richardwbb's Super S

Gestart door richardwbb, 17 april 2011, 01:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardwbb

Ja dat klopt maar met meer dan 55 uur in een week arbeiden zat het niet bepaald in mijn prioriteiten lijstje. Dit is opgelost met siliconen spray. Heb ik toch nut gevonden voor dat in mijn ogen bagger spul ;)

jvdbosch1980

Voor je die andere monteerde ff vol laten lopen met olie de voeten...omdat t ijzer in plastic draait ...gaat vuil tussen zitten.. daarom krijg je speling tussen plastic omhulsel en het metaal binnenwerk...

Verstuurd vanaf mijn S60 met Tapatalk


richardwbb

#317
Ik had al eens getoond met Datascan en de wielomtrek correctie dat ik 8,47 seconden nodig had om op de 100 te komen maar het filmpje had ik er nog niet van laten zien. Ik vind dit al heel leuk gaan in het dagelijks verkeer en dan is een simpele Ga16DE ombouw echt de moeite waard. Zo nu en dan een mede-bestuurder zien opkijken, van huhh, Micra blijft ook leuk. Zijn er niet zoveel maar ik rijd echt wat af

https://www.youtube.com/watch?v=rcNVZqegAEs

richardwbb

Op filmpje in vorige post staat de teller op 212k, dat filmpje is van januari en een dikke 8 maanden later staat de teller op 231k. Doordat ik ongeveer 7 weken niet ging werken vanwege het virus, had die ongeveer op 237k kunnen staan. Motorblok mag je 60k bij optellen.



De wieldoppen waren overigens gratis, dat moest ook wel anders had dit fraaie merk en ontwerp er echt niet opgezeten bij mij.

Op de foto kan je ook het fraaie spuitwerk van de neus bewonderen, dat hebben ze even goed kleur bepaald, niet.

.maarten

Laat me raden. Kleur bepaald op kleurcode en niet gescand van een paneel.

richardwbb

#320
Dat weet ik niet want ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat. Naastdat ik wel kan zien en begrijpen dat enig roze verwering is, kan ik nog niet verklaren waarom de gehele neus gewoon de te lichte kleur heeft. De kleur van het dak en de zijkant met de deur die je daar ziet lijkt de juiste zijn (beredeneerd dat het dak niet is gespoten) dus geen idee eigenlijk hoe dat kan. Zou het wel willen weten. Ik verwacht wel dat de neus is gespoten maar hoe krijg je het dan te licht als kleur vraag ik mij dan af. Oh ja door slecht afplakken hebben de afwerkingslijsten voorruit en de zijspiegels sporen van spuitwerk, dat lijkt dan wel roder te zijn.

richardwbb

Ik heb flink lopen balen van dat spruitstuk, ook niet geslaagd om voor een leuke prijs een spaghetti te vinden maar ondertussen reed ik 1 op 11. Dat is dan weer wel opgelost door mij want van ellende de lambda stekker maar los getrokken en de kans op een stukke lambda (hoewel ik dat betwijfel voor een passief element met twee verwarmingsdraden) voor lief genomen. Verder dus gewoon weer alleen maar snelweg met twee keer 5 kilometer van mijn dorp > snelweg met vergelijkbaar willekeurig ander dorp. Dat moet je dan twee of drie keer tellen. Micra rijden is vaak tanken soms.

Dus ik had 1 op 16,3 en ging naar 1 op 11,2 en dat is nu 1 op 15,2 geworden en met veel kilometers per maand met een kapot spruitstuk dat dus lekt kan een lambda van 45 munten (jaja a merk) ook nog wel afgeschreven.

Hier is een recente foto van het motorruim. Dat is een Ga16DE  :P


Maarten, ik neig wel naar de Midlock oplossing, dat is wel weer een dikke tip van je want die set is duur maar dat kan los besteld en dat maakt het interessant. Verder met een klein verlies in de brandstofkosten zeker met de winter geen behoefte om er iets aan te doen.

