richardwbb's Super S

Gestart door richardwbb, 17 april 2011, 01:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

.maarten

Onderste radiateur slang lostrekken

richardwbb

Ja Maarten ik heb goed gezocht naar een mogelijkheid om niet teveel koelvloeistof op te moeten vangen wanneer ik de waterpomp zou wegnemen maar ja, nog nooit gedaan en het bleek één litertje te zijn. Dit was ook geheel opgevangen in de wasmachine lekbak. Aan de andere kant ik heb het gewoon helemaal uitgezocht en de Nx wil ook graag een nieuwe waterpomp en nu ik weet hoe je een motorsteunbalk verwijdert en hoe je met de krik omgaat zie ik dat wel zitten. Behalve dan dat ik nog niet overtuigd ben of mijn gereedschap afdoende is om alle tien millimeter boutjes te lossen. Uitdaging zit hem ook nog in de stuurbekrachtiging want de Micra heeft die niet meer.



In elk geval gaat het allemaal naar de milleustraat en de olie opvangen was 100% succesvol. De koelvloeistof opvangen, de waterpomp lekte vanzichzelf al en 75% van de vlekken omdat het nu eenmaal staat te lekken want waterpomp niet goed meer. En van de vier vlekken heb ik er zelf ééntje gemorst. Emmertje heet water en je ziet er in elk geval niks meer van. Dat het niet goed is voor het millieu dat is zo maar het doorrijden en bijvullen daar zijn echt liters in gegaan dus hoewel ik dat beter en eerder had kunnen doen is het nu wel opgelost. Ik ben alleen nog niet overtuigd van mijn krukaspoelie.



Ik denk wel dat met hoe ik vloeibare pakking aanbreng het wel dicht is. Ik heb ook gezien hoe scheutige vloeibare pakking eruit ziet als je de waterpomp verwijderd hebt en ja het had beter gekund maar ik heb dan ook geen geoutilleerde garage. Wel veel karton en keukenrol. En 24 droogtijd voor maximale uitharding toegepast.

Verder had ik er 100% geen zin aan het nog eens te moeten doen dat had ik al gezien met de thermosstaat.


richardwbb

Nou goed nieuws en slecht nieuws, dan maar eerst het slechte.


Tapeind afgebroken en ik deed niet eens moeite. Tweede tapeind lag gelijk al los. WD40 pro is zeker goed spul. De moeren zaten ook gewoon los op het afgebroken tapeind dus niks de nek omgedraaid.

Goede nieuws, Micra daarom maar laten keuren. Want wilde eigenlijk de milleuregeling eerst op orde maken maar nu het spruitstuk niet meer goed vast zat, gelijk keuren (voorkeuren). Komt die mij vertellen zal ik er even een kentekenverlichting lampje in doen, dan is tie goedgekeurd.

jvdbosch1980

Je kent je eigen krachten weer eens niet Richard.. meteen alles weer kapot maken

Verstuurd vanaf mijn S60 met Tapatalk


richardwbb

Ja dat is zo. Dat het gewoon uitermate slechte tapeinden zijn die ook echt niet ontworpen zijn om 27 jaar mee te gaan dat zal het niet zijn geweest natuurlijk. :P

Maar ik had bedacht dat als zij daar uitermate kwaliteit en geharde bouten daar hadden geplaatst dat als het dan alsnog afbreekt, dat je dan nog verder van huis bent. Maar het is even afwachten. Verder had ik dit ruim tien jaar geleden met de Nx en kijken eens wat er bestaat



Dat schroefdraad is wel minder verhit geweest (het is de bracket van de koppelingskabel die op een Sr20 wel behoorlijk robuust moet zijn) en ook dikker dan wat ze op een Ga16 spruitstuk hebben willen zetten.

.maarten

Tapeinden kunnen zeer vervelend zijn. Wat ook nog wel eens lukt is een moer eraf te zetten en dan van binnen aan het afgebroken stuk te lassen. MEestal draai je ze er dan zo uit omdat ze door het lassen los zijn gekomen.

richardwbb

Een moer eraf te zetten? Nu weet ik dat beide tapeinde juist bij het aluminium zijn afgebroken en daarom niet uitsteken. Nu heb ik niet de indruk dat het echt heel vast zit maar kan je dat nog lassen? Ik begrijp waarschijnlijk niet wat je wilt zeggen

.maarten

Ja je houd een moer op het gat. Zodat je aan de binnenkant van de moer ruimte hebt en op het tapeind kijkt. Daarna las je de binnenkant van de moer aan het tapeind. Je vult het zeg maar op. Je moet alleen opletten dat je de moer niet aan het blok vast last.

Hier staat wel een voorbeeld:
http://www.ya126.nl/forum3/viewtopic.php?t=688&start=435

richardwbb

#308
Ah oke dus toch wat ik bedacht had maar tjee dat is ziet er wel link uit. Nu zijn mijn tapeinden juist bij het aluminium eraan gegaan dus er steekt ook weinig of niks uit (moet ik nog zien natuurlijk want spruitstuk zit er nog aan). Ik zal het eens voorstellen aan een grote hulp die ik hier heb in mijn dorp. Die heeft al aangegeven wel een lambda te kunnen lassen en klust wat af, maar even kijken wat hij er van vindt :)

richardwbb

Nu had ik de lambda met wat uitlaatcement geplakt en dat ging aardig wat tankjes goed. Net verbruik. Toen barste dat spul en dat verwachtte ik wel maar nogmaals plakken bleek weinig uit te halen. Dan zit ik tegen ik heb er niet zo een zin aan uitboor klusje aan te kijken. Gezien de lengte welke nog uitsteekt van dat tapeind is wel te zien dat er geen kans is om een moer te lassen zonder risico te nemen het alu van het onderblok mee te nemen.

Maar ik had dus een Boa Grabit gebruikt ooit en die set die ik had die heeft Amazon voor 9,99 https://www.amazon.nl/gp/product/B07HK74SQT/ref=ox_sc_act_title_2?smid=A1RNN7PMHEAYEU&psc=1

Maar ik zit echt zonder boormachine en deze Boa Grabit die ik dus al eens gebruikt heb en dat was echt een eenvoud, ook niet meer gehaald met linkse tap en accuboormachine zit ik nog wel met een probleempje.

Dat is het gebrek van deze op netstroom werkende boormachine, deze kon in lage toeren best wat koppel leveren.

Kan iemand mij helpen identificeren wat voor apparaat dit is geweest? Die Grabit heeft twee kanten, de ene kant is een frees en de andere kant is het ik vreet mij vast deel en dat ging mij toch eenvoudig. Dat wil ik wel proberen (dat is een Pro beer Jan) maar dan moet ik dat ding wel kunnen vinden. Wie kan mij informatie geven waarmee ik dat ding kan vinden op internet?


.maarten

Welk apparaat bedoel je?
Die boormachine? Das gewoon een haakse boormachine. Die schroefverwijderset? Die vind je onder verschillende namen. Schroefverwijderset, schroef extractor, screw extractor, tapeinduithaler

Bv: https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-schroefverwijderset-3-18-mm/p/B401074

richardwbb

#311
Ah jah het is weer een kip ei probleem geworden bij mij. Die schroefextractor dat is een Boa Grabit, de foto getoond is inderdaad een haakse boormachine en ik weet dat die op 220 volt werkte. Dat kreeg ik bij de toen afgebroken bout zomaar in mijn handen gedrukt door een vriend. Dat heeft ook gelijk alles meteen goed gewerkt maar dat was dus geleend spul reeds uitgedacht. Deze vriend hield een snoepfabriek aan de gang en had daarom ook werkelijk de vrije hand met gereedschap omdat die machine's moesten blijven draaien. Ongekend wat die allemaal had liggen. Dus ja, dat werkte allemaal maar nu heb ik deze spullen jammergenoeg niet.

Alleen nu heb ik dus alleen maar een Makita met kromme kop (niet door mij ;)) en ik vraag mij af hoeveel moment er op moet komen en of dat verwacht mag worden van een accuboormachine.

De door jou genoemde schroefverwijderset heb ik niet geprobeerd maar wel iets van Karwei, dat dus echt nooit weer omdat die dermate flexten dat het kon knappen en dan een gehard stuk staal vast hebben zitten in je afgebroken bout is nog een stapje erger. Ik hoop dat je nog wat tips en aanbevelingen hebt voor mij en wellicht heb jij ervaring met het huren van een boormachine?

.maarten

Ik schat de kans heel klein dat je het er met zo'n setje uit gaat krijgen hoor. Tapeinden van het uitlaatspruitstuk zijn altijd drama omdat ze meestal flink verroest zijn en lekker warm worden.

Iets erop lassen blijft het beste.
Midlock heeft ook verwijder setjes zoals de 10ML. Maar die zijn niet goedkoop.

Een beetje kwaliteitsboormachine heeft genoeg koppel. Zolang je niet met die goedkope meuk aan komt. Je bent niet extreem veel koppel nodig.

richardwbb

Deze is al opgelost maar ik wilde het jullie niet onthouden, gepiep van de ruitenwissers zonder de ruitenwisser, niet normaal toch

https://youtu.be/c6xT6TAjElM

jvdbosch1980

Hopelijk niet die van jou...je hebt andere in je voorraad liggen...

Verstuurd vanaf mijn S60 met Tapatalk