sneller maken van mijn micra

Gestart door focwa, 13 augustus 2007, 19:33:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


biermagnaat

sneller maken is natuurlijk leuk maar is het niet een beetje jammer om zoveel geld in een micra te stoppen? het zal nooit echt een super snelle auto worden die ook nog is perfect rijd. je komt er een eind mee maar als je zo'n ombouw gaat doen kun je waarschijnlijk ook een dikke bmw of iets dergelijks kopen. en dan heb je meteen een snelle auto met de juiste aandrijving.

Michiel

Citaat van: biermagnaat op 18 november 2007, 22:58:37
sneller maken is natuurlijk leuk maar is het niet een beetje jammer om zoveel geld in een micra te stoppen? het zal nooit echt een super snelle auto worden die ook nog is perfect rijd. je komt er een eind mee maar als je zo'n ombouw gaat doen kun je waarschijnlijk ook een dikke bmw of iets dergelijks kopen. en dan heb je meteen een snelle auto met de juiste aandrijving.

Kijk, dat is nou de verkeerde insteek, wat is nou leuker om een BMW of zelfs een Impreza zoek te rijden met je Micra. En buiten dat, een hobby kost geld, je kunt natuurlijk met de massa meelopen en een Golf 4 kopen en er een G40 of G60 blok in hangen. Maar leuker is het om iets unieks te hebben, wat gewoon nog niet meer mensen hebben gedaan, en zo'n ultra lichte auto tot erg hoge vermogens zien te krijgen.

Meeste mensen die er serieus voor gaan, doen het om uniek te zijn....

Challenge

ik heb nog een kleine toevoeging :)
Kijk eens hoe de wegligging van een micra is.
Ik heb in heel veel auto's gereden maar die kunnen echt niet de wegligging evenaren van een micra :)
Toch kick dat als je een dikke golf er uit rijdt en dat dat ergens op een forum staat.....
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

biermagnaat

ja maar rijd zo'n 170 a 180 pk nog wel lekker in een micra? je hebt gewoon een hele korte wielbasis. ik vindt dat mijn autootje ook perfect rijd maar nou komt dat ook omdat ik vindt dat het beestje al ze vermogen kwijt kan. bij 170 a 180 pk is dat toch anders denk ik.

Challenge

Je kan nog veel meer verbeteren voor de 180pk.
Neem betere veren schokdempers.
Swaybars ,stabilisator stangen en  rolkooi.
Dan kom je er al een aardig eind mee hoor :duim:
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

biermagnaat

maar dan zit je al heel hoog met de euro's kun je beter een sunny gti-R kopen heb je een veel betere basis ;)

Michiel

Citaat van: biermagnaat op 19 november 2007, 17:24:08
maar dan zit je al heel hoog met de euro's kun je beter een sunny gti-R kopen heb je een veel betere basis ;)

Maar met een GTIR kan je geen 1 op 14 rijden als je gewoon een keer zuinig wil doen ;)

focwa


Michiel

Volgens Autoweek: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=7230&cache=no
Dus zo rond de 1 op 10, maar dat zijn fabrieksopgaven, ik denk dat je wel moet denken tussen de 1 op 8 en 1 op 9.

Challenge

Komt denk ook bij dat je veel meer kosten hebt aan een gti-r.
Meer benzine en wegenbelasting als je dat een paar jaar doet, had je dat ook in je micra kunnen steken.
En komt bij wil je meer vermogen bij een gti-r moet je ook flink in je buidel tasten.
Want ook daar gaan dingen stuk....
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

lexshowandgo

Citaat van: Michiel op 17 augustus 2007, 10:01:34
Kijk eens voor een 1.6 ombouw op de engelse micra forums, staan meerdere mensen die dit hebben gedaan, echt een precies pas werkje als je dat zo leest.

Maar zeker wel te doen, en een 1.6 turbo mogelijk tot 300 pk :D

hi michiel weet jij zo engelse club of is het een kwestie van google'en
ik ben namelijk op zoek naar de veranderingen van een ga10de naar een sr20det en waar je allemaal rekening mee moet houden

groetjes lexshowandgo


lexshowandgo

Citaat van: focwa op 15 november 2007, 19:58:51
wat kosten gemiddeld zulke blokken.
en weet jullie iemand die dat kan in zetten

een sr20 de of det blok heb je kaal al voor 300 eu zonder inbouw en aanpas kosten als nieuwe hubcaps aandrijfassen nieuwe motorsteunen andere kabel boom rdw keuring apk btw en in bouwkosten dan zit je al gauw op de pak en beet pin me er niet op vast 2000 euro nieuw motorblok komt veel bij kijken alles moet afgestemd worden op jouw micra

en voor inbouwen en engineswappen www.showandgo.nl

groetjes lexshowandgo

Challenge

Je zal wel meer kwijt zijn,spreek uit ervaring.....
Custom aandrijfas ben je al meer als 700+kwijt...
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

joyce-micra

iedereen die zijn auto sneller wil maken vergeet al heel snel dat indd je wegligging verbeterd moet worden van tevoren maar ook je remmen en als je zoveel pk wilt dan zul je ook moete gaan kijken voor ik geloof andere drijfstangen en dergelijke want anders als je zou optrekken zou je meteen als je je handen van het stuur zou laten naar lins of recht vliegen door de kracht en dit heeft weer te maken met je wegligging.

dus conclusie:

maak je remweg stukken korter door betere schijven maar vooral betere blokken en als het kan een maatje groter en andere remleidingen help geloof ik ook.
http://www.fineline-imports.nl/brembo-nissan-micra-cq1078-1067/
zo'n setje met ferodo remblokken heb ik onder mijn carisma gegooit en je merkt het.
en verbeter je wegligging voordat je aan zoiets begint