Nissan Micra Super S K10

Gestart door Gekke Gerritje, 14 augustus 2013, 22:40:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gekke Gerritje

Ruitenwisserarm niet zonder geweld los te krijgen, motor beweegt mee dus nog effe lekker ingespoten.

Nog een plaatje van de raampjes, rubbers waren echt groen en vies, achterraamrubbers nog toppie, voor gekrompen, vooral links. Kofferbakrubber ziet er helaas niet meer uit.




Provo

hola, zo mooi is de mijne niet eens!
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Gekke Gerritje

Ja maar ik maak alleen foto's van de goede plekken. :)

Provo

haha geen nood, de mijne is zonet heel veel lak vanaf gekomen, mijn naft tank is zonet overgelopen en in de zon gestaan... dus nu kan ik binnen 2 maand terug mijn auto spuiten. zucht zoveel werk!
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Gekke Gerritje

Da's balen man!!!

Heb bij de Micra van de oudste de ruitenwisser eindelijk los met een poelie en veel geduld maar helaas zit in de ruitenwisserbak om het maar zo te noemen rechts heel wat roest en daar komt ook de lekkage vandaag helemaal rechtsboven in de voetenruimte achter het dashboardkastje.

Waar ik heel erg van baal is dat je er links overal goed bijkomt en daar ook zie dat er een groot gat zit voor de afvoer en dat deze denk ik nooit verstopt zit maar dat er rechts een flinke versmalling zit zodat ik met mijn hand niet tot het hoekje waar de afvoer zit kan komen en ik ook niet goed kan kijken waar ie is doorgerot.

Het lijkt mij wel dat waar het ook is doorgerot het altijd in de cabine komt, Heb nou zoveel mogelijk schoongemaakt met Dasty, een lange schroevendraaier en een bokkenpoot en daarna de boel met de bokkenpoot en Rustyco flink ingesmeerd om te proberen na de Action antiroestbehandeling met de spuitbus de mogelijke gaatjes waar ik bij kan dicht te kneden met kneedbaar staal maar ben bang dat ik niet overal bij kan en dat eigenlijk het dashboard eruit moet. Daar heb ik dus geen zin in.








Provo

langs binnen kan je er ook niet aan hoor, en zal altijd wel n beetje veroest zijn, een van de lastigste plaatsen om te repareren, heb de mijne gewoon helemaal ingesmeerd met siliconen zodat het stopt met roesten!
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Gekke Gerritje

Tja, maar als het lekt moet het toch dicht.
Als het water in de cabine komt moet je er toch altijd van binnen bijkunnen?

Al moet ik er een polyestermatje tegen plakken.

Provo

goh aan die kant is het zeer moeilijk aan te komen ze Gerrit, het voordeel is wel dat de plaatdikte 3mm ipv 0,8mm dus best behandelen tegen roest en afkitten, want schuren gaat moeilijk daarzo
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Gekke Gerritje

Tja, balen, links kan je wel overal bij en net rechts is ze door. >:( >:(

Kevertje-SYS

Dashboard is met met 30 minuten uit alleen is het inderdaad nog erg lastig daar bij te kunnen alsnog

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Gekke Gerritje

Grrr, dan hoop ik maar dat de lekkage niet helemaal voor in de hoek zit maar dat het de slechte plekken voor die versmalling zijn. Lijk mij ook wel logisch want daar hoopt het vuil zich op en krijg je rot.

Ik denk ook niet dat er iemand is met lekkage aan de linkerkant, dat loopt veel beter door.

Trouwens een tip voor iedereen om het daar eens flink te kuisen want als je eenmaal de ruitenwisser los hebt ben je in 10 tellen binnen!!

Gekke Gerritje

Het heeft hard geregend en de auto is helaas nog niet dicht. Ben bang dat er nog wat rot in het hoekje zit maar daar kom je onmogelijk bij. Als het weer droog is maar eens 2 randjes kit aanleggen zover mogelijk er tussen met een gootje voor de afvoer van het regenwater.

Riesh

of gewoon de rechterkant helemaal dichtzetten, het water kan toch ook links weglopen
Micra Addict

Kevertje-SYS

Wel links dan extra goed leeghalen en in orde maken enz

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Gekke Gerritje

Dat is inderdaad nog een optie. Links heb ik natuurlijk al schoon en de afvoer links is groot zat om het water aan te kunnen.