Micra K11 voor onderdelen of "auto voor een jaar"

Gestart door thieme, 29 juli 2022, 15:48:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thieme

Edit2: Auto is verkocht en rijd nu ergens in Maarssen rond voor nog een jaartje. Heb voor de nieuwe eigenaar een lijstje gemaakt met welke onderdelen nog verkoopbaar zijn en een linkje naar dit forum dus wie weet komt het tegen die tijd weer beschikbaar!

Beste mensen,

Edit: Oude post helemaal onderaan.
Ik heb een vervanging gevonden voor mijn Micra! Dit is het geworden: https://i.imgur.com/hR2TLtD.jpeg
Nu is dus de tijd aangebroken dat de Micra weg mag. Er was nog wat twijfel om de auto zelf uit elkaar te schroeven maar ik zie hier toch van af. De auto is op het moment gewoon meer waard compleet voor een beginnende bestuurder om nog een jaartje mee rond te crossen dan in onderdelen die ik er af moet schroeven en die ik al dan niet kwijt kan. Beetje clubspirit en weten dat onderdelen goed terecht komen vind ik fijn maar heb het idee dat ik ondanks de interesse mezelf hard in de vingers snij als ik de Micra zelf sloop.

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in de complete auto dan stuur mij even een PB'tje
Richtprijs +-450 dat is eventueel incl. wat onderdelen die ik los heb liggen (denk aan Janspeed spruitstuk etc.) Van het weekend maak ik wat foto's van de auto en pleur ik hem ook op andere sites.


Oude post:

Beste leden,

Voor sommigen ben ik misschien alweer onbekend maar dit is mijn Micra.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170718/4d3182ad03588cf737d0c8e4ab50a1ef.jpg
Vandaag was de APK dag en aangezien ik er eigenlijk van uit ging dat hij er niet door ging komen heb ik mezelf lekker gemaakt met het zoeken naar een andere auto. Tot mijn grote verbazing is de Micra er toch weer een jaartje doorgekomen! Stiekem wil ik toch een andere auto, vandaar dit topic. Aangezien er aan de auto toch wat dingen zijn die niet kloppen en ik persoonlijk niet over de staat van de auto wil liegen zijn er 2 dingen die ik kan doen
1) Ik kan de auto compleet verkopen als "auto voor een jaar" voor +-3-400 euro.
2) Ik kan de auto helemaal uit elkaar halen en alle onderdelen zoveel mogelijk los verkopen. Ik heb weinig zin om bijvoorbeeld de Janspeed catback en 1.5 gasklephuis te vervangen voor origineel spul als ik de auto compleet verkoop maar hier is in goed overleg wel wat te regelen. De vraag is dus, is hier nog interesse in. Micra's worden toch oud en ik kan me voorstellen dat er nog maar weinig liefhebbers over zijn die hun Micra willen "tunen"

De onderdelen uit mijn hoofd:
Veerpootbrug voor
Veerpootbrug voor onder (heb ik als het goed is nog los liggen)
Veerpootbrug achter
Vogtland 35mm verlagingsveren (1 jaar oud) eventueel in combinatie met Spax gas schokbrekers (deze zijn al wat ouder maar als het goed is niet lek)
Janspeed Spruitstuk (ligt ergens te verstoffen moet even de staat goed bekijken)
Racing cat (geen idee welk merk is volgensmij niet genoeg om door de APK te komen indien geen eerste cat)
Janspeed Catback systeem met extra tussendemper
Custom 2.25 inch catback systeem wat ik onder de 1.6 had (onder de 1.6 was deze veel te luid, geen idee hoe het klinkt op standaard 1.3)
Ga15 Gasklephuis
Ga16 luchtfilterhuis
14 inch Nissan velgen met goeie winterbanden
ADV22F remklauwen die een revisie nodig hebben
Zwart gemaakte koplampen

Als ik iets ben vergeten voeg ik het later nog wel toe. Voor nu nog geen foto's, deze wil ik best maken bij serieuze interesse!
Auto is nog in gebruik totdat ik vervanging vind






Marco330

Yo!

Wat zou je willen hebben voor het 1.5 gasklephuis, de AVD22F klauwen en de verlagingsveren? Toevallig ook nog een panhard rod liggen?

Groet Marco

Dino


thieme

Citaat van: Marco330 op 29 juli 2022, 15:52:13
Wat zou je willen hebben voor het 1.5 gasklephuis, de AVD22F klauwen en de verlagingsveren? Toevallig ook nog een panhard rod liggen?
Oja Panhard zit er ook nog op die was ik al vergeten. Volgensmij zijn de rubbers/bussen hier niet helemaal fris van? maar daar moet ik nog even goed naar kijken.
Voor nu is het meer een beetje een interesse peiling en heb nog niet zozeer nagedacht over de prijzen. Een eventueel bod is ook welkom.
Citaat van: Dino op 29 juli 2022, 15:53:50
Wat is de km stand?  ;D
Er staat nu 208K km geregistreerd maar als ik het mij goed herinner heb ik destijds het tellerhuis vervangen en moet het minder zijn, weet alleen niet hoeveel minder.... Maar de ketting rammelt behoorlijk op hoge toerentallen dus verwacht niet dat je de motor nog wilt gebruiken

Jandeman

Wat wil je voor de janspeed spruitstuk??

Verstuurd vanaf mijn BV6300Pro met Tapatalk


Jandeman

Veerpoot brug voor ook evt ...

Verstuurd vanaf mijn BV6300Pro met Tapatalk


PunchlineK11

İnteresse in de veerpootbrug voor en achter!  Graag een pb.

thieme

Citaat van: Jandeman op 31 juli 2022, 20:31:16
Wat wil je voor de janspeed spruitstuk??
Er is een kans dat iemand de complete auto overneemt met of zonder onderdelen. Ik kan nu nog geen prijs noemen maar als het spruitstuk nog beschikbaar is op een later tijdstip neem ik contact op.

Jandeman

Citaat van: thieme op 31 juli 2022, 22:23:42
Citaat van: Jandeman op 31 juli 2022, 20:31:16
Wat wil je voor de janspeed spruitstuk??
Er is een kans dat iemand de complete auto overneemt met of zonder onderdelen. Ik kan nu nog geen prijs noemen maar als het spruitstuk nog beschikbaar is op een later tijdstip neem ik contact op.
Wil je dan een pb doen als het niet door gaat??

Verstuurd vanaf mijn BV6300Pro met Tapatalk


joeldrenth

Goedemorgen,

Ik heb wel interesse in alle uitlaatdelen wat eventueel nog beschikbaar is.
Zou je een lijst met prijzen willen maken?
Mijn nummer is 06-43215154.

Hoor het graag.

Newtothescene

Is dat een ding voor het dakraam? Ik heb daar wel interesse in

thieme

Ik heb een vervanging gevonden maar ik zie er toch van af om de Micra zelf helemaal uit elkaar te trekken. Ik probeer de auto eerst in zijn geheel te verkopen. Zie aangepaste startpost!