W8upforme's Micra

Gestart door w8upforme, 02 mei 2005, 13:15:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

w8upforme

Ben al eventjes onder jullie op het forum, en hopelijk ook snel een keer op een meeting, dus bij deze ook maar ns wat info over mijn eigen autotje....

Nissan Micra K11, 1.4 in de geweldige kleur Spiceyred, (I like it)

Verder is er nog niet heel erg veel aan gebeurd in de 3 jaar dat ik m nu heb.

Wat er aan veranderd is ten opzichte van standaard :
40 mm verlaagd
15inch velgen (195/45 toyos)
getinte ramen.
K&N openluchtfilter

Binnenkort gemonteerd :

Brembo max schijven met Lucas blokken
mn 15 inch velgen (winterbanden zitten er momenteel nog onder)
Invidia uitlaat (met uitneembare dbkiller)
Ander luchtfilter (maar heb nog geen idee wat voor filter het moet worden, waarschijnlijk ITG)

Zodra ik een paar fotos heb (eerst ff de auto wassen), zal ik er een paar posten..

Grtz,
Marcel







[verwijderd door de admin]

Micra Flevoland

Dan is jouw Micra uit 2001, 2002 of 2003. :duim:

Challenge

1.4?zijn die ook gemaakt of loop ik achter??

ben benieuw naar de fotos  8)
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Jan-Paul

Je loopt behoorlijk achter Martijn, Vanaf eind 2000 is er de Micra k11 met de cga3 motor (als ik 't goed heb), met een 1.4tje met 82 pk. Dit is gewoon een doorontwikkeling van de CG13DE. Belangrijkste verschil:

1) nog maar 1 katalysator aanwezig
2) max koppel bij 2800 tpm ipv 4000.
3) 82 pk standaard ipv 75.

Voor de topsnelheid en acceleratie vanuit stilstand maakt 't weinig uit, de topsnelheid is hetzelfde in ieder geval.
Penningmeester Nissanclub Nederland

Micra Flevoland

Dat klopt.
Je kan de 1.4 herkennen aan de ruitenwisser die plat ligt.
Mijn vrouw heeft ook een 1.4 en die is van 2002.

Challenge

oke ik loop denk een beetje achter.....
maar dacht dus echt dat er alleen maar max 1.3 gemaakt zou worden.dus verkeerd gedacht.
zou je toch zeggen dat je met meer pk toch makkelijker zou weg trekken....
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Marc

Citaat van: Micra Flevoland op 02 mei 2005, 18:56:49
Dat klopt.
Je kan de 1.4 herkennen aan de ruitenwisser die plat ligt.
Mijn vrouw heeft ook een 1.4 en die is van 2002.

En natuurlijk aan het feit dat elke bougie zijn eigen bobine heeft.

Jan-Paul

De 1.4 is volgens mij wel wat beter in tussenacceleraties bij lagere toerentallen, maar dat is dan ook het enige merkbare verschil in prestaties.
Penningmeester Nissanclub Nederland

Marc

Citaat van: Jan-Paul op 02 mei 2005, 23:02:59
De 1.4 is volgens mij wel wat beter in tussenacceleraties bij lagere toerentallen, maar dat is dan ook het enige merkbare verschil in prestaties.

Yep, die ene tiende liter meer weegt niet op tegen de gewichtstoename van de motor.

w8upforme

ja idd, is eigenlijk maar iets van 1335-1350 cc ofzo, dus eigenlijk nog niet eens een echt verschil, maar ja ze moeten wat verzinnen om  het meer te laten lijken toch....
Nog 1 daggie, en dan eindelijk de uitlaat erop...
Dan meteen door naar Technoshop om de "goede schijven"  te halen, (foutje in hun systeem, kvond het al raar geventileerde schijven onder een standaard micra, en idd ze passen niet), maar mn Brembomax schijven liggen klaar dusse dat gaat nu hopelijk goed komen  ::)

Kzal morgen ff fototjes maken zodra ik mn auto terug heb bij Atec Tuning vandaan  ^-^


Jan-Paul

En wat zijn ze bij Atec met je auto aan het doen?
Penningmeester Nissanclub Nederland

w8upforme

Daar gaan ze morgen mn uitlaat er onder zetten, vanaf de cat naar achter.... ::)
Ben heeeel benieuwd, geluidje klinkt echt heel gaaf, (op een peugeot 106 gti tenminste), tzal op mn micra wel iets minder hard zijn, maare dat is misschien maar goed ook  ;D

En tja wie weet wat ik er nog meer laat doen als dit bevalt, is in elk geval goedkoper dan inTilburg voor en een stukkie minder ver rijden vanaf Hoogvliet  ;D

Klaat het zsm mogelijk weten, (hopelijk ook met fotos), en anders horen jullie het zowiezo wel op de zomermeeting in Utrecht  ::)

Grtz

Marc

En wat gaat dat kosten die uitlaat??

w8upforme

Compleet 569 euro volgens de berekening die ik heb gehad toen ik de afspraak maakte, dus qua prijs valt het wel mee, is volledig RVS, met die einddemper zoals hierboven op die foto....

Opgave die ikheb gekregen is als volgt :

Einddemper incl montage Euro 269.00
Systeem vanaf 1e demper rvs Euro 489.00
vanaf kat met sportdemper Euro 569.00,

Dus vind het een net bedrag, heb in Brielle geinformeerd maar was ik voor een vergelijkbaar systeem 825 euro kwijt geweest, best een prijsverschil als je t mij vraagt...

Maar kan jullie morgen dus pas laten weten of t ook echt zo goed is als beloofd  ::)

Khoud jullie opde hoogte

Michiel

Citaat van: w8upforme op 03 mei 2005, 08:44:37
ja idd, is eigenlijk maar iets van 1335-1350 cc ofzo, dus eigenlijk nog niet eens een echt verschil, maar ja ze moeten wat verzinnen om  het meer te laten lijken toch....
Nog 1 daggie, en dan eindelijk de uitlaat erop...
Dan meteen door naar Technoshop om de "goede schijven"  te halen, (foutje in hun systeem, kvond het al raar geventileerde schijven onder een standaard micra, en idd ze passen niet), maar mn Brembomax schijven liggen klaar dusse dat gaat nu hopelijk goed komen  ::)

Kzal morgen ff fototjes maken zodra ik mn auto terug heb bij Atec Tuning vandaan  ^-^



Die fout van die remschijven hadden ze bij mij bij de Technoshop ook gemaakt, ze kwamen opeens aan met luchtgekoelde schijven van 13 " ofzo :)