Overtuiging nodig

Gestart door thieme, 09 januari 2013, 08:04:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thieme

Ik wil graag nog een stap verder gaan met mijn auto en ik heb mijn zinnen gezet op een Jun vliegwiel (4,3k) en Tomei cams.
+- 300 euro voor vliegwiel, 700 euro voor cams dan verzendkosten en paypal fees maakt het ongeveer 1150 euro. Hoop geld dus en ik zou er eigenlijk beter aan doen om door te sparen voor andere dingen dan mijn auto maar ik denk dat ik aangestoken ben met het "performance virus"

Kan iemand mij hier vanaf praten of juist heel erg aanraden? Voor zover ik weet schijnt het redelijk wat werk te zijn om die dingen in te bouwen maar ik kan er niet veel over vinden. Gebruik waarschijnlijk niet de goede zoektermen binnen google en de australische/engelse communities.
Heb ik bijvoorbeeld ook nog iets anders nodig? Zoals nieuwe olie pakkingen enzo? Zou graag even zoveel mogelijk info willen voordat ik hier al dan niet aan begin.

Alvast bedankt!

Milo

Wil je op de huidige motor(inhoud) blijven?
Anders zou ik zeggen zoek een SR20DE(T) blok en bouw dat in, dan denk ik (als leek) dat je meer vermogen wint op het totaalplaatje qua prijs?

http://www.youtube.com/watch?v=Uxupwvb16SY
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Chrismo

Ik zou het niet doen! Uit ervaring kan ik je zeggen dat op deze manier de micra NIET supersnel gaat worden. Er zal verschil inzitten, maar dan is de prijs/vermogenswinst verhouding totaal niet in lijn met elkaar.

Een micra is een hele leuke wagen, maar zal zonder andere motor geen betrouwbare snelle racewagen worden. En een andere motor erin kost je ook een heeele beste duit!

Kortom.........niet doen zou ik je adviseren. Spaar maar eens voor een STANDAARD snelle auto! Daar heb je veel meer aan.




gr Chrismo

Kevertje-SYS


www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level


thieme

Ik heb zelf ook al vrij lang sr20de(t) in mijn hoofd gehad maar ben daar ook nog niet van overtuigd.
Als ik dat wil doen dan moet ik onderhand alles laten doen. Ik ben zelf niet echt heel handig daarbij heb ik niet genoeg gereedschap, kennis en überhaupt ruimte om de ombouw uit te voeren. Dus dat is al veel geld nog naast de kosten voor de donor motor/auto+custom aandrijfassen.
Daarbij is het mijn mening dat als je het goed wilt doen (ik ben iemand die dingen graag goed doet) dat de auto dan ook flink verstevigd moet worden zowel het chassis als nog een rolkooi erbij. Ik zou mij namelijk niet veilig voelen met 200+ pk in zo'n autootje. Ook niet te vergeten dat als je de auto laat overschrijven op de nieuwe motor dat de RDW hem dan weegt en dan zal ik zeker 1 miss 2 of 3 schalen omhoog gaan in wegenbelasting.

Ik snap jullie punt wel helemaal dat jullie het zonde van het geld vinden maar ik denk dat als ik nu dit doe en daarna weer ga sparen voor een turbo dat ik dan al een heel eind kom. Denk ook dat +- 140-150 PK met een goede turbo zat voor mij is anders rij ik mezelf nog dood  ^^

Alsnog jullie mening is van harte welkom en ben er erg blij mee dat jullie met mij mee willen denken.

Jeroen330

SR20DET is snel, maar totaal niet gunstig...

Dat het kostenplaatj

Leo

hmm lastige keuze. je zou ook bijvoorbeeld een 1.6 er in kunnen leggen.
als ik me niet vergis heeft deze de zelfde versnellingsbak.

persoonlijk zou ik bij het 1.3 blok blijven en dit verder uitbouwen.
er zijn nog genoeg spullen in de markt voor meer vermogen :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

ex streetlegal micra

Ik hou persoonlijk van een kleine motor met meer vermogen(dan std)dan een grote motor
Je hebt meer het gevoel dat je iets bereikt hebt
En mijn idee is dat een kleine motor lekkerder in toeren klimt
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Zeurdoos

Citaat van: Kevertje-SYS op 09 januari 2013, 16:13:16
Sr20det erin dus

SR20 der in lepelen kost je gauw (als je het zelf niet kan) 2000,-+  dus lekker door sparen voor een auto met een motor die goed te tune is ;)

thieme

Ik vind de micra wel zijn charme hebben en niemand verwacht dat ie zo snel is. Tuurlijk het "huh wtf" effect is niet zo groot op een getuned 1.3 blok dan dat je er een sr20 in lepelt maar vind het alsnog wel grappig.

@Xleon 1.6 is idd ook het overwegen waard had ook ergens gelezen dat je dan nog maar een aandrijfas hoeft te vervangen de andere blijft passen, maar voor zover ik heb gelezen (en ik hoop goed onthouden) heeft de 1.6 heeft standaard andere bak maar je kan daar wel weer een 1.4 bak opzetten die grotendeels hetzelfde is als de 1.3.

Zeurdoos

De 1.6 is een GA16 en daar kan geen micra bak aan dus er moet net zo veel worden vervangen als met een swap naar een SR20 ;)

nismo

Of een snellere auto kopen of genoegen nemen met minder vermogen. En houdt er rekening mee dat het mogelijk is dat je veel geld kwijt gaat zijn om het allemaal betrouwbaar te maken, dus bedenk goed wat je met je euro's doet.

Anti autostyle!!

Leo

Citaat van: Zeurdoos op 09 januari 2013, 23:00:14
De 1.6 is een GA16 en daar kan geen micra bak aan dus er moet net zo veel worden vervangen als met een swap naar een SR20 ;)

das niet waar richardwbb's heeft het gedaan

http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,14861.0.html

''Echter, de bak van de Micra CG13DE past op de GA16DE en daardoor hoef je de aandrijfassen niet te customizen, die passen dan 1 op 1. Scheelt een hoop werk en niet iedereen kan sleuven in assen vrezen en het zo lassen dat de lasverbinding sterker is dan de as zelf.''
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Citaat van: xleonl op 09 januari 2013, 23:20:45
Citaat van: Zeurdoos op 09 januari 2013, 23:00:14
De 1.6 is een GA16 en daar kan geen micra bak aan dus er moet net zo veel worden vervangen als met een swap naar een SR20 ;)

das niet waar richardwbb's heeft het gedaan

http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,14861.0.html

''Echter, de bak van de Micra CG13DE past op de GA16DE en daardoor hoef je de aandrijfassen niet te customizen, die passen dan 1 op 1. Scheelt een hoop werk en niet iedereen kan sleuven in assen vrezen en het zo lassen dat de lasverbinding sterker is dan de as zelf.''

Je was me voor :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)