Nissan micra LX 1.3 CVT

Gestart door VanRijnen, 26 december 2017, 23:00:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VanRijnen

Hi liefhebbers,

6 maanden na mijn rijbewijs gehaald te hebben, heb ik nu een Micra.
Na eerst wat rond gereden te hebben in een Franse mpv dan toch mijn eigen Japanner :cheer: een stuk kleiner en makkelijker te parkeren (ahum.... ^-^)
Vergeef mijn gebrek aan kennis, ik zal het zo goed mogelijk verwoorden.

Ik was zo ontzettend trots op mijn aanschaf! De micra is Nissan dealer onderhouden vanaf 1995 de eerste km tot 2016. Een heel boekje vol met stempels en hij staat nu pas op 109.000.

Van binnen extreem netjes zoals ook van buiten voor zo'n oud bakkie.
De micra is van een oudere man geweest die hem dus trouw heeft onderhouden en het was een boodschappen bakkie.
Dit is te merken want hij is duidelijk niet harder op de snelweg geweest dan 80 kmpu ::)

Na de aanschaf ermee naar een Nissan dealer geweest voor een snelle check omdat ik hem voor een stoplicht hoorde zoemen en trillen. De dealer kon niks vreemds vinden en had iets in de motor voor mij schoongemaakt. Hierna vertelde ze dat het misschien de verdeler rotor is..... of een lek in een slang en dat ik bij de APK over 6 maanden dat evt maar moet laten vervangen.

Nu na 3 weken in mijn bezit beginnen de mankementen. Hij trilt enorm bij het stationair draaien in zijn D voor een stoplicht en vandaag zelfs een paar keer uitgevallen. Het trillen is zo erg, een skippybal is er niks meer bij....zelfs andere automobilisten kijken me aan :D

Hij schokt verder niet, hij kruipt niet en stationair in de N valt het enigszins mee.
Een echt K11 probleem als ik zo op internet rond speur.
Verder rijd de Micra erg vlot...echt een pittig ding is het. O0

Ook lijkt het erop dat hij wel erg snel door de benzine heen is maar ik kan nu ook spoken gaan zien natuurlijk.
Ik ben dolblij met mijn Frummel (ja zo heet ze echt ;D) alleen zit ik nu met klotsende oksels achter het stuur en fluister ik hele smeekbedes bij elk stoplicht of ie alsjeblieft niet wilt uitvallen :nocheer:
Ik heb al contact opgenomen met Jeroen van het forum O0 alleen zit hij in Zwolle en durf ik echt niet met nihil rijervaring en een bokkende Micra zo ver op stap :-\

Afijn hieronder wat fotos van mijn pareltje

Nissan Micra LX 1.3 1995 cvt[img]




VanRijnen

#1
-

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

VanRijnen


Jeroen330

We gaan je weer op weg helpen!

Black_Shadow

Welkom op het forum!
Mooie Micra, hopelijk rijd ie binnenkort ook weer lekker soepel.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Milo

Hey daar, welkom op het forum! :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Paapz0r

Welkom, hopen dat ie snel weer als de brandweer loopt. Maar dat komt wel goed denk ik

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

VanRijnen

Dank jullie wel!

Dat komt vast goed :cheer: Binnenkort snel naar Jeroen rijden O0

Bramk11

fraaie prefacelift, hopelijk zijn de kleine euveltjes snel verhopen!

VanRijnen

Dankje!! Ja dat hoop ik ook Bramk11.. En daarna wil ik haar ook graag opknappen verder maar eerst maar eens veilig (laten) maken

VanRijnen


VanRijnen

Citaat van: Paapz0r op 27 december 2017, 09:53:52
Welkom, hopen dat ie snel weer als de brandweer loopt. Maar dat komt wel goed denk ik

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Hoop het van harte! :)

VanRijnen

Citaat van: Black_Shadow op 27 december 2017, 08:06:16
Welkom op het forum!
Mooie Micra, hopelijk rijd ie binnenkort ook weer lekker soepel.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
dankje!! En ik vind Shadow ook een plaatje!

VanRijnen