Tweaken en optimaliseren

Gestart door richardwbb, 16 september 2019, 02:34:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardwbb

Omdat ik weet dat de benodigde opgewekte pk's bij kruissnelheid omlaag moeten voor beter resultaat bij het brandstofverbruik en evengoed een stoplichtsprint beter maken mijn vraag, hoewel ik weet dat ik een andere motor heb maar het is een Euronorm 1 motor dat is ongeveer computer, lambda, luchtmassameter en de rest ik neem aan een vast ontstekingspunt met voorontsteking door de computer geregeld.

Kan iemand mij zeggen waar ik op moet letten? Zo weet ik dat een lek spruitstuk echt nadelig is voor het brandstofverbruik maar ik weet evengoed mijn brandstofverbruik nog niet maar mijn benzinemeter duikt wel akelig hard in vergelijk met mijn andere auto waar vele jaren denk en doe werk in zit.

Waar kan ik de puntjes op de i zetten volgens jullie?

Kwarkieboy

Koele lucht aanzuigen verbeterd de verbranding.
Premium brandstoffen
Brede banden zijn nadelig voor het verbruik.

De eerste 150km blijft de benzine met er vaak op vol staan. Daarna zakt hij als een gek.
De 1.3 Micra die ik had zat op een verbruik van 1 op 15 gemiddeld. Dit was toen hij nog standaard was.
Toen ik hem met andere nokken, een gasklephuis en nog meer tuning spullen sneller maakte zat ik op 1 op 10. 

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

K11 '95
K11 Aztek '00

richardwbb

Ik dacht dat koele lucht betekend meer brandstof en niet persee zuiniger maar ook niet onzuiniger? Met de rechtervoet niet meegeteld.

1 op 15 dus, oke ik ga eens kijken mettertijd wat ik ga halen met mijn Micra en gewoon normaal rijden zonder hoge kruissnelheden op de snelweg wat ik zelf altijd graag doe.

Jandeman

Banden spanning.. Sporing...geen kapotte lagers enzv tellen ook mee... uitlaat dicht..

Verstuurd vanaf mijn S60 met Tapatalk


richardwbb

Ja de rolweerstand valt best tegen, de Micra duikt met twee kilometer per tomtom update en mijn andere auto maar 1 kilometer. Er zitten wel echt hele lichte 13 inch velgen onder.

Maar wat is het met Micra en luchtmassameter? Ik verdenk dat ding ook maar een nieuwe kan wel wat lastig worden om die goedkoop en niet nagemaakt te vinden.