Marco & Jeroen's Oger

Gestart door Jeroen330, 28 september 2017, 15:04:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Marco330 en ik hebben de Oger gekocht die op het forum stond.
Niet zo zeer omdat we die zelf willen rijden, maar omdat we het doodzonde vinden als een zeldzame Micra als deze op de sloop belandt.

De auto heeft veel punten om aan te werken:
- Engine check lampje knippert
- ABS lampje brandt
- ECVT lampje brandt
- Deuren niet netjes
- Onderstel en remmen hebben aandacht nodig
- Kleine zaken

Als de Oger weer klaar is voor een paar jaar dan bieden we hem aan op de club..









Opties wat een Oger heeft:
- Super S uiterlijk
- ABS en Schijfremmen achter
- Stuurbekrachtiging
- Elektrische ramen
- Navigatie
- 1.3 NCVT
- Airco
- Lederen interieur
- Over velgen


Gelukkig hebben wij de beschikking over alle uitlees apparatuur.
De datakabel wilde in eerste instantie niet werken.. Dit bracht ons bij de zekeringkast wat een puinhoop was. Dit hebben we eerst aangepakt.

Toen konden we uitlezen en zijn we aan de storingen gaan werken..

Wat puzzelen en meten en Viola!

https://www.youtube.com/watch?v=jMlkE1HqB3E


Na het afstellen loopt de Oger als een zonnetje! Alle verloren paarden weer terug!
Nu tijd voor wat motorisch onderhoud en de rest van de zaken!


Tot zo ver!

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

.maarten

Blijft toch een unieke verschijning. Vooral dat leren interieur.

Zat zo te zien een aftermarket alarm in?

Jeroen330


Kwarkieboy

Blijft leuk een Oger


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
K11 '95
K11 Aztek '00

Marco330

Ik vind het echt een heerlijk autootje. Schakelt perfect, airco doet het perfect, motortje perfect...

Ik ben vandaag bezig geweest met het plaatsen van een originele Oger grill. Zat er niet op bij aanschaf. Gelukkig hadden we er nog 1 van Jeroen z'n Oger. Maakt hem weer 100% Oger.

Ook ben ik bezig geweest het interieur te poetsen. Alles weer lekker fris. Alleen de stoelen nog goed poetsen.

.maarten

Citaat van: Jeroen330 op 28 september 2017, 16:08:00
Alarm is ook origineel

Zit er dan ook centrale vergrendeling met AB op?
Want ik heb ooit een oem nissan keyless module uit een pre facelift gehaald met alarm. Er zat toen een stekker achter de midden console.

Jeroen330


Luuukske

Zijn de stoelen van leer? Anders moeten ze inderdaad gereinigd worden. Aangezien leer een natuurproduct is en niet hoort te glimmen




Jeroen330

Citaat van: Luuukske op 29 september 2017, 12:38:15
Zijn de stoelen van leer? Anders moeten ze inderdaad gereinigd worden. Aangezien leer een natuurproduct is en niet hoort te glimmen

Zijn van leer ja..

En worden gereinigd en behandeld zodat alles weer zwart is

Paapz0r

Ziet er gaaf uit, mooie aanwinst  

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

micraSR

Gaaf zo'n Oger. Gelukkig is die goed terecht gekomen!  :)

Jeroen330

Citaat van: micraSR op 30 september 2017, 11:33:18
Gaaf zo'n Oger. Gelukkig is die goed terecht gekomen!  :)

Hopelijk blijft ie straks ook binnen de club

Jeroen330

Sinds dat de Over technisch weer in orde was hebben Marco en ik heel wat kilometers gemaakt om zeker te zijn dat de auto zich ook goed blijft houden. En dat is goed uitgepakt. 3000km nadat we alles gefixt hebben blijft alles nu zoals het hoort! geen technische problemen meer voor de Oger!

Wat betreft de originele Navigatie is alles nu compleet op de CD-rom na.. Na wat research weten we nu welke we moeten hebben.. kwestie van een avondje snuffelen op eBay

Nu het uiterlijke verhaal..
De auto heeft wel wat gebruikssporen en wat deukjes (wat ook mag na 20 jaar), alleen de deuren zijn niet om aan te zien.. Alsof iemand een keer een volle winkelwagen tegen de deur heeft geparkeerd...

Dus er zat niets anders op dan de deuren eruit te halen en deze te vervangen voor 2 Oger deuren in goede staat en zonder roest.. Uiteraard elektrische ramen behouden eveneens als de centrale vergrendeling en de sloten zijn over gezet



Oei, dat lijkt op een lelijk kleurverschil.. Ook is er nog een kras weg te werken



Maar niets is minder waar.... de auto heeft een goede poets en polijstbeurt nodig.
Dus daar maar direct mee begonnen..

Wassen, kleien, wassen en je hebt het zo....






De kleur is spot on! Maar das ook logisch want de deuren komen van mijn andere Oger af..

Nu is het doel de auto in 2 stappen uit te polijsten.. alleen moet ik even wachten op een droge dag.. Toen het even droog was heb ik mezelf losgelaten op de motorkap met mijn excentrische poetsmachine en Monello Mezzo op een oranje pad van Monello..

De regen daarna gaf al een complimentje voor de eerste stap door een mooie beading achter te laten..




Als het droog is de rest van de auto met Monello Mezzo doen en daarna uitpolijsten met Monello Finale op een witte pad.. Als sealant pak ik een canaubawax van Colinite..

Dan moet de auto er weer ff tegenaan kunnen.
Aankomende dagen de laatste puntjes op de i zetten en dan heeft de Oger een tweede leven gekregen!

micraSR