Overtuiging nodig

Gestart door thieme, 09 januari 2013, 08:04:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thieme

Dus als ik het goed begrijp heb ik voor het vlakken voor de kop een los onderblok nodig? of kunnen ze dat meten als ik mijn auto daar laat?

Ik lees ook vaak dat je met gewone cg10 zuigers ook een hogere compressie krijgt. Geen idee voor hoeveel die op de sloop gaan maar dat zou dan al goedkoper zijn dan competitie zuigers. Als je voor de zuigers zou gaan kan kan je dan nog iets met die kleplift? of maakt dat in de praktijk niet zoveel uit.

Het hogere compressie gedeelte is op het moment ook echt iets om over na te denken vooral met prijs en tijd is er denk ik een vrij kleine kans dat ik het uiteindelijk doe. Als ik ooit ook nog een turbo erop zet dan is het toch juist handiger om wat lagere compressie te hebben zodat ik mijn motor niet opblaas?
Daarbij als ik voor de Tomei cams ga die zijn niet zo scherp dat een hoge compressie echt noodzakelijk is. Nokkenassen en vliegwiel heb ik nog steeds iets aan als ik een turbo erop zou gooien.

Weet wel dat het vrij zeker is dat ik de nokkenassen en het vliegwiel wil veranderen dus vandaar de vraag hoe lang dat ongeveer duurt als alles een beetje meezit? en heb ik daar nog iets aparts voor nodig behalve een momentsleutel?

Chrismo

Wat nog niet voorbij is gekomen dat is de APK. Let er wel op dat je met dit soort tuning het grote risico loopt dat je auto teveel uitstoot krijgt om door de APK te komen.

Ben daar zelf ook eens flink nat mee gegaan namelijk  ;)

Verder zou ik als ik jou was een complete CG13DE kopen (bij van Deijne ofzo) met een acceptabele km-stand. Dan kan je daarmee gaan tunen en kan je met je auto blijven rijden. Want zoiets gaat nooit snel!
Die blokjes kosten de kop helemaal niet, en mocht je willen, ik heb nog een simpele motorsteun (zo'n bok waaraan je een motor kan hangen en kan draaien) passend aan een CG13DE. Mag je zo ophalen.




gr Chrismo

thieme

Probleem is en blijft bij mij de plaats vooral, woon gewoon in een appartementje en onze kelder staat al vrij vol met fietsen en nog wat zooi dus daar kan ik ook niet terecht.
In ieder geval bedankt voor het aanbod :)
Uitstoot zat ik pasgeleden met apk net op het randje, kan me niet voorstellen dat een ander vliegwiel daar veel verandering inbrengt maar nokken misschien wel inderdaad. Vind dat zelf alleen een beetje moeilijk inschatten. Ik heb wel ook nog steeds een FPR liggen kan ik daarmee niet wat stellen voor minder uitstoot als ik me eens de moeite neem die in te bouwen? Of is teveel daarmee klooien schadelijk?

Chrismo

Te weinig brandstof is dodelijk voor je motor. En een FPR monteren zonder aanpassingen heeft echt geen zin.

thieme

Is er dan iets anders wat vrij goedkoop is wat ik zou kunnen doen om binnen de uitstoot te blijven met ander vliegwiel en andere nokken?
Toen ik bij Jeroen was had hij het wel over een of ander apparaatje maar die waren volgens mij ook vrij prijzig.

Dirknissan

rb26dett s13
sr20de    k10
sr20de+t 100 nx R.I.P.

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

thieme

Haha om hier dan maar idd even verder te gaan zonder het verkooptopic te vervuilen. Het is van denk ik iedereen hier wel een droom of een turbo of een 1.6/2.0 (of allebei natuurlijk) maar ik sta er iedere keer weer van te kijken hoeveel er bij komt kijken. Zo zei Jeroen in zijn topic dat er nog een wastegate en intercooler enzo bij moet. Heb voor de wastegate al even gekeken maar er zijn zoveel verschillende soorten ik hou het allemaal niet meer bij.

Zou iemand mij kunnen helpen met het uitzoeken van die aanbouw/opbouw componenten.
Daarbij hoe veel beter is het om met een turbo een dikkere koppakking erop te lagen zodat ik een lagere standaardcompressie heb? Hoeveel zou dat kosten als ik dat wil doen?

Zit ik met een turbo ook niet weer te kijken naar de co2 uitstoot bij apk? Ben met de turbo route wel meer geneigd om een aftermarked ECU te kopen maar dan weet ik ook nog niet precies welke de beste prijs kwaliteits verhouding heeft. Zie veel squirt en omex ECU's voorbij komen in andere auto's maar moet me daar nog verder in verdiepen.

Bunny

Heb je Michiel turbo micra project ook al gelezen?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Jeroen330

Wat ecu betreft kun je prima uit de voeten met een Apexi S-AFC..
Zijn te betalen en kunnen al heel wat

Wat betreft wastegate moet je een universele kopen die 7psi geeft.. Is 0,4 a 0,5 bar en leuk om te beginnen.. Wastegates van diesel motoren (waar deze turbo vandaan komt) werken niet, die werken tegenovergesteld dan die voor benzine motoren (vacuĆ¼m-luchtdruk)

Als je voor het eerst turbo gaat rijden dan kun je niet alles vooraf al bedenken.. Het is een proces van sparen en verzamelen.. Je komt er stukje voor stukje achter wat je nog meer moet hebben.. Zo is het gewoon..

Kevertje-SYS

Citaat van: thieme op 10 februari 2013, 10:46:40
Het is van denk ik iedereen hier wel een droom of een turbo of een 1.6/2.0 (of allebei natuurlijk)

Nee hoor eigenlijk niet.
Als het maar vooruit komt

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level