K13 1.2 Tekna

Gestart door leon29, 10 maart 2013, 11:34:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leon29

Na 4 jaar te hebben rondgereden in een K12 160SR werd 't tijd voor een nieuwe Micra : K13 1.2 Tekna in de hippe kleur Spring Green.

Standaard is deze versie voorzien van : keyless entry, start/stop knop, climate control, cruise control, parkeersensoren, panoramadak, inklapbare verwarmde spiegels, navigatie, AUX/USB en stoelverwarming.

Things to do : sportpedalenset, uitlaat, privacy shades, audio upgrade en donkere velgen.

Foto's :




Riesh

Dat ziet er erg goed uit van binnen en van buiten
Micra Addict

Kevertje-SYS

Leuk karretje
Leuk kleurtje

Kan nog leuker worden icm de juiste velgen en beetje verlaging

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

thieme

Leuke wagen al hoeft het voor mij in het interieur niet zo wit daar zie je toch ook echt alles op?

Milo

Wauw!! Wat een geweldig leuke Micra.
Ik vind je kleur en interieur helemaal geweldig O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

chiba_kun


Red Racer

Netjes O0

een 35/40mm verlaging zou m niet verkeerd staan


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Kwarkieboy

Ziet er goed uit.
Je valt wel op met deze kleur  O0
K11 '95
K11 Aztek '00

Leo

welkom weer eens een k13 op het forum O0

leuk dat je er plannen voor hebt, langzaam komen er leuke spullen voor beschikbaar
Citaat van: Red Racer op 10 maart 2013, 15:23:56
Netjes O0

een 35/40mm verlaging zou m niet verkeerd staan

ik ben tot nu toe voor de k13 alleen maar een 35/20mm verlaging tegen gekomen

http://www.fk-shop.de/index.php?stoken=870BEF3F&force_sid=&lang=0&cl=search&searchparam=nissan+k13

zijn wel al andere achterlichten voor beschikbaar
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Deadly_Paradox

Gefeliciteerd, kijk wel even je kaartmateriaal na want ik ben er na 2 jaar achter gekomen dat rond Rotterdam complete steden niet op de kaart te zen zijn.
Van Maasbracht (Limburg) naar Delft kan niet worden genavigeerd en ondanks de melding geeft hij aan dat het meer dan 5300km is.
Bij de dealer aangekomen wordt ik naar huis afgescheept dat ik eerst de software (niet het kaartmateriaal zelf) moet updaten waar uiteindelijk niets van in het boekje staat en ook niets van op internet te vinden is.
Bij verder zoeken blijken de kaarten en de software van 2009 te zijn terwijl de auto in jan. 2011 is afgeleverd.
Na een klacht bij Nissan Nederland kreeg ik een antwoord die me verwees naar een programmaatje om POI's te kunnen updaten (na aanschaf) en naar de kaartfabrikant die dan weer op de site van Nissan uitkomt om een kaartupdate te kopen voor een belachelijk bedrag.
Kwam ik er niet uit moest ik een nieuwe klacht aanmaken wat ik heb gedaan en ook daar kwam een antwoord op waaruit blijkt dat ze maar vluchtig over de tekst heen kijken en je dan afschepen.
We zijn na een klacht over de aflevering naar een andere dealer gegaan voor het onderhoud want nadat we hadden afgerekend was de service ook meteen weg en bij de 2e dealer was het bij de eerste beurt top en bij de 2e beurt dachten ze blijkbaar ook van die hebben we al binnen dus we hoeven niet meer te luisteren.
De auto bevalt prima dus daar hoef je niet bang voor te zijn maar ik hoop dat je de zeldzame dealer hebt die niet denkt dat een klant maar 1 keer een auto hoeft te kopen en er tijdens de garantieperiode genoeg verdient wordt aan de beurten.

