Nissan Micra 1.4 Luxury

Gestart door Anthony, 26 mei 2023, 13:37:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anthony

Hallo allemaal, ik ben Anthony (40) uit Friesland. Kom oorspronkelijk uit Amsterdam maar heb de grote stad verruild voor een rustig dorp in Friesland.

https://flic.kr/p/2oD1kr3

Ik ben sinds kort de nieuwe eigenaar van deze Micra uit 2001.
De auto is vanaf 2001 t/m 2023 van 1 eigenaar geweest.

Eigenlijk was ik helemaal niet op zoek naar een Nissan, ik heb me hele leven klassieke amerikanen en luxe duitsers gereden, maar deze Micra trok mijn aandacht met zijn frisse, speelse voorkomen.
Besloten te gaan kijken en was verbaasd dat er electrische ramen en een electrisch sunroof in zat.
En ook nog eens een automaat..wat een luxe. De auto heeft 145k op de teller staan.
Toen ik zag dat de auto een distributieketting had ipv riem was ik eigenlijk meteen verkocht.

2 dagen na aanschaf ging het check engine lampje branden, direct naar de garage gebracht om uit te lezen en bleek om een defecte lambdasonde te gaan.
Dat is nu gerepareerd en de auto kan weer een flinke tijd mee.

Echt ingrijpende plannen heb ik niet met de Micra, de wagen is mooi en onverprutst en dat wil ik graag zo houden.
Wellicht zal ik in de toekomst wat kleine cosmetische dingetjes doen, denk hierbij aan: windschermen, wit knipperlicht en gesmokede achterlichten.



Anthony

#1
De Micra gaat eruit, heb een Lexus IS200 gekocht.

De Micra start niet meer, defecte startmotor.
Lambdasonde achter moet ook vervangen worden.

Recent vervangen:
Lambdasonde voor
Remblokken
Ruiterwisserbladen
Kentekenplaten voor en achter
Uitlaat bevestigingsclips

Startmotor kost €45, lambdasonde naar de kat is €12,50.
Voor een handige klussert heb je em weer rijdend voor 6 tientjes en wat vieze handen.

Huidige km.stand: 147.851
Apk tot: 2-3-2024
Kenteken: 56-GP-XR

Voor €300 mag de Micra opgehaald worden.

kpostma

ik heb mischien wel interesse,waar staat hij? het lukt me niet een pm te sturen om wat voor reden dan ook helaas