Ken's '95 Super S

Gestart door KenSuperS, 21 april 2013, 10:40:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dinky

Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

KenSuperS

#32
eeyeey...


hierbij wilde ik nog even een paar foto's delen van het interieur, of iig het niet aanwezig zijn van..  :P
heb voor de gein eens een stoel erin gezet, maar helaas omdat de balk er nog inzit kan ik de preciese plaatsing niet opmeten. je ziet alle kabels ed lopen. dit gaat nog weggewerkt worden.

stoelen wegen overigens (als het me goed herinner) maar 8.4 kilo. wat de originele weegd nog geen idee maar ik denk minimaal het dubbele. evenals het stuur, deze is zelfs met de naaf minimaal de helft lichter als het originele.






ook nog een leuk reserve wieltje gefixt!! erg licht, alleen ben ik bang dat hij misschien iets te breed zal zijn ;D


foto's zoals de schroefset achter nu gemonteerd zit. ik heb de dunne 'hulpveren' weg gelaten dus het zijn enkel de schroefbussen, veren en bovenste dunne rubbers.


goed te zien hoe de bus echt ín de achteras valt, en door de druk vd veer mooi op zn plaats blijft.

ook, heb ik nog een einddemper die ik op de sloop gevonden heb. hij zal weinig dempen dus ben niet zeker of ik deze wel wil gebruiken. het moet iig exact zoiets gaan worden. rond 90mm.


volgende update zal waarschijnlijk het plaatsen van de stoelen worden, dit weekend de buizen op maat maken en volgende week lassen.

grtz!!
haas en co.

MaStErTuNeR Q

jesus wat een kachelpijp ! wel cool maar wel enorm .
en die stoelen zijn zeer gaaf en tja die velg stukkie uit de afdekplaat dan maar ?

KenSuperS

haas en co.

MaStErTuNeR Q

Citaat van: KenSuperS op 25 april 2013, 23:03:23
afdekplaat? :o
heb jij geen mooie afdekplaat om je reserve wiel af te schermen dan ??

Ries

Ik heb ook zo'n pijp van 90 mm en dat maakt genoeg herrie zeker in combinatie met janspeed spruitstuk

KenSuperS

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 25 april 2013, 23:07:10
Citaat van: KenSuperS op 25 april 2013, 23:03:23
afdekplaat? :o
heb jij geen mooie afdekplaat om je reserve wiel af te schermen dan ??

uiteraard komt er geen enkele plaat meer terug in ;) van het wiel wil ik een tafeltje gaan maken, maar kon het niet laten hem er even in te zetten
haas en co.

KenSuperS

Goodmornin' !

er is weinig interessants gebeurd aan de micra laatste tijd, dus helaas kan ik niet veel laten zien dit keer.

wél zitten de kuipstoelen gemonteerd, en wat rijd dat héérlijk zeg!! je zit zo vast als een huis. het is nogal een gekloot geweest om de originele stoelframes zo te bewerken dat de rails er op kan, maar t zit, en goed 8)




paar foto's van mn jeugdliefde waar ik maar geen afstand van kan doen (A)
origineel heeft deze scooter (zip) zo'n 1,5 tot 3pk. na de nodige uurtjes sleutelen heeft dit monster zo'n 20 a 21 paarden en is sneller op de 100kmpu dan welke auto dan ook...


haas en co.

Bunny

Wat zal jij nu lekker snel de bocht om kunnen gaan :P

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

MaStErTuNeR Q

malossi selecta
yasuni c...
vlakschuif carb 24 mm ??

iig lekker bezig geweest en die stoelen vind ik gewoon enorm gaaf hoe dat erin zit !! enorm cool

KenSuperS

thnx mannen!!!! ben dr zeer blij mee!!

van de zip is de setup alsvolgend:

mhr speed 70cc 7poorter.
yasuni c21 uitlaat.
mhr eprom ontsteking
28mm keihin pwk carburateur.

ohja, zie je de verenset op de zip zitten? dat zijn aangepaste mhr rs24-10. daar zou ik twee bc-schroefsetjes van kunnen halen  ;D

haas en co.

MaStErTuNeR Q

Citaat van: KenSuperS op 09 mei 2013, 10:01:14
thnx mannen!!!! ben dr zeer blij mee!!

van de zip is de setup alsvolgend:

mhr speed 70cc 7poorter.
yasuni c21 uitlaat.
mhr eprom ontsteking
28mm keihin pwk carburateur.

ohja, zie je de verenset op de zip zitten? dat zijn aangepaste mhr rs24-10. daar zou ik twee bc-schroefsetjes van kunnen halen  ;D



ja is leuk spul maar jij rijd niet meer op openbare weg denk ik . en vooral niet als het nog een brom is .
er was nog iemand op SF die had em toen omgebouwd naar een met motorkenteken .

Milo

#43
Citaat van: KenSuperS op 09 mei 2013, 10:01:14
thnx mannen!!!! ben dr zeer blij mee!!

van de zip is de setup alsvolgend:

mhr speed 70cc 7poorter.
yasuni c21 uitlaat.
mhr eprom ontsteking
28mm keihin pwk carburateur.

ohja, zie je de verenset op de zip zitten? dat zijn aangepaste mhr rs24-10. daar zou ik twee bc-schroefsetjes van kunnen halen  ;D

Jaaa daaag, ga weg man. Je maakt een geintje? :o
Zijn die dingen zó duur dan?? Een BC Racing Schroefset is bekant €1000.

Race stoelen zien er overigens érg gaaf uit man, iets wat ik ook graag nog eens wil!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

KenSuperS

haha helaas maak ik echt geen geintje :( komt eerder ergens rond de 1,75 setjes eigenlijk.

nieuwwaarde van de verenset is 1200 euro. aanpassingen twv 500 zijn gedaan door HK suspensions. ipv de 24 ingaande en 10 uitgaande verstelmogelijkheden (vandaar 24-10) zijn dat er nu 36 ingaande en 20 uitgaande. zelf niet nieuw gekocht! ben niet helemaal gek natuurlijk haha >:D

de stoelen is echt een super upgrade!! heb nu (met jordy) 2 versch kuistoelen, op 2 versch manieren icm de originele rails gemonteerd en dat is goed te doen, dus absoluut een aanrader voor iedereen, omdat je met de originele ophangingen gewoon je bekleding kan laten zitten als je wilt.
haas en co.