Om even voor te spiegelen wat dat nu kost, als je 2400 per maand rijdt kost dat met 21 werkdagen per maand, 4 euro per gewerkte dag. Toch wel leuk dat ik met open loop (geen lambda) 1 op 15 kan.  :D

.maarten

Lambda sensor kun je in sommige gevallen nog weer werkend krijgen door de voorkant (zeg maar tot aan de schroefdraad) in benzine te hangen voor een dag.

richardwbb

Dit soort opmerkingen daar houd ik van :D Dat is gewoon voor mij goed om te horen omdat ik dat eigenlijk niet zal vergeten en daarom eventueel ga toepassen.

Hier nog eentje van mij als je roterend gewicht (je wielen de rest is waarschijnlijk nooit aangepast en anders weet je dat zelf wel) is wat Nissan dacht dat het moest zijn of dicht daarbij moet je de autoweek verbruik kunnen halen. Als dat niet zo is, dan de airco uit of de zware voet (maar dat weet je zelf) maar afstellen (met de vacuum goed maken) en onsteking top maken is ongeveer wel de drie stappen handleiding om in elk geval in de buurt te komen. Ik was 80 eur per maand kwijt dus een lamp of uitlezer zijn echt de kosten niet.

richardwbb

Vandaag de Micra wezen laten uitlijnen en dat was geslaagd en ik heb dermate veel vertrouwen in de Hunter machine, hoewel een verouderd model, moet wel MS-Dos zijn geweest maar de nieuwe homokineet van 18 muntjes verziekt het danig want als ik naar links lichter kan sturen (geen stuubekrachtiching dus goed merkbaar) maar Micra trekt naar rechts (gas los is vluchtstrook in drie tellen) dan kan er maar eentje verantwoordelijk zijn en dat is dit ding.



Wie heeft er ook weer gezegd ik heb ook GSP gebruikt? Waren dat er wellicht twee?

jop

ik heb die ook gebruikt, alleen maar ellende mee gehad.
maar alsje een kineet vervangt zul je toch moeten uitlijnen.

richardwbb

#326
Ja klopt en wat gebeurde er, uitgelijnd, duikt keihard de vluchtstrook in (3 tellen). Volgens mij staat het zo, --      - maar wel gesteld volgens de Hunter uitlijnbank. Emperische aanwijzing is dat linksom lichter stuurt dan rechtsom (goed merkbaar zonder stuurbekrachtiging) maar auto wil naar rechts. Ook een empirische, vermogen komt beter op de weg en de gehele |-/   \-| gedraagt zich gewoon goed. Dat laatste was echt van het padje na kineet vervangen alleen. Ook neem ik het voor waar dat als je een kineet vervangt dat je huidige uitlijning voldoende behouden blijft en dat was echt nog harder de vluchtstrook, dat heb ik zitten stellen op straat en dat is echt geen doen vijf keer gedaan, haalt niks uit.

Ik heb de uitlijning uitgeprint en zal even een filmpje plaatsen van hoe snel die met 100km per uur de vluchtstrook haalt. Ook bij vervanging andere kineet wat is gepland nu ga ik even aannemen dat deze duidelijk korter gaat zijn. Anders klopt mijn emperische vaststelling niet of heb ik iets omgedraaid binnen de logica. Ben er wel erg  :'( van wat een gedoe

jop

wissel je voorbanden eens van rechts naar links...

.maarten


richardwbb

Ja dat is wel een optie maar mijn klachtomschrijving is rijdt prima, kineet begint te tikken, ik zolang mogelijk uitstellen want uitlijning reed zo fijn. Kineet vervangen, berm in. Ik ga die andere kineet toch maar vervangen voor eenzelfde exemplaar. Maar dit dan op basis van mijn klachtomschrijving. Jullie suggesties en ook die van Jan zijn gewoon goed. Het kan nog zijn dat de uitlijning zelf niet goed is gegaan maar ik wil nog niet aannemen dat de uitlijnbank groene cijfertjes kan geven en dat het dan kennelijk dik in het rood kan staan maar ook dat schijnt mogelijk te zijn bij navraag.

Daarom denk ik dat de weg van de minste weerstand is die kineet eraf en dan kan ik dat ook nog eens nameten of vergelijken en dat wil ik wel graag en dan de banden en remmen hoewel dat mogelijkerwijs vooraf kineet vervangen al vastgesteld kan worden en dan pas weer op de uitlijnbank.

Ik zou blij zijn met dat het opgelost is maar nog blijer als het zowel opgelost is als geheel bekend wtf het was  :zoeken: