Mitch' #Club1000 built

Gestart door Mitchs, 01 oktober 2017, 23:27:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mitchs

Hi all,

Ik zal mezelf eerst ff voorstellen.. Ik ben dus Mitch, 24 jr oud en kom uit Almere en ben werkzaam als onderhouds/service monteur voor brandveiligheid (blussers/haspels/etc)

M'n daily is dan ook meteen m'n werkbus en een tomos.

Mn hoofdproject is een swift uit 1986, (mk1), momenteel bezig met een 140?pk GTi blok aan het bouwen, maar daar gaan we het in dit topic niet over hebben :P
(voor de geinteresseerde (met name de laatste paar paginas zijn interessant..); klik hier

De beheerder van de site Bridgetogantry heeft een club gestart, de club1000. Max 1049cc en rondjes rijden op de ring of andere circuits, samen met een paar honderd? andere mensen, voor meer info, zie facebook: #club100

Maatje van me wees me hierop, en wilde dus meteen meedoen. na een week zoeken naar geschikte autos (4 cilinder, must!) was ik er al gouw uit dat het een Nissan Micra moest worden, omdat 3 cilinders hoge toeren niet zo waarderen, en er veel aftermarket onderdelen beschikbaar zijn voor de micra, (meer als voor een alto, of een oude starlet p7)

vervolgens een Micra gekocht met maarliefst een maand apk, maar met een do-able apk lijstje.. zooitje lampjes kapot, uiteinde dorpels rot, ruitenwissers, remmerij en nog wat ander klein spul.

Ondertussen heeft de Micra apk, en heb ik de voorkant voorzien van Brembo remschijven en blokken, de achterkant heb ik ook al klaar liggen, remschoenen en trommels van Bosch.

Gisteravond nieuwe velgen gemonteerd, Rota Smoor, 13x7,5j et 14., met 185-60-13 banden.

Vanmiddag de verlaging eronder geknalt, Ta Technix dempers met verlagingsveren (schroefset is niet toegestaan)

Voor m'n eigen veiligheid heb ik een rechter achterlicht uit engeland besteld, zonder achteruit rij licht. Ga de boel omstekkeren dat het onderste mistlicht ook functioneerd als remlicht, en achteruitrij licht los ik op met hele felle kleine eagle eye leds, die in de achterbumper komen, achteruitrij licht is niet verplicht voor m'n bouwjaar, maar toch wel fijn om iets te hebben.

Binnenkort nog dingen zoals de koelslangen en de radiator vervangen, en nog een hele lijst aan kleine dingen. alles is zon beetje besteld en onderweg, of ligt al op de plank te wachten.

Voorderest word de micra geel, mosterd geel. en krijgt de Pennzoil livery, als ik mn planning moet geloven word ie volgend weekend geel, en de 22ste komt de livery erop.

Goed, genoeg geouwehoerd, fotos!






En toch nog even een fotootje van mn Swift


Zal vast nog wel het e.e.a. vergeten zijn, maar dit was het wel zon beetje..

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Paapz0r

Welkom hier, leuke plannen allemaal! de livery gaat em wel kick staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

Jeroen330


Milo

Welkom op dit forum, ik ben heel benieuwd naar de vorderingen!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Zeurdoos


Leo

Welkom lekker bezig.

Een 1.0 micra kun je vrij gemakkelijk tunen naar 75pk.

Sport uitlaat (staat nog een decat in het te koop gedeelte)
1.3 nokken.
Ga15TB (1.5 throttle body) via ebay
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Mitchs

#7
Tnx allemaal!

1.3 nokken zijn niet toegestaan.. motor moet standaard zijn, behalve de inlaat en uitlaat

Ze kunnen het wellicht niet zien of controleren.. maar de bedoeling van de club is de lage instap drempel.. wil er niet al te ver op doorslaan haha

de gasklep is wel n interessante.. maar moet ie dan niet opnieuw worden afgesteld? en is dat uberhaupt mogelijk met een cg10?

Ga er trouwens binnenkort zelf een uitlaat onder lassen, heb nog zat liggen qua buizen, bochten en dempers..

Leo

De motor moet inderdaad worden afgesteld maar dat is zeker mogelijk met de 1.0.

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Luuukske





Mitchs

Okee, dat opent nieuwe wegen haha, iemand enig idee  bij wie, of waar ik dan terecht kan?

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

micraSR


Mitchs

Tnx allemaal! Mocht er iemand nog zo'n gasklep of custom inlaat in de weg hebben liggen hoor ik het graag :p

Ondertussen gaan we lekker door..

- Airco is compleet verwijderd (Pro tip: multi riem van 825mm lang nemen)
- silicone kvs slangen en nieuwe radiator gemonteerd
- Achterlicht uit engeland laten komen, en het lampen bordje aangepast, zowel links als rechts is nu functioneel als mist achterlicht, 4x normaal licht, 4x remlicht. (Als er wat geinstresseerde zijn kan ik wel een howto maken)
- Bumpercut gemaakt, en trekhaak verwijderd
- Achterruitenwisser gedemonteerd, moet nog ff een dopje in

En vanavond ga ik beginnen aan een open grill :D

Fotos!

Sneakpeak van de nieuw bestelde voorbumper, en alvast maar geel gespoten



Paapz0r

Gaaf

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst