sneller maken van mijn micra

Gestart door focwa, 13 augustus 2007, 19:33:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joyce-micra

ik moet ff trug komen op het punt dat je auto wegtrekt door de kracht.

de micra heeft dit namelijk ook de 1.3 dan 1.0 en de rest weet ik niet.
en als jullie top gear kijken (fantastisch programma) dan zie je dat de focus rs dit probleem ook heeft alleen niet zo erg in die aflevering heeft jeremy het hier over. ;)

Rob

remschijven swap van GTi-R ;) en dat is probleem 1 opgelost
versteviging:
- Veerpootbrug
- Stutbrace onder
- verlaging
- panhardrod verstelbaar achter
- anti roll bar's
etc

allemaal verkrijgbaar voor micra
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

joyce-micra

dat zou ook kunnen maar als je over meer dan 200 pk spreekt dan heb je nix aan de orginele gti schijven en blokken (meeste remkracht haal je trouwens uit je blokken niet de schijven).
ik bedoel dan ook echt opvoeren.
ik zou volgens alles met dat setje remschijven van brembo en blokken van ferodo +rvs remleidingen 30% meer remkracht moete hebben en dan is dit nog maar een simpel setje met wat je nog kunt krijgen.

ik weet niet wat noodzakelijk is bij zoiets allemaal maar weet wel dat je niet slim bezig bent als je alleen maar de motor opvoert ik had dit natuurlijk ook eerder zo kunnen zeggen haha :P

Jeroen330

Ik doe het nog anders...

Wilwood 4 pods big brake kit :) dat vertraagt de remweg pas..
En vergeet niet: schijven achter!! dat verlegt je percentage remdruk naar meer procent aan de achterkant..

Werkt behoorlijk positief als je van trommeltjes afkomt!

Challenge

Ik zal een kleine ervaring neerzetten.....(heb alles geprobeerd :D)
Voor de micra rijder die echt flink door rijdt ,zou ik gewoon een 2.0 gti swap doen of de 1.6.
Voor de rijders boven de 100 pk zou ik zelf 2.0 schijven nemen met bosch schijven en ferodo ds2500 blokken.
Heb op zandvoort eerst gereden met de standaard 2.0 schijven en blokken,maar dit gaat net goed.6-7 keer een stop van 190km naar 40 en de rest van alle bochten,ga je wel merken dat het remmen effe iets minder wordt.
Verder zijn ook banden heel bepalend voor je remweg.
Voordeel van een micra is als je een remupgrade doet,je auto is niet zwaar en zullen ook je remmen minder belasten.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

joyce-micra

dat uiteraard ook maar hoe doe je dat weet iemand dit?
bestaat er een micra (k11) met achter schijfremmen?
en welke remschijven zoude het beste zijn en welke blokken?

:)

Challenge

Achterschijven op een micra zijn geleverd in duitsland.
Maar hoe bedoel je schijven en blokken?(upgrade voor de micra?)
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

joyce-micra

oke dan weet ik ook waar ik die kan krijgen voor als ik het in mijn hoofd krijg voor weer wat te doen aan de micra ;D

met schijven en blokken bedoelde ik welke het beste zoude zijn als je over zoveel pk's spreekt brembo of wilwood of iets anders?

Challenge

Ik heb nu 160 pk en iets van 180nm koppel,heb nu bosch schijven en ferodo2500 sportblokken en goodridge stalen remleidingen en heb geen klagen...
Er zal vast nog iets beters zijn maar voor hoe ik nu rij heb ik het nog niet nodig..(dagje zandvoort overleef ik nu goed)
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

joyce-micra

oke netjes!
weet jij dan toevillig ook het verschil tussen de stalen en rvs remleidingen?
dan heb je toch best veel gedaan om 160 pk te krijgen?

Rob

Citaat van: joyce-micra op 16 januari 2011, 14:11:21
dan heb je toch best veel gedaan om 160 pk te krijgen?
hangt een 2.0 blok in :P
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Jeroen330

Citaat van: joyce-micra op 16 januari 2011, 14:11:21
oke netjes!
weet jij dan toevillig ook het verschil tussen de stalen en rvs remleidingen?

Stalen leidinen roesten, RVS is Roest vrij staal :P
Lees mijn projecttopic maar eens door.. ik heb een achteras met schijfremmen...Heb hem alleen nog niet gemonteerd

joyce-micra

ja dat klopt maar wat maakt het uit als je rvs pakt dat kan toch geen prestaties leveren aan je remkracht of zie ik dit nu verkeerd want de remvloestof stroomt er net zo goed door heen als bij stalen toch?

ik ga direct kijken naar je project ben sowieso ff aant bij lezen haha

Dirknissan

maakt inderdaad niks uit voor de door stroming is alleen handiger voor het onderhoud er aan.
rb26dett s13
sr20de    k10
sr20de+t 100 nx R.I.P.

joyce-micra

ja dat is indd waar het is altijd beter O0 maar kwa prestaties maakt het volgens mij niks uit