Damians micra k11 pre facelift

Gestart door Damian, 24 december 2019, 11:38:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardwbb

Citaat van: .maarten op 27 december 2019, 23:29:44
Tinten mag gewoon. Ze mogen je aanhouden als ze het vermoeden hebben dat het niet goed is. Net als dat ze je aan mogen houden als ze het vermoeden hebben dat je dronken achter het stuur zit.

Ik lees in je eerste link, ''Wilt u op de voorruit van uw auto een folie of coating plakken? Wordt er daardoor minder licht doorgelaten? Dat is in Nederland verboden.'

Zo is het aan mij uitgelegd door politie in het veld.

De 55% procent is nieuw voor mij, mij is verteld dat het bij 49,9% niet bekeurd wordt en dat het nog steeds niet mag en dat bij 50,1% er bekeurd wordt. Ik heb jammergenoeg niet kunnen achterhalen hoe hoog dat is. Ik zie wel dat je tweede link van 2016 gedateerd is en mijn kennis is van nog een stuk eerder.

Laat ik ter aanvulling een waar gebeurde gang van zaken vertellen. Mijn Nissan 100Nx was bordeaux rood, zijruiten getint met 50%, achterruit met 97%, zat er al op, vijf jaar mee rondgereden, nul niks geen staandehouding of wat dan ook.

Die Nx overleeft een aanrijding amper en veel roest te zien waar ik nog geen weet van had en een Gti gekocht op Marktplaats, antraciet (kj5), drie aahoudingen in twee jaar. Ik heb die zijruiten nog staan ergens maar ze gaan er bij mij niet meer in.

Citaat van: .maarten op 27 december 2019, 23:29:44
Een agent kan hoog springen of laag springen zolang je een lichtdoorlatendheid hebt van minimaal 55% kan hij je zolang je je gewoon normaal gedraagt niks maken.

Dat kan hij wel maar bij een schriftelijke klacht en niet aan de korpschef maar gewoon bij het om, mag hij onder ede gaan herhalen wat hij al twee keer wist en jij maar één keer. Of met twee agenten vier keer. En er zitten domme konijnen tussen maar zo stom zijn ze nu ook weer niet. Ze mogen wel het vermoeden uitspreken dat je dwars bent geweest in hun ogen wat dan wel opgerekt wordt maar die agenten bestaan wel en dan een algehele inspectie uitvoeren. Dan hebben ze waarschijnlijk niks beters te doen of zijn ze op hun plasser gestapt (en dat komt echt voor) en dan is het persoonlijk geworden en dat is onbehoorlijk en zou niet mogen maar Damian, weet vooraf goed waar je mee bezig bent en ik wil aan je meegeven wordt geen politiemagneet op welke manier dan ook.

Dat je met rust zal gelaten worden terwijl de om website zegt dat het niet mag maar als je aan voorwaarden voldoet dat het dan niet bestraft wordt betekent niet dat het is toegestaan. Dat is een gedoogconstructie en volgens mij is dit uitgevonden door Nederlanders. Doe kennis op en behaal er je voordeel mee!! Ik pas er tegenwoordig voor. Dat is geen wijsheid met de jaren maar gewoon een economische keus bij mij ;)

Jandeman

Gecertificeerd folie plakker weet wat hij doet ....en wat en niet mag...azijn zeikers heb je altijd...en achter mag gewoon mits je drie spiegels hebt...voor is discussie punt idd..

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk


.maarten

#17
Om nog even terug te komen op de discussie over het tinten. Ik zag dat ik de oude link had geplaatst. Dit is de nieuwe maar er staat hetzelfde in: https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2020-01-01

Verder kwam ik dit (4 jaar oude) filmpje tegen van blik op de weg.
https://youtu.be/3sCr39rpgtE
Check 11:30

En deze:
https://youtu.be/3hgfF6n3Wxc
Rond 12:00

jop

welkom :) iedereen gaat een beetje off topic zo te zien!
veel plezier van je auto  :mfc:

Luuukske

Wil me heel graag mengen in de tint-discussie. Maar laat het maar voor wat het is!

Welkom Damian op het forum!
Benieuwd naar de foto's!




Damian

Dankjewel allemaal. ik heb mezelf niet verdiept in het blendere het leek me alleen een tof idee icm met het verlagen en brede wieltjes etc wat dan wel paste bij het plaatje. ik zou graag fotos plaatsen maar weet nog niet hoe dit moet... haha. verder is er een nieuw luchtfilter onderweg en ja een openluchtfilter, om mee te beginnen en na de apk hopelijk de eerste echte grote veranderingen aan te kunnen brengen aan de auto, zoals verlagen, brede wieltjes, fenderflares, windschermen.... achja dat komt later wel allemaal. Als je iets leuks in de aanbieding hebt hoor ik het graag en hoop me al goed ingelezen te hebbe op het forum. Tot 26 januari dan maar haha

Luuukske

Rij zelf niet meer in een micra maar heb bij m'n auto zowel de achter als voorzijde getint. Echt ideaal! Bij een vakman laten doen. Geeft heel ander beeld aan je auto!

Misschien ook eens kijken voor een shortshifter!
Wordt het schakelen echt leuk van!

Van een pre is een leuk bakkie te maken



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk





richardwbb

Als je even op citaat klikt zie je hoe je een foto plaatst. De eerste 'img' tag kan je gewoon als '[ img ]' schrijven (zonder spaties). Forum vult dat zelf aan.



Mooie blauwe!

Damian

A tof dankjewel! Was zelf al aan het aankloten als ik dat mag zeggen😅. Heb nu mijn eerste aanpassing gedaan een cold air intake, wil het voor nu eigenlijk laten kwa motorische aanpassingen tot ie door de apk heen komt. Verder nog gouw de wieldoppen aanpakken en de kleppendeksel

Damian

Nu heb ik vandaag een hoedenplank met speakers opgehaald maar vindt ik geen aansluiting effe vlug in de auto. Waar hoort hij te zitten en of zit hij hellemaal niet in de pre facelift. Ook heb ik een ander klokje gehaald met toerenteller al kloppen de aansluitingen niet kan ik deze gewoon halen uit een andere micra of zijn er adapters voor

Jandeman

#26
Hoi waarschijnlijk heb je kabel binnen en buitenkabel aan sluiting.tellerbak. Nieuwe type heeft stekker aansluiting..gaat dan niet  passen..als t mogelijk is dan van 2 1 maken..of het zelfde type zoeken met toeren teller zelfde aansluiting...draden luidsprekers mischien achter de achterbank..rechts.. zit achter de bekleding.van de achterlampen..als deze aanwezig is ...anders zelf draden trekken..

.maarten

Je bent de analoge tellerbak nodig (Die met de nummertjes en niet met het lcdtje)

Luidspreker stekker zit verstopt achter de bekleding aan de passagierskant. Gewoon even de kabelboom volgen en je komt wel bij een stekker uit.

Damian

A okey analoog, dan heb ik nu dus de verkeerde... zonde even de volgende opzoeken. Ik zal zo even de kabel zoeken voor de speakers

Damian

Net de speakers aangesloten een helle verbetering