Twingo 1.5 dCi

Gestart door RubinvdLinde, 22 november 2017, 18:56:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RubinvdLinde

Een tijdje was ik al op zoek naar een nieuwe daily, omdat de corsa niet echt beviel. Dit kwam voornamelijk door de motor die vanaf moment 1 al kuren had. Te weinig vermogen, tikkende kleppen, olieverbruik etc. Dit resulteerde in gemiddeld verbruik van 1 op 15,5 met vrijwel altijd 100-110 op de snelweg. Wanneer je dan 3000km per maand voor werk rijdt, rekent dat zich wel door.

Van de week raakte de corsa met een gangetje van 80 ineens oververhit. Een blik onder de motorkap liet al snel het probleem zien, grootste gedeelte van de koelvleistof weg en de oliedop en carterontluchting lieten lichtbruine drap en vocht in overvloed zien.

Snel weg met dat ding.. dus er moest iets nieuws komen. Wensen?

- cruise control
- airco
- liefst diesel
- sowieso geen opel

Dusja zoeken maar. Nog even gekeken bij een jaguar x-type diesel, heel leuk maarja natuurlijk vragen om problemen en met een verbruik van 1 op 12 schiet dat ook niks op. Toen werd ik getipt over een twingo 1.5 dCi die behoorlijk luxe uitgerust was. Even gekeken en meteen meegenomen:






- 138.000 km uit 2012
- 1.5 turbodiesel met 86 pk en 200nm (gaat echt lekker vooruit op zo een gewicht)
- cruise control
- airco
- koppeling van telefoon en orginele carkit
- half lederen interieur
- privacy glass

Bevalt echt prima!

Plannen? Wel wat natuurlijk, op het gemakje de volgende dingen:

- armsteun (die wel meteen mis ik nu echt op lange afstanden)
- chippen naar 107pk en 250nm
- xenon
- zijwindschermen
- leuke velgjes
- verlagingsveren

En leukste het verbruik schommelt tot nu toe een beetje tussen 1 op 26 - 29 O0

Leo

Leuke twingo en een gechipte 1.5 dci komt zeker goed van zn plek af :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Leuk gebakje en het gebruik is idd erg aantrekkelijk O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)