Phreaky's Micra k11 2000

Gestart door phreaky, 30 maart 2019, 21:22:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo

Citaat van: phreaky op 23 april 2019, 08:58:02
Citaat van: Milo op 23 april 2019, 08:56:26
So dan, die is goed rot  :-\

Idd en wat nog bizarder is dat is het niet gezien heb bij het kopen van de auto *facepalm*

Voor zover mijn kennis reikt is dit ook niet een "gewoonlijke" plek voor roest bij een Micra.
Lijkt mij een gevalletje van pech omdat de rubbers bij het raam zijn werk (heel lang) niet goed hebben gedaan?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

phreaky

Citaat van: Milo op 23 april 2019, 09:55:40
Citaat van: phreaky op 23 april 2019, 08:58:02
Citaat van: Milo op 23 april 2019, 08:56:26
So dan, die is goed rot  :-\

Idd en wat nog bizarder is dat is het niet gezien heb bij het kopen van de auto *facepalm*

Voor zover mijn kennis reikt is dit ook niet een "gewoonlijke" plek voor roest bij een Micra.
Lijkt mij een gevalletje van pech omdat de rubbers bij het raam zijn werk (heel lang) niet goed hebben gedaan?

dat zou zomaar kunnen hij schuift ook een beetje omhoog... en ik heb de passagiers deur wel bekeken ben de ander denk ik vergeten heel stom.

Dennisjeek11

Jeumig ken het bij mij zijn er 2 gehele nieuwe strips in gelast was geen onderkant meer kon gewoon het ramenstelsel eruit pakken

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


phreaky

Citaat van: Dennisjeek11 op 23 april 2019, 10:06:28
Jeumig ken het bij mij zijn er 2 gehele nieuwe strips in gelast was geen onderkant meer kon gewoon het ramenstelsel eruit pakken

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

kon dat nog dan ? was niet goedkoper om een nieuwe/andere deur te zoeken ?

.maarten

Helaas wel een redelijk veel voorkomend punt. Even zoeken naar een andere deur en goed checken of deze niet net zo krokant is.

Dennisjeek11

Aztek deuren zijn moeilijk te vinden en het viel mee staan nu in de tektiel zwarte zijn wel redelijk makkelijk te krijgen dus had dat eerder 2 nieuwe deuren opgehaald.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


phreaky

Citaat van: Dennisjeek11 op 23 april 2019, 12:54:20
Aztek deuren zijn moeilijk te vinden en het viel mee staan nu in de tektiel zwarte zijn wel redelijk makkelijk te krijgen dus had dat eerder 2 nieuwe deuren opgehaald.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Dat is waar ben druk aan het zoeken voor een beetje nette.


Sent from my iPhone using Tapatalk

phreaky

Ik had hem al even staan, net even eronder gehangen na werk.





Hij moet nog wel een stukje naar rechts dus denk dat ik een armpje moet verbuigen om hem in de juiste positie te krijgen

Geluid klinkt top

.maarten

Je kunt beter even wat universele uitlaatrubbers halen. Die met die 3 gaten onderin. Dan kun je hem wat makkelijker uitlijnen. Heb het zelf ook op die manier gedaan.

Staat in ieder geval een stuk beter

phreaky

Citaat van: .maarten op 24 april 2019, 21:59:39
Je kunt beter even wat universele uitlaatrubbers halen. Die met die 3 gaten onderin. Dan kun je hem wat makkelijker uitlijnen. Heb het zelf ook op die manier gedaan.

Staat in ieder geval een stuk beter

Goeie gelijk even bestellen


Sent from my iPhone using Tapatalk

phreaky

vanmorgen de Micra naar de lasser gebracht om de onderkant te laten doen en dan weer verder met de rest mooi maken :)

.maarten

Mooi dat dat soort werk ook gebeurt. Al een nieuwe deur gevonden?

phreaky

Citaat van: .maarten op 01 mei 2019, 09:18:00
Mooi dat dat soort werk ook gebeurt. Al een nieuwe deur gevonden?

ja en nee de deur die er was was blauw/groen aan de binnen zijde en zwart aan de buiten kant maar de verkoper wist iet of dit de origiele nissan zwart was. Ik heb ook nog even contact gehad met een oud collega en die zij dat die dat wel kon repareren voor me dus daar moet ik nog even langs. waarschijnlijk ga ik met hem ook gelijk "even" radiator frame vervangen want ik zag dat die aan de onderkant ook erg slecht was. en ben ook nog een andere plek tegen gekomen :(...

en het zit hier geen idee wat daar zit...


.maarten

Dat radiatorframe is een zwak punt. Gelukkig wel simpel te vervangen en niet extreem duur in onderdelen. Gaat alleen wat tijd in zitten en je moet even kunnen lassen.

Die plek aan de achterkant is voor ontluchting. Daar zit een ventilatierooster in. Blijft wel eens wat water in staat waardoor het gaat lekken. In veel gevallen komt het niet zozeer van dit rooster maar meer van de kofferklep afdichting, achterlichtafdichting of antennevoet (als die aan de achterkant zit). Water loopt dan naar beneden wat hierin blijft staan.

phreaky

Citaat van: .maarten op 01 mei 2019, 09:37:27
Die plek aan de achterkant is voor ontluchting. Daar zit een ventilatierooster in. Blijft wel eens wat water in staat waardoor het gaat lekken. In veel gevallen komt het niet zozeer van dit rooster maar meer van de kofferklep afdichting, achterlichtafdichting of antennevoet (als die aan de achterkant zit). Water loopt dan naar beneden wat hierin blijft staan.

check ik zal die punten even nalopen thnx :D