Mighty Mouse ...

Gestart door Riesh, 16 november 2013, 18:38:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joery-Joery

Het behaalde resultaat was ook echt boven mijn verwachting  :D

Na het wassen en kleien van de auto was het duidelijk dat er toch aardig wat swirls in zaten maar ook hologrammen van waarschijnlijk een rotory die door de spuiter is gebruikt na het overspuiten van de Micra.

Ook zaten er wat diepere krasjes in, vermoedelijk ook van de Rotery waarbij er te lang op 1 plek is gepolijst.

Daarnaast zaten er een 3tal krassen in de lak die wat dieper lagen, en wat schade op het rechter voorscherm. Toen ik de eerste Foto's zag van de krassen had ik niet verwacht dat ik er veel aan kon doen.

Gelukkig bleek het uiteindelijk erg mee te vallen  :cheer:
alle krassen waren met een grof polijstmiddel en een groffe pad met enkele ogenblikken weg. De schade aan het voorscherm was gelukkig ook zo te verhelpen.

Voor mij was dit ook een mooie ervaring, De lak van deze K11 is erg zacht.
Dat was ook de reden dat alle diepe krassen zo gemakkelijk verdwenen.

Er zat flink wat orangepeel in de lak, bij het polijsten viel het me al op dat deze leek te verdwijnen, hoewel mijn ervaring is dat dit niet kan komt het waarschijnlijk de de zachte lak dat hier toch resultaat in is gehaald.

Het werd uiteindelijk al donker, maar toch net voor het eten klaar en de auto uiteraard netjes in de lak gezet en de rubbers en plastic delen gevoed.  ;D

Het was erg gezellig, weer wat ervaringen rijker en Riesh heeft in de tussentijd dat ik aan het polijsten was mijn laptop voorzien van een SSD en mijn oude HD daarop gekloond.
Supersnelle Laptop whoohoo  :cheer: 





Milo

Kijk, win win situatie is altijd goed O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

chiba_kun


thom-micra

ziet er echt netjes uit!
ik mis mijn 4 deur nu echt



Kevertje-SYS

Jayjays polijstservice haha.
Netjes hoor ;)

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Riesh

Vandaag de Mighty Mouse eens laten uitlijnen.
Sinds ik deze schokbrekers gemonteerd had was dat er nog steeds niet van gekomen. Voor degenen die het niet weten. Ik had de voorwielen heel simpel wat camber gegeven door aan de onderzijde het bovenste boutgat vd schokbreker eenn maat groter te boren. Achteraf bleek dit dus heel goed uit te pakken. Alleen het toespoor stond nog een beetje als uitspoor omdat ik dit op gezicht had bijgesteld.
Ook nog even de wielen laten nabalanceren. Resultaat: stuurt weer lekker zonder trillingen.

Micra Addict

Leo

dat is best een slimme manier om veilig meer camber te krijgen O0

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Conodihno

En dat weer lekker rijden. Vrouwlief is u weer dankbaar!

Riesh

Citaat van: Leo op 04 juni 2016, 18:42:26
dat is best een slimme manier om veilig meer camber te krijgen O0

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk



en het leuke is, bij de Gran Move kan dit voor en achter :)

Citaat van: Conodihno op 04 juni 2016, 20:08:34
En dat weer lekker rijden. Vrouwlief is u weer dankbaar!

Yup, die begon al te mopperen dat het zo lang duurde.
Micra Addict

Leo

ideaal :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Conodihno

Vrouwen moeten altijd wat te mopperen hebben.... Doe je niets aan. Gewoon af en toe goed timen met ja zeggen enzo...... :-)

Riesh

Zelfs na 20 jaar samen heb ik daar af en toe nog moeite mee...
Micra Addict

Conodihno

Vrouwen zijn hetzelfde als babies.... Die huilen af en toe ook gewoon om het huilen ;-)

Laat mn vrouw het maar niet lezen overigens....

ReSp4wN


Riesh

Eindelijk tijd vrij gemaakt om de audio in de Mighty Mouse wat te verbeteren.

Nieuwe dikke 2.5mm2 speakerkabel gelegd naar de deuren, uiteraard in zwarte doorvoer zodat het niet opvalt.


Afstandsringen in de deuren gemaakt van watervast multiplex, deze zijn nog zwart gespoten om vocht nog minder kans te geven


Tweeters heel lichtjes uitgericht in de A-stylen. A-stylen weer bekleed met zwarte stof om hinderlijke geluidsreflecties te beperken. En het ziet er gewoon sjiek uit


De 16cm mids gesoldeerd aan de speakerkabel en de aansluitingen afgewerkt met linnentape. Nu kan er niet per ongeluk sluiting gemaakt worden met het metaal van de auto.



De originele deurspeakers zijn nu vervangen door een Audiosystem M165 composet en dat
Klinkt al een heel stuk beter (en luider) dan origineel. Speelt nu gewoon op de Headunit.





Nog te doen:
- versterker inbouwen
- deuren dempen
- meer interieurdelen bekleden
- R12 flat subwoofer
Maar daar had ik nu geen tijd meer voor en voorlopig ben ik heel erg tevreden met het resultaat.



En bij deze iedereen alvast een hele fijne vakantie, wij zitten lekker een weekje in een huisje :



Micra Addict