[REBUILD] K10 Topic Super S

Gestart door Provo, 19 augustus 2011, 20:42:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Provo

Hoi allemaal!

Ik ben Nicholas (woon in België) en ben al geruime tijd in bezit van een Micra! Sinds dat ik al heel wat meegemaakt heb met mijn Micra heb ik maar besloten om ook maar eens aan te melden voor een Micra Club.

Mijn eerste Micra heb ik 3 jaar geleden gekregen van mijn broer (een silver grijze Micra K10 1.2 SLX) en heb hier al 80.000km mee gereden. Veel plezier aan gehad todat de motor het begaf (geen koelwater, koppakking opgesmoord). Al een geluk hadk op de koop een 2de micra (rode Micra K10 1.2 L) gekocht voor onderdele voor maar 150€! Omdat ik ni zoveel van auto's af ken en mijn motor het toch had begeven heb ik maar besloten om de motor van de rode Micra erin te plaatsen. Raar genoeg is dit mij gelukt en rij ik nog steeds rond met beide wagens tegelijk! (zie foto).

Nu heb ik vorige maand het zeldzaam modeletje de Nissan Micra K10 Super S gekocht. Eerder de sport versie met kuipzetels, toerentalteller, body kit, mistlampen, display, dikker chasis,... enz. Nu heb ik de voorbije weken deze auto gestript en word hem volgende week opnieuw gespoten! Eind Augustus is i af. Uit respect voor een vriend die is gestorven ga ik deze auto ombouwen tot een gloednieuwe en zeldzame micra  :)

Sinds dat ik nog niet echt bekend ben met forums is het nog eve zoeke hoe ik al die dinge proper post, ik zal binnenkort wel wat meer en betere foto's erop zetten want ik heb eigelijk geen foto toestel  :'(




Dit zijn mijn eerste 2 Micra's (De hele Micra K10 SLX, de halve Micra K10 L allebei 1.2)
Met de silver gijze ben ik op 123.000 km begonnen, staan er nu 196.000 km op, de motor van de rode zit er in vanaf 162.500 km. De naam van de aanhangwagen Micra + Remork = Micramork  :D




De foto van de Super S (wel niet de mijne sinds ik de fotos niet meer heb hoe i ervoor uitzag) maar hij zag er wel net zo proper uit  :)





De Super S die gestript word



Under the hood: een MA12 met 90.000km erop distrubtie riem vervange, riem van alternateur ook. Motor ziet er heel goed in orde uit!



Om even aan te tonden dat het wél degelijk DE Super S is  ;D Was van een oud omaatje (deeeeeeuuh) die elk jaar sinds 2000 maar 1000km reed PER jaar, wat dus gewoon niet beter kan!

In ieder geval dit zijn mijn Micra's meer foto's volgen
Laat maar iets weten wat jullie ervan vinden! Ik houd jullie op de hoogte met de vorderingen van het Super S project!

Gegroet!
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Bunny

Welkom! Cool die aanhanger  O0

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Kevertje-SYS

Die zwarte is echt wel netjes
Altijd lachen zo'n aanhanger haha

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Riesh

Welkom, die Super S is netjes. Maar die aanhanger is geweldig
Micra Addict

Provo

Bedankt ^^! Mijn super S is vandaag geschuurd geweest, de spuiter is langsgeweest en ik ga hem in Brazil Brauwn Metallic spuiten met vlaggenpatroon (bruin zwarte vakjes) onder de motorkap (gaat me wel een flinke duit kosten)

De kleur:
http://volksforum.com/forum/showthread.php?s=92baa34f81c82672450a8280be05d05e&t=52776&page=1&pp=20

Sinds de Super S een zeldzame verschijning is, mag de kleur ook zo zijn ^^
Ik heb mijn kleppendeksel rood gespoten en ben nu bezig mijn motor op te blinken (echt SHINY!  :D )

Enkele vraagjes:
Mag je je motorblok opschuren/zandstralen, ik heb gehoord dat die soms behandelt worden zodat die niet gaan zweten? Is dat waar? en is dat van toepassing op de motorblokken van de K10? (ik betwijfel het)
En hoe uploade jullie foto's? want die van mij zijn wat amateuristisch!

Morgen probeer ik meer foto's van mijn remork, gepoetste motorblok en geschuurde super s te posten!! Hij ziet er HEEL netjes uit  ;D

Gegroet!
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Riesh

De kleur zou niet mijn keuze zijn maar dat boeit niet het is jouw auto
Micra Addict

Milo

Ik vind de kleur wel wat hebben (ook een mening natuurlijk).
En die aanhanger, ge-wel-dig! ;D
En het uploaden van foto's kun je het beste > ZO < doen ;)

Succes!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

2yellow4u

Welkom op het forum en bij de club, Provo.
We hebben er graag mensen uit Vlaanderen bij O0

Red Racer

Heey en van harte welkom op het fora, en goed om te horen en te lezen dat er weer een k10 uit vlaanderen bij si.

