Phreaky's Micra k11 2000

Gestart door phreaky, 30 maart 2019, 21:22:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

phreaky

ik ben nieuw hier ik heb vorige week mijn BMW 316 verkocht en heb vandaag onderstaande micra gekocht.
Volgens de belettering is het een Le Mans Edition maar kan hier niets over vinden xD.
hij heeft 165K op de teller en rijd nog geweldig.










ik wil er nog wel wat zaken aan laten doen.

todo list:
preventief
-   lassen voordat het de dorpels aantast
-   roest bewerken + spuiten op een paar plekjes
-   raamrubber voorruit vervangen

performance
-   openluchtfilter ( sta open voor suggesties)
-   Sportex Nissan Micra exhaust back box 1998-2002 S3
-   gasklep van een 15 of 16 moet nog even verder uitzoeken hoe dat zit

uiterlijk
-    verlagen
-   sportstuur
-   wind deflectors
-   ventilator is defect moet ik fixen of vervangen
-   ruitenwisser achter demonteren
-   velgens vervangen
-   andere antene deze is rubber helemaal gaar van

Milo

Hey daar, welkom hier.
Ziet er leuk uit je Micra, toffe velgjes zeg. Nooit eerder gezien O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Bramk11

Citaat van: phreaky op 30 maart 2019, 21:22:08
ik ben nieuw hier ik heb vorige week mijn BMW 316 verkocht en heb vandaag onderstaande micra gekocht.
Volgens de belettering is het een Le Mans Edition maar kan hier niets over vinden xD.
hij heeft 165K op de teller en rijd nog geweldig.










ik wil er nog wel wat zaken aan laten doen.

todo list:
preventief
-   lassen voordat het de dorpels aantast
-   roest bewerken + spuiten op een paar plekjes
-   raamrubber voorruit vervangen

performance
-   openluchtfilter ( sta open voor suggesties)
-   Sportex Nissan Micra exhaust back box 1998-2002 S3
-   gasklep van een 15 of 16 moet nog even verder uitzoeken hoe dat zit

uiterlijk
-    verlagen
-   boss kit + sportstuur
-   wind deflectors
-   ventilator is defect moet ik fixen of vervangen
-   ruitenwisser achter demonteren
-   velgens vervangen
-   andere antene deze is rubber helemaal gaar van
Geinig ding!

Ga15 gasklephuis is plug and play maar verwacht er niet veel van. De cg13 heeft meer baat bij een spaghetti spruitstuk, dan loopt ie gelijk een stuk harder van.

Eventueel zou een kat vervanger nog een kleine toevoeging kunnen zijn voor iets meer vermogen/koppel

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk


.maarten

Welkom! Ziet er nog netjes uit.

Ga16 gasklep is niet plug en play en komt tegen de brandstofrail of een injector aan. Ga15 is wel plug en play.

Als je het raamrubber vervangt van de voorruit dan kun je het beste ook meteen even de witte en groene dopjes onder de paravan afkitten.

phreaky

Citaat van: Milo op 30 maart 2019, 21:27:20
Hey daar, welkom hier.
Ziet er leuk uit je Micra, toffe velgjes zeg. Nooit eerder gezien O0

Voor nu zijn ze idd wel leuk :). Lijken veel op de velgen die ik op mijn mx5 had.

phreaky

Citaat van: .maarten op 30 maart 2019, 21:37:27
Welkom! Ziet er nog netjes uit.

Ga16 gasklep is niet plug en play en komt tegen de brandstofrail of een injector aan. Ga15 is wel plug en play.

Als je het raamrubber vervangt van de voorruit dan kun je het beste ook meteen even de witte en groene dopjes onder de paravan afkitten.

Thnx voor de tip !! Weet jij trouwens ook welk rubber je voor voor moet hebben? kan er weinig over vinden

phreaky

Citaat van: Bramk11 op 30 maart 2019, 21:29:24
Geinig ding!

Ga15 gasklephuis is plug and play maar verwacht er niet veel van. De cg13 heeft meer baat bij een spaghetti spruitstuk, dan loopt ie gelijk een stuk harder van.

Eventueel zou een kat vervanger nog een kleine toevoeging kunnen zijn voor iets meer vermogen/koppel

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Ik begreep dat er vooral een beter menging door was dus betere acceleratie. Is dat niet het geval?

Bramk11

Citaat van: phreaky op 30 maart 2019, 22:48:22
Citaat van: Bramk11 op 30 maart 2019, 21:29:24
Geinig ding!

Ga15 gasklephuis is plug and play maar verwacht er niet veel van. De cg13 heeft meer baat bij een spaghetti spruitstuk, dan loopt ie gelijk een stuk harder van.

Eventueel zou een kat vervanger nog een kleine toevoeging kunnen zijn voor iets meer vermogen/koppel

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Ik begreep dat er vooral een beter menging door was dus betere acceleratie. Is dat niet het geval?
Je krijgt wat meer koppel door dat ie meer lucht kan aanzuigen

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk


.maarten

Ga15 gasklep is groter en laat dus meer lucht door. Maar een K11 is flink geknepen in het uitlaatspruitstuk (en inlaat trouwens) dat je het amper merkt. In combinatie met een ander uitlaatspruitstuk en katvervanger heb je er wat meer aan.

Welk raamrubber zoek je trouwens? Voorruit zou ik gewoon even naar Carglass oid bellen.

phreaky

Citaat van: .maarten op 30 maart 2019, 22:53:53
Ga15 gasklep is groter en laat dus meer lucht door. Maar een K11 is flink geknepen in het uitlaatspruitstuk (en inlaat trouwens) dat je het amper merkt. In combinatie met een ander uitlaatspruitstuk en katvervanger heb je er wat meer aan.

Welk raamrubber zoek je trouwens? Voorruit zou ik gewoon even naar Carglass oid bellen.

Duidelijk! nu heb ik een airco dus wordt een spruitstuk dan niet onmogelijk ? En wat een kost een spruitstuk ongeveer ?

.maarten

Nee er zijn spruitstukken te koop die passen met airco. Heb er zelf een thuis liggen die er binnenkort even op moet.

Ik weet zo niet waar een spruitstuk te koop is maar je kunt Gizfab in Engeland proberen. Die maakt spruitstukken maar ik weet niet of hij wat heeft dat past met airco.

phreaky

Citaat van: .maarten op 31 maart 2019, 11:42:56
Nee er zijn spruitstukken te koop die passen met airco. Heb er zelf een thuis liggen die er binnenkort even op moet.

Ik weet zo niet waar een spruitstuk te koop is maar je kunt Gizfab in Engeland proberen. Die maakt spruitstukken maar ik weet niet of hij wat heeft dat past met airco.

Zag net groupbuy topic voor gizfab maar die maken ze niet voor een airco helaas.

phreaky

Citaat van: .maarten op 30 maart 2019, 22:53:53
Welk raamrubber zoek je trouwens? Voorruit zou ik gewoon even naar Carglass oid bellen.

Idd voor de voorruit is gescheurd aan de zijkanten

.maarten

Gewoon carglass ofzo bellen. De dealer hoef je niet te proberen want daar kost dat spul je een nier.

phreaky

Citaat van: .maarten op 31 maart 2019, 16:01:28
Gewoon carglass ofzo bellen. De dealer hoef je niet te proberen want daar kost dat spul je een nier.

straks gelijk even doen!