(Gefaseerd) opvoeren van mn 1.3 ('95)

Gestart door Pluis, 08 juni 2014, 23:19:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pluis

Koppel s mij ook goed.
Wil gewoon meer uit mijn micra halen.

thom-micra

openluchtfiliter zoals wij ze monteren, dus boven in het motorruim zal ik weinig nut hebben op het iets meer lucht aanzuigen.
als je een airduct in de bumper zou maken, met een pijp direct op het filter zal het meer schelen, aangezien hij dat echt koude lucht vangt.
boven in het motorruim vangt hij veel uitlaat warmte omdat dat omhoog gaat..



Pluis

*Schrijf schrijf schrijf*
Mmmmm....ik heb geen airco..dus er is plek naast de radiateur, echter raar bochtenwerk..
..ik moet echt naar een meeting komen om eens met een paar van jullie te ouwehoern over al deze zooi..

thom-micra

voor een standaart motorruimte is er vrij weinig plek voor een cai (cold air intake)
vandaar dat ik straks mijn accu naar de kofferbak verplaats, waardoor ik maximaal ruimte heb



Roadrunner

I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Pluis

Ik zie op het forum dat diverse mensen hun gasklephuis vervangen hebben.
In hoeverre geeft dit een upgrade?
En past onderstaand plug en play op de mijne?
http://www.ebay.nl/itm/JDM-Nssan-GA15-THROTTLE-BODY-SENSORS-1-5L-Pulasr-Vergaser-/271184098518

Leo

wanneer je de openluchtfilter hebt is dit de volgende stap voor je inlaattraject

het is Plug en Play voor een 1.3 wel moet de ecu zich weer even inleren

daarna geeft het pas een vermogenwinst :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Pluis

mm..ik krijg nog geld voor mijn oude auto..als ik dat nu in een gasklep pomp...
*denk denk*

Pluis

Maakt het wat uit dat mijn 1.3 een pre-facelift is?

thieme

Het is altijd handig wat achter de hand te houden voor onverwachte uitgaves. Daarbij als je wilt gaan tunen is een goede basis belangrijk dus misschien kan je het beste beginnen met een grote/kleine beurt en afstellen. In ieder geval olie en bougies en even de auto een beetje nakijken op kosten die eraan zitten te komen. Als de basis in orde is dan kan je geld uitgeven aan echte toevoegingen.
En nee maakt niet uit.

Riesh

is alleen maar handiger, je hebt waarschijnlijk nog geen nats...
Micra Addict

Kwarkieboy

Ik heb mensen horen zeggen dat je er 5pk mee pakt met de GA15 TB (throttle body)
Als je dat combineert met GA16 injectoren en een CAI dat je ongeveer 10pk pakt.
Dat is een merkbaar verschil.
Daarbij komt dat de GA15 TB je meer koppel geeft.
Uit eigen ervaring merk je dat goed. Ik zou zelf beginnen met een grote/kleine beurt. Daarna de TB en dan af laten stellen bij Jeroen330.
Die stelt de nieuwe TB dan ook meteen goed af. I.v.m. De stationairschroef.
K11 '95
K11 Aztek '00

Bunny

GA16 injectoren zijn leuk maar volgens mij kunnen de originele nog gebruikt worden tot de 120pk.

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

MaStErTuNeR Q

Citaat van: Bunny op 14 juni 2014, 11:01:27
GA16 injectoren zijn leuk maar volgens mij kunnen de originele nog gebruikt worden tot de 120pk.

maar jij wilt flam uit auspuff nohh ??
als jij wilt flam uit auspuff jij hebte nodig ga16 injectori !!

Pluis

Afspraak met Jeroen is in de maak..
Maandag luchtfilter binnen.
Gasklephuis hoop ik ook binnen te hebben voordat ik naar Jeroen ga.

Bougies en bougie kabels, hebben die nog speciale eisen? of volstaat de "standaard" meuk?
Adressen voor leuk spul hierin is welkom btw ;).