Remupgrade K11?

Gestart door Chrismo, 07 december 2008, 22:54:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chrismo

Omdat ik best baal, want ik heb een paar maanden geleden alle remmen vernieuwd onder mijn K11, wil ik toch weten wat de makkelijkste/goedkoopste upgrade is voor de Micra remmerij.

Ik vind Nissan eigenlijk nooit echt super remmen, maar mijn Micra mag best wat agressiever op het pedaal reageren!
Omdat de schijven nieuw zijn, vroeg ik me af enkel een blokken-upgrade te doen, maar wat, en werkt dat voldoende?? Wat is er aan up te graden??





gr Chrismo

Michiel

Ik heb op mijn beide Micra's 100NX remmen zitten, die zijn erg fijn, remmen wat harder en gelijkmatiger en gaan minder snel krom.

Toen ik een paar jaar geleden Brembo schijven had met Lucas blokken vond ik dat al een hele verbetering.
Maar de remmen van een K11 zijn inderdaad niet al te goed als je van stevig doorrijden houdt.
100 NX remmen of Sunny GTI-R remmen zijn een welkome vervanging :)

Challenge

Ik had de gti-r remmen genomen.
Hebben zich op zandvoort heel goed gehouden :)
En die zij ook bijna plug and play, als je een beetje handig bent :)
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Chrismo

Zul je alleen altijd 15" velgen moeten rijden?? Oem is 14" namelijk onder mijn K11. 

Denk dat ik eerst stalen remleidingen neem en andere remblokken probeer, vreten deze mijn schijven op als brood, dan kijk ik eens rustig naar een andere/grotere set!



gr Chrismo

Michiel

14" velgen passen met 100NX remmen nog goed. 13" past niet meer.
Ik heb gegroefde schijven onder mijn zwarte Micra, en de blokken slijten enorm snel.

Op mijn andere Micra heb ik oem schijven en blokken van een 100NX en dat remt alsnog wel een stuk beter als de standaard Micra schijven. Deze blokken slijten ook veeeeel minder snel.

nismo

Je kan ook gewoon sunny gti remmen nemen, zijn zelfde als gti-r. En dat zal denk ik wel redelijk remmen, hoe dat met de afmetingen zit weet ik niet, heb er standaard 15'' op zitten of dat voor de remmen is weet ik zo niet.

Maar wij hebben op de micra geloof ik brembo schijven maar ook dat remt echt voor geen meter.. pedaal is een spons en je remt echt niet af..

Anti autostyle!!

Chrismo

Citaat van: nismo op 08 december 2008, 19:23:52
Je kan ook gewoon sunny gti remmen nemen, zijn zelfde als gti-r. En dat zal denk ik wel redelijk remmen, hoe dat met de afmetingen zit weet ik niet, heb er standaard 15'' op zitten of dat voor de remmen is weet ik zo niet.

Maar wij hebben op de micra geloof ik brembo schijven maar ook dat remt echt voor geen meter.. pedaal is een spons en je remt echt niet af..
Ik heb er ook brembo op zitten, en dat remt idd sponzig slecht!

Michiel

Citaat van: nismo op 08 december 2008, 19:23:52
Je kan ook gewoon sunny gti remmen nemen, zijn zelfde als gti-r. En dat zal denk ik wel redelijk remmen, hoe dat met de afmetingen zit weet ik niet, heb er standaard 15'' op zitten of dat voor de remmen is weet ik zo niet.

Maar wij hebben op de micra geloof ik brembo schijven maar ook dat remt echt voor geen meter.. pedaal is een spons en je remt echt niet af..

Misschien moet je dan eens kijken of er lucht of water in de leidingen zit. Bepaalde schijven hebben niets te maken of het sponzig remt....

nismo

Ik zeg ook niet dat het aan de schijven ligt.. zeg alleen dat de remmen van de micra sponzig zijn.

Anti autostyle!!

Chrismo

Maar dit "sponzig" aanvoelen kan best met de remslangen te maken hebben.... Bij mij voelt het ook wat sponzig aan, en zit er nieuwe vloeistof in EN is het systeem goed ontlucht! Daar was ik zelf bij, en daar hebben we lang genoeg over gedaan om dat uit te kunnen sluiten.




gr Chrismo

nismo

Kan misschien zijn doordat ik mijn eigen remmen en zeker die van de QQ gewend ben maar zit gewoon geen gevoel ik de remmen en komt denk ik mede door de trommels achter in plaats van schijfremmen ( kan gewoon mentaal zijn maar dat denk ik )

Anti autostyle!!

Challenge

Hey,
Miscchien heb je intresse?
Heb namelijk nog een setje stalen remleidingen voor achter liggen.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Wimme91

Kan ik remklauwen van een 100nx met abs op een micra zonder abs zetten eigenlijk?

crash_750

en andersom?ik heb namelijk abs op de micra ;)abs mag er van mij ook wel af,ik hou wel van een beetje glijden >:D

Rob

ik heb een achteras met schijven liggen die orgineel abs heeft mijn auto niet en dat kan dus... maar andersom durf ik niet te zeggen
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed