Ken's '95 Super S

Gestart door KenSuperS, 21 april 2013, 10:40:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KenSuperS

Goedendag allemaal!!

Graag deel ik met jullie het verhaal van mijn micra.

Het begon met een verkleurde, volledig originele super S, met de volgende opties:
elektrische ramen.
centrale vergrendeling.
remschijven rondom.
ABS.
kort stuurhuis met bekrachtiging.

maar uiteraard was hij niet in goede staat, namelijk:
koppeling versleten.
beide dorpels en voorbalk verroest.
niet werkende handrem.
lekke schokdempers.

Dus we hadden wat te doen! Hier sta ik bij Lamens nissandealer, het hele zooitje demonteren nadat we een nieuwe koppeling, filters, stabilisators en de nodige onderhoudsdelen binnen kregen.( voor de gein ff de overall van mn maat aangetrokken, net écht! haha)


Dat verliep allemaal prima, en voor we t wisten had de micra een 2e leven gekregen! hoe meer we eraan deden, hoe leuker ik het begon te vinden.

De zoektocht was nu naar de juiste upgrades.
Als eerste de sloop op, om op zoek te gaan naar een bumperlip. dit is er een van een astra G geworden, en na wat knippen, popnagelen en vloeken zat hij eronder. bij mn maat zijn SRI is de renault onderlip te zien.



vanwege de originele vering was het bochtenwerk nog niet veel soeps, dus kreeg ik voor een zacht prijsje een paar nieuwe eibach 35mm verlagingsveren om het wat interessanter te maken.

toen moesten de 14inch wielen er onder uit, dus opzoek naar een apart setje 15inch.
dit zijn uiteindelijk, na lang twijfelen, nieuwe gbw Gold geworden. uiteraard met nieuwe 195-45-15 banden (milestone greensport, ben er erg over te spreken!).


Het motorblok had al 235000 gelopen, maar na de nieuwe koppeling, gasklephuis, snaren, filters, bougies en olie liep het weer als een zonnetje! toch moest er meer vermogen uit gaan komen. een kennis van de verkoper van Cas Lamens hoorde dat ik vele plannen had met de micra en stelde het volgende voor:

'als jij bij mij een origineel spruitstukkie wilt monteren, mag je mijn janspeed hebben'.  :cheer: whoehoe!! dat laat ik me geen 2e keer zeggen natuurlijk, en een week later had ik gratisch een mooi janspeed gruppe A spruitstuk!! gelijk een flexibel deel gehaald, zodat het geheel wat meer mee kan geven.



Ik natuurlijk helemaal blij, en de vermogenstoename was enigzins te merken.

The search goes on... en ik kwam uit bij een hele relaxte man in amsterdam die zijn intrax schroefset en carbon airbox verkocht. Ik was per direct verkocht en moest en zou dat setje hebben :) uiteindelijk was ik de trotse eigenaar van een (over)complete intrax schroefset, originele nismo panhard rod en een carbon airbox!


voorkant met schroefset gemonteerd. gaat nog ongeveer 2 cm naar beneden.

achterkant met eibach veren :P nog hoger als origineel door het leeghalen haha

inmiddels is de achterkant ook voorzien van schroefset en een flink stuk lager.




haas en co.

thieme

Gezellig zoveel nieuwe leden in de laatste paar weken. Moet wel zeggen dat ik jou plannen het gaafst vind, hou dit zeker wel in de gaten.

Ook welkom natuurlijk :)

2yellow4u


chiba_kun

Bekende wagen! Ik zag hem van de week nog staan naast het gele broertje. Ziet er met de huidige goudkleurige velgen echt supermooi uit hoor!

Ik kom al jaren bij Cas Lamens (woensdag ben ik er weer voor de Micra - grote beurt).

Hou ons op de hoogte! Mooie Micra in ieder geval! ;) 

MaStErTuNeR Q

Wat een gave bak ! en die bumperlip ook je ziet er enorm laag en badass uit !

KenSuperS

thnx mannen!! dacht al wel dat hier gewaardeerd zou worden :)

eind vd dag zal ik nog het een en ander toevoegen..

haas en co.

Dinky

Welkom en lekker bezig  O0
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Riesh

waar blijven die toevoegingen :)

Je hebt al een paar mooie upgrades gescoord zeg, super
Micra Addict

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

KenSuperS

#9
was al een uur bezig en had de update geschreven met vele foto's maar door een internet crash was t voor niets.

hierbij iig een aantal fotos dus, morgen weer opnieuw uploaden >:(
beginpost ook wat aangevuld.






haas en co.

Dinky

Hey Ken,
Volgens mij mis ik nog iemand op het forum......
Jouw vriend van de Gele K11 die bij Cas werkt.
Laat hem er ook bij komen..... gezellie!

En we hebben ook een facebook pagina, dus als je facebook hebt like de pagina dan even  ;)
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Leo

wow ik ben zeer onder de indruk :o

en ik vooral benieuwd naar nog meer foto's en verhalen van deze micra

zou je ook een foto kunnen uploaden van de achteras met de schroefset ?

of was dit mislukt om te uploaden ?

ga vooral zo door :D

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Amsterdam,  dan heb je de schroefset van Erwin gekocht ?
Micra Addict

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

chiba_kun

Misschien leuk als je vriend/collega me die gele K11 zich ook hier voorstelt. Ik ben ook benieuwd naar die wagen. ;)

Die velgen zijn echt een apart en goede keuze. Ze doen mij erg denken aan de Advan RS http://www.rexnet.com.au/forum/index.php?/topic/131046-advan-rg-gold-16x75-5x100-60kg-wheels/  Altijd een mooi model gevonden!

Nogmaals, supernette Super S! ;)