Het zijn heerlijke auto's om te rijden en om te zien.

ik heb zelf een wanabe super s die bijna op het morotblok super s is.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Provo

Hey Red Racer, ik heb al je forums al op de voet gevolgd het afgelopen half jaar, daarom datk nu ook met mijn eigen project ben begonnen ^^
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Red Racer

oohw vandaar, toch wel leuk om zo iets te horen.

even over je k10 aanhanger, is dat een beetje makkelijk en wat komt er allemaal bij kijken want die k11jes zijn niet zo duur om er eentje door midden te halen.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Provo

#13
@RedRacer

Wel om die remorkjes te maken is moeilijker dan het lijkt, de auto doormidden zagen is zo gebeurd (wel oppassen met de brandstoftank (ik zat er bijna door, toen hadk ze ma even weggehaalt :p).
Het tweede probleem zit erin de auto juist recht af te zagen en je hebt er maar 1 kans voor, dus dat hebben we nauwkeurig afgemeten, maar hier en daar hadk speling van een aantal mm.
Het derde, het gat moet ook terug gevuld worden, ik heb dat op de moment gedaan met een OSB plaat en een 30 tal vijzen erdoor. Ook even opletten met de bekleding, allemaal netjes terugsteken enzo en die plaat op juiste maat en bijschaven, man man man even aan bezig gezeten :D
Het vierde probleem is natuurlijk den dessel eraan hangen (ik denk dat dessel vlaams is dus voor jullie is dat ijzeren ding waar je aan koppel dingetje aan hangt :p) heel wat laswerk en ik heb extra bevestigingen voorzien (8x M8 bouten). Ook even zien dat je aanhangwagen op dezelfde hoogte hangt als je auto, op mijn foto zie dat ie een beetje achter over helt, en dan gaat die wind vangen (wat je merkt aan je vermogen als je rijdt) en dan kan die wel eens beginnen slingeren wat enorm gevaarlijk is!! Bevestig moeren ook met een veiligheidsrondsel enzo van die dinge, denk een beetje na en let op veiligheid. Das allemaal wel grappig ma een ongeluk is snel gebeurd.
Elektrisch aansluiten is niet echt een probleem da wijst zichelf natuurlijk wel uit.

En dan... Het grootste probleem...
het is NIET legaal om met z'n ding op de baan te rijden. (auch) zelfbouw mag niet en je remork moet een chasis nummer enzo, en dat is allemaal via een erkende aanhangwagenconstructeur enzo. Je kan hem wel inschrijven als kampeerwagen, ma dan hebj nog altijd dat chasisnummer nodig.

Ik zelf ben er ook nog niet uit hoe ik dat ga oplossen maar da ga ik doen als mijn Super S af is (over 2 weken) en dan gaat mijn remork ook laten spuiten en afmaken (hij heeft dringend onderhoud nodig, roest enzo)

==> Moraal van het verhaal: hou in je achterhoofd da die dingen EIGELIJK niet mogen en zie wat uit LET OP VEILIGHEID en niet alleen op je eigen veiligheid. Het heeft mij 540€ gekost om het te maken (auto 150€, 20€ metaal 10€ elektrisch en 360€ trekhaak lol) maar dat is voor een K10. Je moet het zelf weten. PRET is V E R Z E K E R D (bushaltes, terrasjes,... al die reacties zijn fantastisch)  O0 Voor n K11 zal dat wel wat meer kosten en je moet ook opletten op je totale gewicht (je mag 310kg niet overschrijden voor een ongeremde kwestie van verzekering enzo)

Een update over het Super S project:
Ik ben zonet met 2 vrienden van me mijn auto (die helemaal gestript is, zonder lichten, geen voorrem, enkel handrem,.. enz) 15km gaan slepen in het donker naar de garage voor te laten spuiten. Gek zicht, en hoe verder we reden hoe meeer tot we tot de conclusie kwamen hoe een slecht plan het ook was :D maar we zijn er geraakt en hebben geen politie tegengekomen! Dit gaan we dus niet meer over doen :p Anyway zoveel gezegd,, ik heb morgen een foto toestel in handen en zal ik snel wat close up foto's maken van zowel mijn aanhangwagen en de super s en mijn onderdelen! Dus morgen word dit hier een HOT topic  :D

Oja, heb ik al vertelt dat ik neon-lichten in mijn wielkasten ga bouwe? :D Ik heb ze al (ik ben geen jhon ofzo, maar het is gewoon grappig  ;D )

Gegroet Provo!
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

Riesh

een Dessel noemt men in Holland ook wel een Dissel dus zo veel verschil is het niet.
En je hebt gelijk over veiligheid, dat is wel erg belangrijk.

Toch blijft het leuk
Micra Addict