Rick_db - Misschien toch weer een K10?

Gestart door Rick_db, 10 december 2012, 01:36:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rick_db

Af en toe staat er voor mijn deur een bekende wagen. Inderdaad, een knalrode K10!

Stiekem heb ik nog steeds iets met de vormgeving van deze kleine rakkertjes, en gezien mijn eerste K10 verkocht is, en ik weet hoe hij reed, ga ik misschien weer kijken voor een K10. Dit keer wil ik echter kijken naar een beter model.

Ookal heb ik al eerder een K10 gehad en gereden, vraag ik mij als jonge bestuurder toch af waar ik nu op moet letten, wat is teveel km's voor deze auto (heb hem het liefst uit '92) en wat is te duur voor deze auto?

Wat zijn snelle gebreken en bestaan er nog roestloze micra's? Ben er erg benieuwd naar, ik heb gekeken naar een handgeschakelde omdat ik het idee heb dat deze zuiniger zijn, omdat dit een 5-bak is en geen 3-bak, of maakt dit niets uit?

Wie weet kom ik dus nog terug met een K10, hopelijk dit keer een die het WEL waard is om wat op te leuken :D Alle hulp is welkom!

Leo

zoals je aangeeft de k10 uit 1992 zijn wel de beste die ze destijds gemaakt hebben.
had zelf een 3 traps maar een 5 bak is idd zuiniger.

k10's zonder roest zijn er niet echt. die van mij had roest aan de achterzijde van de dorpels en bij de achtertste binnenschermen.

kwa prijs moet je er geen kopen duurder dan 600 want meer zijn ze niet waard
(die van mij is verkocht voor 650 en hij was zelf omgebouwd naar super s)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Rick_db

Roest (oppervlakkig) is ook niet heel erg een probleem, kan worden behandeld en eventueel met satijnzwart geheel gewrapped worden dus hoeft de roestplek ook niet te worden gespoten, als de auto maar geen roest heeft op afkeurpunten. Ik wil mettertijd ook iemand meehebben die mee kan kijken of de auto goed is.  Zo goed als nieuw is zeldzaam, dat weet ik, maar er zijn altijd enkele exemplaren die er beter aan toe zijn natuurlijk :) duurder dan 800 zou ik e ook niet voor geven. Het wordt dus een handgeschakelde 5bak onder de 800!

Leo

Citaat van: xleonl op 10 december 2012, 08:46:19
k10's zonder roest zijn er niet echt. die van mij had roest aan de achterzijde van de dorpels en bij de achtertste binnenschermen.

dat waren voor mij apk adviespunten  :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Rick_db

is dan nog wel te fixen dan toch? ik denk dat lassen niet eens nodig is, of wel? Denk dat je voor laswerk beter een particulier kan zoeken die het zwart voor je wil doen en het netjes voor je doet dan bij een bedrijf gaan, is toch meestal veel duurder.. zou ik denk ik wel doen. Wat mij betreft hoeft roest op de carrosserie niet eens gespoten te worden, zolang het maar roestvrij en glad is vanwege de wrap :)


Milo

Er was tog iemand binnen het forum die goed en mooi kon lassen?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Rick_db


Leo

Citaat van: Rick_db op 10 december 2012, 14:12:43
is dan nog wel te fixen dan toch? ik denk dat lassen niet eens nodig is, of wel? Denk dat je voor laswerk beter een particulier kan zoeken die het zwart voor je wil doen en het netjes voor je doet dan bij een bedrijf gaan, is toch meestal veel duurder.. zou ik denk ik wel doen. Wat mij betreft hoeft roest op de carrosserie niet eens gespoten te worden, zolang het maar roestvrij en glad is vanwege de wrap :)

nee daarom heb ik m ook verkpocht  :) maar er zit idd een lasser op het forum chirsmo (henry) kan goed lassen
vraag maar aan rob (the black pearl)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Kevertje-SYS

We hebben natuurlijk Henny aka Chrismo.
En Nico van nicosport.nl

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Rick_db

nou dan ben ik wat dat betreft wel voorzien haha

er gaat een k10 aankomen, maar wanneer weet ik nog niet exact. wil in ieder geval een goede en ga er ook goed op letten

Joery-Joery

Wat een onzin zeg Milo, alleen omdat jij een slechte ervaring hebt gehad met roest op een k10 wilt niet zeggen dat ze dat allemaal hebben.

Het is helemaal niet lastig om een roestvrije k10 te vinden met minder dan 100.000 km en onder de €800.

De mijne had 2 kleine gaatjes in de dorpel.
De super S die mijn vader heeft heeft helemaal geen roest.

Gewoon een aantal auto's bekijken  en eronder liggen dan kom je er vanzelf een tegen.

Leo

Citaat van: Joery-Joery op 10 december 2012, 17:36:53
Wat een onzin zeg Milo, alleen omdat jij een slechte ervaring hebt gehad met roest op een k10 wilt niet zeggen dat ze dat allemaal hebben. Het is helemaal niet lastig om een roestvrije k10 te vinden met minder dan 100.000 km en onder de €800.
De mijne had 2 kleine gaatjes in de dorpel. De super S die mijn vader heeft heeft helemaal geen roest.
Gewoon een aantal auto's bekijken  en eronder liggen dan kom je er vanzelf een tegen.

milo of ik ??? maar ik snap je punt. ik gaf alleen mijn ervaring en ja er zijn idd goeie k10's gewoon naar een paar gaan kijken.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Rick_db

ik kijk voornamelijk op autowereld, gaspedaal en autotrack, maar de meesten staan denk ik op marktplaats, al ben ik daar wat meer schuchtig voor.. als ik vanaf marktplaats zou gaan moet ik zeker iemand mee hebben die de auto van a tot z kent

Milo

Citaat van: Joery-Joery op 10 december 2012, 17:36:53
Wat een onzin zeg Milo, alleen omdat jij een slechte ervaring hebt gehad met roest op een k10 wilt niet zeggen dat ze dat allemaal hebben.

Het is helemaal niet lastig om een roestvrije k10 te vinden met minder dan 100.000 km en onder de €800.

De mijne had 2 kleine gaatjes in de dorpel.
De super S die mijn vader heeft heeft helemaal geen roest.

Gewoon een aantal auto's bekijken  en eronder liggen dan kom je er vanzelf een tegen.

Ik heb helemaal niets gezegd! :'(
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Milo

Citaat van: Rick_db op 10 december 2012, 17:56:18
ik kijk voornamelijk op autowereld, gaspedaal en autotrack, maar de meesten staan denk ik op marktplaats, al ben ik daar wat meer schuchtig voor.. als ik vanaf marktplaats zou gaan moet ik zeker iemand mee hebben die de auto van a tot z kent

Weet niet precies waar je vandaan komt, maar neem anders ook eens een kijkje op Zeelandnet Prikbord.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)