Overtuiging nodig

Gestart door thieme, 09 januari 2013, 08:04:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zeurdoos

Ja sorry maar in zijn sleutel kwaliteiten geloof ik niet echt .

Jeroen330

Casper, geen dingen gaan lopen roepen als je het niet weet...

CG13DE bak past zonder aanpassingen op een GA16DE.. Ook 1.3 aandrijfassen passen zonder aanpassingen.. Alleen een motorsteun van de GA16 moet in de motorruimte gezet worden.. Zo kun je een GA16 in je K11 hangen..

Zeer weinig aanpassingen dus.. Alleen nog wat gepruts met de kabelboom

Zeurdoos

Jeroen laten we eerlijk zijn heb jij zijn las werk gezien . Sorry maar ik kan dat beter en ik zeg niet da ik kan lassen ;)

Jeroen330

Het gaat erover of een CG13 bak op een GA16 past..
Ja dat past dus een GA16 is makkelijk in een micra te bouwen..

En daarbij, veel mensen hebben ook kritiek gehad op jouw knutselkunsten..
Dus waarom jij anderen nou in een slecht daglicht zet...

Daarbij, al die laswerkzaamheden zijn er uit gesloopt en door Robin aka Staartbek professioneel gelast.. Weet dus waar je over praat..
En sterker nog, hou je mond als je het niet weet..

Het heeft je al meerdere permanente banns opgeleverd bij andere clubs

Zeurdoos

Citaat van: Jeroen330 op 10 januari 2013, 19:31:57
Het gaat erover of een CG13 bak op een GA16 past..
Ja dat past dus een GA16 is makkelijk in een micra te bouwen..

En daarbij, veel mensen hebben ook kritiek gehad op jouw knutselkunsten..
Dus waarom jij anderen nou in een slecht daglicht zet...

Daarbij, al die laswerkzaamheden zijn er uit gesloopt en door Robin aka Staartbek professioneel gelast.. Weet dus waar je over praat..
En sterker nog, hou je mond als je het niet weet..

Het heeft je al meerdere permanente banns opgeleverd bij andere clubs

Weet niet wrm jij nu weer moet gaan huilen maar doe eens niet zo kinderachtig . En ik heb bij geen 1 club een permanente ban zonder daar zelf voor gekozen te hebben .

Jeroen330

Hahahahahaha en dan niet zo kinderachtig doen..

Dit is EXACT het probleem wat veel mensen met jou hebben..
En mensen zoals ik moeten jou dan verbeteren met de juiste informatie en dat is dan kinderachtig?

Ik denk dat mensen dit gesprek wel op waarde kunnen schatten

Leo

moet dit nou in dit topic  >:( >:( >:(

doe dat gekibbel maar ergens anders

zou de forum moderator dit misschien kunnen opschonen ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Bunny

Nu iedereen zijn woordje weer heeft gedaan kunnen we het weer over Thieme zijn toekomstplannen met de Micra hebben :)

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Jeroen330

Laat dan wel even de topic-waardevolle info staan..

Zoals het inbouwen van een GA16

Leo

wat misschien belangrijk om mee te nemen is in de overwegen is dat je nu een blok hebt dat grof gezegd 210.000 gelopen heeft.

is het dan nog zinvol om aan dit blok nog meer aanpassingen te verrichten ?

tuurlijk zal het blok nog wel flink wat km kunnen maken.

maar er komt een punt dat hij aan vervanging toe is
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Ik heb zijn blok laatst onder handen genomen en het is een van de betere al niet beste CG13 blokken die ik heb gezien..

Loopt heel netjes.. Dus ik denk dat hij nog wel een tijdje mee kan..

Leo

Citaat van: Jeroen330 op 10 januari 2013, 19:57:47
Ik heb zijn blok laatst onder handen genomen en het is een van de betere al niet beste CG13 blokken die ik heb gezien..
Loopt heel netjes.. Dus ik denk dat hij nog wel een tijdje mee kan..

ok dat wist ik niet :)

maar wat is nu nog raadzaam om daat werkelijk aan te passen aan dit blok dan ?
andere nokken assen ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Inderdaad mede afgaande op Jeroen ben ik hier over aan het denken gegaan. Eerst was het idee om alleen makkelijk te monteren/over te zetten upgrades op de auto te zetten, zodat ik als deze auto op was een andere micra kon kopen en dan daar vooral motorisch te beginnen. Spruitstukje en uitlaat enzo is zo omgezet vandaar. Maar aangezien deze motor nog wat langer mee gaat en ik veel meer plezier beleef aan het "tunen" dan ik ooit vooraf had kunnen denken wil ik nu het liefst al wat verder gaan. Ik vind het alleen jammer dat ik niet zo veel zelf kan dus moet bij alles kijken of ik het toch zelf kan (leren) of dat ik er nog arbeidskosten bij moet rekenen.
Moet me ook nog eens goed de tijd nemen om nu echt op te zoeken hoe vliegwiel en nokkenassen vervangen in zijn werk gaat. Kom meestal in de knoop met bepaalde termen op de engelse en australische forums en in het geval van het vliegwiel/koppeling lijkt iedereen er zijn eigen methode voor te hebben.

Beetje gerelateerd ook is het moeilijk om zuigers te vervangen? Als ik voor de nokkenassen ga dan lees ik overal dat je met een hogere compressie er nog meer pk uit kan halen. Makkelijkste en goedkoopste lijken mij cg10 zuigers maar dat moet ik dan ook nog maar even uitzoeken.

Jeroen330

Het mooiste is de compressie verhogen..

Hiervoor kun je meerdere dingen doen waaronder:
- kop laten bewerken (vlakken)
- hoge compressie zuigers plaatsen..

Kop bewerken is de meest gedaan.. Door een laagje van de kop af te vlakken ontstaat er een hogere einddruk.. Dit heeft meer bang en dus meer power..
Het mooie van je kop laten vlakken is dat je er direct voor kan kiezen de boel te laten flowen.. Een hogere flow versterkt je open in en uitlaat en laat je motor sneller in en uit ademen..

Kosten: vlakken en flowen samen is ongeveer €600,- als je het bij een goed bedrijf laat doen
Voordeel: goedkoopste manier
Nadeel: door het vlakken hou je minder klepspeling over (hoever je kleppen in kunnen komen)
Tijd: 4 uur uitbouwen en 4 uur inbouwen
Benodigdheden: een standaard onderblok die je meegeeft aan het bedrijf zodat ze je klepspeling en andere nodige gegevens kunnen uitmeten


Andere zuigers is een gecompliceerder verhaal.. Je motor moet verder uit elkaar dan alleen de kop eraf halen.. Aan de hand van de staat van de kruk en drijfstang lagers kan het verstandig zijn deze ook te vervangen..

Kosten: goedkoopste set competition zuigers die ik zag wagen £500,-
Voordeel: kan veel kleplift overhouden
Nadeel: duur en meer werk
Werk: een goede 12 uur als je op een fijn tempo werkt
Benodigdheden: andere zuigers, mogelijk nieuwe drijfstanglagers en overige pakkingen..

Jeroen330

Lichter vliegwiel en poulies zijn ook een goede investering..
De motor is dan veel sneller op toeren..

Let wel, je rijgedrag wordt onrustiger omdat je auto feller op het gas wordt

Hoge compressie werkt in combi met nokken kwadratisch