sneller maken van mijn micra

Gestart door focwa, 13 augustus 2007, 19:33:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michiel

Citaat van: Challenge op 17 augustus 2007, 14:00:18
Iedreen heeft zo zijn dromen.
Maar zie maar weinig mensen die echt hun micra sneller maken.
Die kan ik denk wel op 10 vingers natellen(in Nederland).


Of mensen die er geld voor over hebben, dat is het belangrijkste, wil je wat leuks dan ben je een hoop geld kwijt.
De meeste mensen zien een auto toch niet als hobby project maar als vervoermiddel. En daarnaast is de Micra toch niet 1 van de makkelijkste auto's om wat leuks voor te vinden, zeker niet als je dat vergelijkt met een Civic of een Golf.

focwa

das waar maar daardoor juist wel leuker om het het te doen.


Michiel

Inderdaad, dat was voor mij ook de reden, gewoon iets hebben wat niemand anders (in NL of bijna niemand) heeft :)

focwa

maar vind het ook leuk als ik met zo'n klein auto die grotere auto's er uit trekken en voor blijf.
vandaar dat ik hem ook sneller wil maken

Stefan Aztek

Bij mijn micra zijn de nokkenassen veranderd, ander spruitstuk en remus einddemper. Heb wel iets meer pk's dan een standaard micra maar merk er niet super veel van. De nokkenassen komen pas bij 5000 toeren tot hun recht. Daaronder heb je der niks aan en om elke keer tot de 5000 toeren door te trekken om een beetje voorruit te komen vind ik ook beetje onzin.

Ja en een micra motorje op te fokken vind ik 3000 euro voor 50PK extra beetje erg veel geld. Koop dan gelijk een snellere auto een sunny gti bijv. Dan heb je voor 3000 euro een snelle goed auto. Zoek anders naar een goed snel blok en informeer bij een aantal bedrijven. Zijn best bedrijven die motoren in andere auto's proppen. Deze hebben een hoop meer ervaring en de spullen om er wat moois van te maken. Zijn in rotterdam genoeg turkse garages die je voor een leuk bedrag kunnen helpen en informeren.

Succes ermee in ieder geval.

mazzel
Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl

Challenge

Ik vind 50 pk toch aardig veel voor maar 2500 euro.
De auto zelf weegt maar 840 kg.
En als je rustig rijdt is die nog zuinig ook 1.15.
En een gti is wel een leuke optie maar zuipt als een gek,heb je er zo uit als je zo veel benzine bespaart.
Maar ik denk dat een ieder zijn idee en budget heeft bij tunen.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Michiel

Inderdaad, ik kan trouwens ook nog wel 1 op 14 rijden als ik vroeg schakel en niet zo hard doortrek :)

biermagnaat

ey michiel hoe vaak gebeurd dat :P

Michiel

Eigenlijk redelijk vaak :)

Ik ben eigenlijk niet zo iemand die constant het gas vol ingedrukt houdt om snel te rijden, ik vind het erg leuk om gewoon te cruisen in plaats van hard rijden.
Af en toe erg snel optrekken is geweldig, maar je went erg snel aan de trekkracht :)

focwa

ja dat moet ik ook nog wel halen 1 op 14

maar meestal niet maar mis af en toe wel de power.

Challenge

Het blijft altijd moeilijk welke manier je van tuning doed.
En ook een lange zoektocht voor een micra om de juiste onderdelen te vinden,maar is wel leuker als het lukt.
Zeker als je naast een golf of bmw staat en je trekt hem er flink uit dan staan ze ineens heel anders naar je auto te kijken :D
Maar blijft iedere keer leuk als ik boven de 5000 toeren kom ^-^
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Michiel

Citaat van: Challenge op 18 augustus 2007, 12:58:04
Het blijft altijd moeilijk welke manier je van tuning doed.
En ook een lange zoektocht voor een micra om de juiste onderdelen te vinden,maar is wel leuker als het lukt.
Zeker als je naast een golf of bmw staat en je trekt hem er flink uit dan staan ze ineens heel anders naar je auto te kijken :D
Maar blijft iedere keer leuk als ik boven de 5000 toeren kom ^-^

Inderdaad, blijft leuk elke keer als ik boven de 3000 toeren kom ;)

focwa

heb 2 vraagjes.

vraag 1: wat heb je kwijt voor een goede turbo met alles erp en eraan.

vraag 2 welk ander blok past er nog meer in een micra k11

Michiel

Citaat van: focwa op 13 november 2007, 17:18:07
heb 2 vraagjes.

vraag 1: wat heb je kwijt voor een goede turbo met alles erp en eraan.

vraag 2 welk ander blok past er nog meer in een micra k11

Antwoord vraag 1: > 3000 euro
Antwoord vraag 2: 1.6, 2.0 of 2.0 turbo, maar met alle motoren moeten er andere motorsteunen worden gemaakt.

focwa

Antwoord vraag 1: > 3000 euro
Antwoord vraag 2: 1.6, 2.0 of 2.0 turbo, maar met alle motoren moeten er andere motorsteunen worden gemaakt.
[/quote]

die motortypes zijn dat allemaal van een nissan micra of welk merk zijn die