Micra K10 Monte Carlo

Gestart door Joery-Joery, 30 januari 2010, 17:12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joery-Joery

Laatst had ik een topic geopend om te vragen naar de zwakke punten van een micra, zogenaamd omdat mijn ouders een andere wilde hebben.
Dat was dus niet helemaal waar, het was een smoesje omdat ik nog niet wilde dat mensen van mijn autoclub wisten dat ik iets anders aan het zoeken was verassing!! Ik hoop dat jullie hier mij hiervoor kunnen vergeven en ik nog op dit forum welkom ben :D

Voor de mensen die niet weten wie ik ben, en dat zullen er vast een hoop zijn ;)
Ik ben dus Joery 23 jaar en woon in Leidschendam. Tot nu toe reed ik in een 100nx (Slowride) tevens mijn 1e auto.





Na 2 jaar en een paar maandjes met veel plezier in mijn 100nx gereden te hebben ben ik toch overgegaan naar iets goedkopers en zuiniger. Namelijk de micra k10 1.2.
De reden hiervoor is omdat er plannen zijn om uit huis te gaan. De 100nx begon groter (duur) onderhoud begon te vragen waardoor ik net zo goed voor iets anders kon gaan kijken.  

Zoekpunten waren vooral zuinig en goedkoop :duim:

Omdat foto's meer zeggen:






Eh ja dat zijn dus parkeer sensor gaten, waarom iemand in hemelsnaam sensoren in zijn micra wilt :o  denk wel dat er weer een setje in komt want zo die gaten er in laten vind ik ook zonde.  



Het is dus een k10 1.2 geworden met maar 97.000 km op de teller en erg goed onderhouden.
Dealer onderhouden tot de eigenaar waarvan ik hem heb gekocht (die hem met 70.000 heeft gekocht) en die heeft nog de volgende dingen in september laten doen:

Grote beurt
- 4x nieuwe banden
- nieuwe uitlaat-achterdemper
- nieuwe remschijven +blokken (voor)
- nieuwe koplampen
- olie en koelvloeistof ververst
- nieuwe schokbrekers achterzijde
- nieuwe luchtfilter en benzine filter
- nieuwe a-klep schokdempers

+ de distributieriem die het jaar daarvoor door hun vervangen was.


De Plannen:

Nog een stapje verder gaan met de audio, meer sound quality gericht, misschien zelf beginnen met wedstrijden.
Dat betekend ook dat alles (qua speakers en versterkers) wat nu in de 100nx zit er verkocht zal worden..

Dynamo van een SR20 pas maken op de k10 (als me dat lukt :P) deze heb ik namelijk nog liggen en heb ik erg goedkoop over kunnen nemen daarnaast is deze nog nieuw.

Accu van de 100nx over zetten want er zit nu een lief klein micra :P accutje in.

Voorknippers zijknippers wit maken.

Velgen overzetten(zien er inmiddels al weer anders uit dan op de foto's.

Audio bekabeling overgooien.

Dempen van de deuren.

Speakers pas maken.

Reflector van de achterklep verwijderen.


En als ik een origineel nissan super s bodykit kan vinden gaat die er ook zeker op.
Deze Dus:  

Red Racer

#1
Heey Joery

toch voor een micra gegaan zien ik.
voor vragen over de micra kan je altijd terecht hierow dat weet je he.

kan je er geen laag vlieger van maken?

als je nog eens een super s set wilt zal je deze ff moeten mailen www.tvsautos.nl
die zit vrij veel in de micra's en heb er zelf me achterklep vandaan.

groetjes Patrick

ps. mischien nog wat dinge die je kan doen
zijstrips er af.
Sportpijp?
100NX/primera stuur er in, stuurt echt veeeeeeel beter!


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Larrs

Je blijft Nissan rijden, dus vind ik niks erg. :P

Het is wel een verschil, maar wel weer een goede keuze. :duim: ;)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Joery-Joery

@ Patrick:

Bedankt voor je tip zal ze eens mailen.

En zolang die kit er nog niet is zal er aan de buitenkant ook weinig gebeuren.
Een sportpijp op een standaard k10 kan echt niet hoor  :D

Zijstrips is een goeie maar eerst moet die reflector van de achterklep er maar af. Deze zat toch vastgeplakt of niet?


@ Larrs:
Tuurlijk blijf ik nissan rijden zal in de toekomst ook nog wel een tijdje zo blijven denk ik ;)

Ja het is een groot verschil maar hopelijk vooral voor de portemonnee haha. De 100nx is een stuk sneller, maar ik stond toch niet bekend voor mijn snelle weggedrag :P

emiel

Aloha,

vanuit Borne heten we je welkom hier!

De 100nx ziet er  :duim: mooi uit hoor.

En de micra daar is ook niets mis mee, we zijn benieuwd hoe die er uit ziet als je er klaar mee bent.

Groetjes,

Emiel & Andrea

P.S. op de duitse ebay staan ook nog wel een S setjes.

Red Racer

die reflectorplaat zit idd met dubbelzijdige tape af, dus je kan wat smerigheid er achter verwachten.

@emiel het licht eraan waar die setjes staan he, ga er niet heel naar berlijn voor.

grt Patrick


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Taxloss

Joery,

Je hebt zeker een goedkope keuze gemaakt, en blijft nog steeds nissan rijden. Ik neem aan dat je het wel jammer vind van de 100nx. Ga je die verkopen? Nou in ieder geval heel veel plezier met de micra!
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Joery-Joery

De 100nx gaat in onderdelen weg. Ik vind het inderdaad wel erg jammer dat ie weg gaat.

Maar goed nieuwe auto nieuwe kansen :)

Taxloss

jah mee eens, maar omdat je er wel heel gek mee was. En terecht, een bijzondere auto... nou ik ben benieuwd naar je vorderingen met de micra!
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

nissanzwijndrecht

leuk dat je voor een micra gekozen heb.

jammer dat die andere weg moet....(vind het een vette bak)

succes met je auto en we wachten de de vorderingen af.

Joery-Joery

#10
Update  :)

Vandaag even de uitlaat onder de 100nx vandaan gehaald en de velgen verwisseld van de auto's  :mrgreen:





En nog wat van de telefoon.








Nu klopt die rand op mijn velgen niet meer  :P


De velgen lopen voor niet aan, achter alleen bij bochten waar wat sneller doorheen word gereden. volgens mij lopen ze alleen tegen de spatlappen aan dus morgen even die dingen weghalen. En anders even gaan kijken naar hulpveren. Wat toch sowieso zal moeten als de audio er in komt.. :)

Taxloss

Ziet er mooi uit joery! Vond die velgen toch al heel mooi.
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Red Racer

Wat een verschil Joery!
:o Schroefjes in de zijstrips WTF :o

En hulpveren is zeker een must met die brede wielen, heb namelijk ook hulpertjes onder.

wat is btw de maat van die bandjes.
Zie op foto 1 en 2 een vrij kale sloop bolide, wat heb je nog allemaal over van die slowride?


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Joery-Joery

Ja die schroefjes ben ik ook echt niet blij mee, binnenkort eens eraf draaien en de schade eens bekijken  :-X

Qua interieur is die nog zo goed als compleet. Alle extra's vooral styling dingen zijn er af gehaald en staan in de verkoop. Alle grote onderdelen heb ik bij vrienden kunnen stallen en die zullen ze ook voor mij verkopen.

Trouwens Patrick, hielpen die hulpveren ook genoeg bij de subkist die je had?

Ik zal de maat van de banden morgen even voor je checken.

@Tax

Oh dat wist ik niet, nou dankjewel  ;)

Cookiebox

zo die banden!! :duim: Zou de deurstrips er ook afhalen! Staat een stuk mooier! Scheelt dat de bumper ook al in kleur gespoten is! Leuk auto'tje!