Micra1.3E3HBSuperSE2

Leuke micra! :) Dit is toch wel mooiste kleur van allen. Ben benieuwd naar je plannen.

leon29

Citaat van: Deadly_Paradox op 08 april 2013, 21:07:05
Gefeliciteerd, kijk wel even je kaartmateriaal na want ik ben er na 2 jaar achter gekomen dat rond Rotterdam complete steden niet op de kaart te zen zijn.
Van Maasbracht (Limburg) naar Delft kan niet worden genavigeerd en ondanks de melding geeft hij aan dat het meer dan 5300km is.
Bij de dealer aangekomen wordt ik naar huis afgescheept dat ik eerst de software (niet het kaartmateriaal zelf) moet updaten waar uiteindelijk niets van in het boekje staat en ook niets van op internet te vinden is.
Bij verder zoeken blijken de kaarten en de software van 2009 te zijn terwijl de auto in jan. 2011 is afgeleverd.
Na een klacht bij Nissan Nederland kreeg ik een antwoord die me verwees naar een programmaatje om POI's te kunnen updaten (na aanschaf) en naar de kaartfabrikant die dan weer op de site van Nissan uitkomt om een kaartupdate te kopen voor een belachelijk bedrag.
Kwam ik er niet uit moest ik een nieuwe klacht aanmaken wat ik heb gedaan en ook daar kwam een antwoord op waaruit blijkt dat ze maar vluchtig over de tekst heen kijken en je dan afschepen.
We zijn na een klacht over de aflevering naar een andere dealer gegaan voor het onderhoud want nadat we hadden afgerekend was de service ook meteen weg en bij de 2e dealer was het bij de eerste beurt top en bij de 2e beurt dachten ze blijkbaar ook van die hebben we al binnen dus we hoeven niet meer te luisteren.
De auto bevalt prima dus daar hoef je niet bang voor te zijn maar ik hoop dat je de zeldzame dealer hebt die niet denkt dat een klant maar 1 keer een auto hoeft te kopen en er tijdens de garantieperiode genoeg verdient wordt aan de beurten.

Ik heb bij aanschaf een nieuwe SD-card afgedwongen, nu zit er 2012 in. Ook dan loop je nog iets van 2 jaar achter, maar het is wel de meest recente verkrijgbaar. Qua software is die van mij ook een oudere versie waardoor de POI-update van Navteq niet geïnstalleerd kan worden helaas. Ik heb niet de indruk dat de software geupdate kan worden. Daarnaast komt dit jaar een nieuwe Connect 2.0 op de markt die een soort van live-update heeft waardoor je altijd up-to-date zou moeten zijn.

Qua garantie / service kan ik nog niets zinnigs zeggen. Ik ben jaren bij een Nissan dealer vaste klant geweest zonder problemen, maar die is nu Peugeot geworden, dus ik wijk of uit naar de Nissan dealer waar ik 'm kocht of naar de nieuwe Nissan dealer in mijn woonplaats.

leon29

Even een update:

1) De sportpedalen zitten er in.
2) Voor nu gekozen voor het originele Nissan uitlaatsierstuk ipv een andere uitlaat.
3) En de privacy shades zitten er ook in.

Next up : velgen Borbet LV4 zwart.

Volgendde week wordt de brandstofpomp vervangen, die jengelt. Gelukkig een reparatie onder garantie. Verder rijdt ie als een tierelier!

Roadrunner

#13
Ik zie 'm nu voor het eerst. Leuk ding zeg, ook erg netjes met die zwarte deurpanelen.
Die Borbets zullen 'm goed doen.

Hoe rijdt dat nou in vergelijking tot je 160SR?
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

leon29

't Was om eerlijk te zijn toch wel even wennen aan 't gemis van de pk's in vergelijking met de 160SR. Maar inmiddels waardeer ik de pk's van deze K13 ook. Uiteraard blijft er weinig fut over in de 5e versnelling, op die momenten denk ik nog altijd even terug aan de 160SR die ook dan als de brandweer er vandoor bleef gaan  :)

Verder mis ik de 160SR niet. De 160SR was full-options, de K13 ook, alleen betekent vandaag-de-dag full-options dat er al weer veel meer luxe aan zit dan in 2006 't geval was.

Ik maak veel stadskilometers, en dan is samengevat de K13 een prima opvolger voor mij voor de 160SR  O0