Micra K11 1.4 uit 2001

Gestart door Zeiretto, 09 maart 2019, 15:29:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zeiretto

Hallo allemaal. Ik ben Michael en heb onlangs een Micra K11 gekocht uit 2001. Er hangt een 1.4 in met 82 PK. Vind het een lekker wagentje! Het enige probleem momenteel is dat hij wat inhoudt/stottert als ik het gaspedaal vol in trap. Ook loopt 'ie wat onregelmatig stationair.

Verder ben ik van plan de auto te verlagen, moet alleen nog even uitzoeken hoe. Ik kon geen schroefsetjes vinden. Kreeg wel van iemand te horen dat een Corsa B schroefset past, maar dat vereist best wat werk. Iemand een idee?

Heb ook nog wat foto's!




.maarten

Leuk wagentje. Maf en lambda zijn de eerste zaken die ik zou checken. Grote kans dat de maf kapot is of dat er een slechte imitatie in zit.

Verlagen kan met een setje verlagingsveren of met een schroefset. BC heeft een model voor de micra k11. Een corsa setje kan ook maar is wel stug en wat werk om pas te maken.
Let er wel even op dat als je teveel verlaagd je ook een panhard stang nodig bent om de achteras weer in het midden te krijgen.

Zeiretto

Thanks Maarten! Ik zal laten kijken naar de MAF en Lambda sensor.

Opzich denk ik dat veren wel voldoende zullen zijn. Als het maar iets sportiever rijdt en er leuker uit ziet. Nog een idee kwa merk?

Bedankt voor je hulp.

Kwarkieboy

Welkom !

Dat klinkt inderdaad als een MAF.

Verlagingveren zijn leuke dingen om hem iets wat sportiever er uit te laten zien. Maar kwa wegligging wil je niet meer terug naar standaard veren. Het verbeterd het rijgedrag aanzienlijk.
Einbach en Autostyle ken ik als het om merken veren gaat.
Je komt hier ook nog wel eens TA technics tegen. een setje van dempers en veren voor een €200,-
Tot een cm of 5 kun je zakken met alleen veren.
Wil je verder zou je een schroef set moeten hebben.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

K11 '95
K11 Aztek '00

micraSR

Mooi Micra !
Corsa schroefset vereist wel wat aanpas werk.

Heb zelf op de 40mm Vögtland veren gereden en Apex 35mm.
Beide zeer tevreden over en helemaal niet stuiterig

Rijd nu op een BC racing schroefset, speciaal gemaakt voor de micra K11.


Zeiretto

Thanks voor de reacties.

Ik heb de MAF laten vervangen, samen met nieuwe bougies, maar helaas houdt hij nog steeds in. Het rare is, als we de (nieuwe) MAF los trekken dan houdt 'ie niet meer in! Wat kan het dan nog meer zijn? Toch een van de lambdasondes?

.maarten

Imitatie maf zeker?

Meet de lambda ook eens na. Gaat ook nog wel eens kapot. Als je ee maf los trekt gaat ie in noodloop en regelt de ecu niks bij.

Zeiretto

Het is geen originele Nissan MAF inderdaad. Maakt dat heel veel uit?

Marco330

Ja, dat maakt veel uit. Imitaties hebben heel vaak kuren. Het beste is om een originele van Bosch te nemen.

phreaky

Dat zijn deze units toch ??


Waar zit dat ding eigenlijk ? Bij mijn vorige auto's zat die op de buis van mijn luchti laat..

.maarten

Dat is de luchtmassameter ja. Zit aan de zijkant van het gasklephuis (passagierskant). Zit met 2 security torx vast.

phreaky

Thnx heb zelf namelijk ook een schommelend toerental. Ff kijken of die smerig is.

.maarten

Citaat van: phreaky op 15 april 2019, 13:48:57
Thnx heb zelf namelijk ook een schommelend toerental. Ff kijken of die smerig is.

De lmm van een 1.3 is niet te verwijderen. En zit niet vast met torx. Die foto die je poste is van een lmm van de 1.4 (coilpack motoren) en die is wel te verwijderen.

De LMM van de 1.3 gaat ook wel eens kapot maar is soms nog te fixen door de contacten binnen in te solderen.