Micra K11 1.3 E3 HB Super S E2

Gestart door Micra1.3E3HBSuperSE2, 12 maart 2012, 22:08:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micra1.3E3HBSuperSE2

Hallo,
Mijn naam is Bas en sinds vorige week rijd ik een K11 Super S. Meteen ook mijn 1e autootje :D.
Ik ben werkzaam bij de Nissan dealer in Dordrecht en daar werd deze K11 ingeruild voor een K12. Toen ik hem zag staan en de mogelijkheid had hem over te kunnen nemen, geen moment getwijfeld en direct gedaan.

De auto is, (klinkt cliché), écht van een oud vrouwtje geweest. De auto heeft als demoauto gediend bij de oude Nissan dealer Wilgendonk en is daar toen al voorzien van een Eibach verlagingverenset.
Hij is bij ongeveer 1500Km overgenomen door de vorige eigenaresse en ik heb de teller nu op ongeveer 76000Km staan. Volledige onderhoudshistorie zat er allemaal bij en daaruit op te maken heeft de auto altijd op tijd de beurt enz gehad.

Enige nadeel, de lak is niet egaal meer en vertoond hier en daar vage plakken. Verder zijn de dorpels en frontbalk doorgerot en deze zullen z.s.m. gerepareerd en vervangen worden.
Andere dingetjes zijn hier en daar kleine deukjes, krasjes e.d.

Eerste foto's zullen snel volgen...

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Rob

Citaat van: Bunny op 12 maart 2012, 22:11:03
Ben benieuwd naar de foto's :)

dikke 10+ een goudkleurig s is zeldzaam net als zwart :P (f#ckt beetje @ zeldzaamheid net in ander topic) :P
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Micra1.3E3HBSuperSE2

#3
Hierbij de foto's:











Rob

netjes hoor alleen zachte spatlappen achter inplaats van de hard kunststof van de eerdere s'jes :) maar mag de pret niet drukken

daar heb je geen mis koop aan gedaan denk ik zo
zoals je al zij dorpels tja micra eigen maar eerder ook nissan eigen
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Micra1.3E3HBSuperSE2

Daar ben ik zo goed als van overtuigd... Komende week gaat de neus er al af om nieuwe frontbalk erin te zetten en dan worden ook meteen de dorpels aangepakt. :D

Tja, wat je zegt dorpels enz. Inderdaad Nissan eigen, kom het vaak genoeg tegen in de werkplaats...

TeSprouT

Nette wagen hoor! Eerste keer dat ik een goudkleurige super s zie! Ziet er goed uit!

Vindt die zachte spatlappen er juist wel goed onder staan. Succes met het herstel van je dorpels enz. Heb je verder nog plannen?

Welkom hier en veel plezier op het forum! O0
Love the potiential

nismic

#7
Welkom op het forum. Nette wagen.
Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

MicraMuts


http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

chiba_kun


Red Racer

Oehwlala wat een schone wagen.

en een orginele demo wagen ook nog O0

En met Hout Opleg  ^-^

We zou den wel eens de wagen in het echt willen zien :D


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Vleespet

W e l k o m !

Mooie aankoop denk ik zo!  O0

micraivo

Die heb je vast voor een vriendenprijsje kunnen overnemen van je baas.

Coole bak!

Micra1.3E3HBSuperSE2


Micra1.3E3HBSuperSE2

Zo vandaag alles gedaan om de nieuwe frontbalk er in te kunnen laten lassen...

Eerst eens de grill eraf en boutjes van de bumper losdraaien...

... laatste boutje op een onmogelijke plek, dus maar de koplamp eraf om er bij te komen...

...alles staat gereed om de bumper eraf te halen...

... zo bumper eraf, op naar het volgende, de bumpersteunen...

De roest op de frontbalk




... bumpersteunen eraf, nieuwe balkje ligt al klaar :P ...

.. condensor eraf en koelleiding van de stuurbekrachtiging opgehangen, volgende wordt de ventilator...

Flink gewroet met een schroevendraaier, dit was duidelijk een APK-afkeur geweest!!

...moertje van de steun is dol, ff afslijpen dan maar...

.. ventilator eraf, nu op naar de radiateur, boutjes en moertjes van beide steunen zijn dol :( ...

... nog meer slijpwerk dus :P, zo 1e steun eraf...

...nog meer slijpen en 2e steun er ook af...



...ff laten zakken om de radiateurslangen los te maken en radiateur van de auto af te halen...

...radiateur is er ook uit, flinke plas koelvloeistof op de grond, is ook duidelijk aan vervanging toe...

... en zo staat ze nu erbij.



Aankomende week gaat ze naar schadebedrijf om daar de restjes van de oude balk weg te laten halen en de nieuwe front balk er in te puntlassen.