Adrenaline's Nissan Micra K11

Gestart door Adrenaline, 16 augustus 2017, 13:36:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwolly

Citaat van: MikeyK11 op 30 september 2017, 18:13:33
Zonde zeg, ook gezien je investering die je hebt gemaakt.
Wat de draadboom betreft die weg fikt komt helaas wel vaker voor bij de K11jes, dit begint altijd bij de zekeringskast bij de radiateur die corrodeert en dan dus alles aantast tot het met elkaar in contact komen van de draden wat jou Micra dus heeft.
Is te fixen maar is veel werk uiteraard alles opnieuw maken of uit een sloper halen.


Is ditgeen preventief te voorkomen? Zo ja wat moet je dan doen?
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

.maarten

De koplampstekkers smelten ook wel eens weg en die kun je prima preventief vervangen door keramische stekkers.

Verder kun je de zekeringkast bij de accu regelmatig controleren of er oxidatie in zit. En zorgen dat deze gewoon goed afsluit en er niet zomaar water bij komt.

Al gok ik dat het een probleem emt de koplampstekker was. Die smelt en je krijgt sluiting. En als die begint te fikken dan slaat dat zo over naar de draadboom die erachter hangt.

Adrenaline

#107
Naast de bumperlip heb ik de P11-144 side skirts ook weer op me micra gezet en ziet weer mooi dikker uit O0







micraSR

Ziet er goed uit !

Welke banden maat heb je nu? De 165 / 60 14 ?

Adrenaline

Citaat van: micraSR op 13 juli 2019, 17:08:28
Ziet er goed uit !

Welke banden maat heb je nu? De 165 / 60 14 ?

Dankje :) Banden maat is voor mij een tegenvaller. Vorige eigenaar heeft 4 seizoen banden erop laten zetten van 165/70/14. door dat 70 lijkt me auto hoog en kan ik daardoor geen scherpe bochten nemen ???

Adrenaline

#110
It's starts looking to a badass car ;D

zwolly

Die bumperlip staat zeker goed, net zoals de sideskirts, het maakt de Micra nét wat 'dikker' zeg maar..

Die bumperlip kwam van een polo toch? 
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

zwolly

#112
Citaat van: Adrenaline op 13 juli 2019, 17:28:18
Citaat van: micraSR op 13 juli 2019, 17:08:28
Ziet er goed uit !

Welke banden maat heb je nu? De 165 / 60 14 ?

Dankje :) Banden maat is voor mij een tegenvaller. Vorige eigenaar heeft 4 seizoen banden erop laten zetten van 165/70/14. door dat 70 lijkt me auto hoog en kan ik daardoor geen scherpe bochten nemen ???

Op de Micra 'van de vrouw' ligt er bandenmaat 195/50/15  Vredestein Sporttrac op , moet zeggen dat dit behoorlijk stuurt en rijdt, stevig hoeken geen probleem, van overhellen in scherpe bochten oid nimmer een probleem , het blijft en gaat net zo strak, was er de 1e x flink van onder de indruk kan ik zeggen, vermoed dat de Micra ook een beetje verlaagd is, weet echter niet hoe of waaraan ik dit zien kan, kan net mijn platte hand een beetje tussen voorscherm en band krijgen..

Probeer wanneer je de kans hebt anders bandenmaat 195/50/15 eens , misschien bemerk je een positief verschil?   Kom op die Sporttrac banden van vredestein uit op ongeveer €49 p.stuk nieuw met recente DOT code, excl montage. 



Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

.maarten

Ziet er goed uit! Heb je nog plannen voor andere velgen of verlagen?

Adrenaline

Citaat van: zwolly op 14 juli 2019, 07:13:22
Die bumperlip staat zeker goed, net zoals de sideskirts, het maakt de Micra nét wat 'dikker' zeg maar..

Die bumperlip kwam van een polo toch?

Thx  :cheer: Ja lip is van een polo bwjaar 98/2000 dacht ik.

Citaat van: zwolly op 14 juli 2019, 07:17:09
Citaat van: Adrenaline op 13 juli 2019, 17:28:18
Citaat van: micraSR op 13 juli 2019, 17:08:28
Ziet er goed uit !

Welke banden maat heb je nu? De 165 / 60 14 ?

Dankje :) Banden maat is voor mij een tegenvaller. Vorige eigenaar heeft 4 seizoen banden erop laten zetten van 165/70/14. door dat 70 lijkt me auto hoog en kan ik daardoor geen scherpe bochten nemen ???

Op de Micra 'van de vrouw' ligt er bandenmaat 195/50/15  Vredestein Sporttrac op , moet zeggen dat dit behoorlijk stuurt en rijdt, stevig hoeken geen probleem, van overhellen in scherpe bochten oid nimmer een probleem , het blijft en gaat net zo strak, was er de 1e x flink van onder de indruk kan ik zeggen, vermoed dat de Micra ook een beetje verlaagd is, weet echter niet hoe of waaraan ik dit zien kan, kan net mijn platte hand een beetje tussen voorscherm en band krijgen..

Probeer wanneer je de kans hebt anders bandenmaat 195/50/15 eens , misschien bemerk je een positief verschil?   Kom op die Sporttrac banden van vredestein uit op ongeveer €49 p.stuk nieuw met recente DOT code, excl montage.

Als ik 15 inch velgen zal nemen zal ik eerder keus maken voor de almera gti velgen die passen ook op de micra :) Maar dan word de aandrijving weer te zwaar waardoor me micra minder vlot zal worden. Ik ga eens kijken naar de lichtmetalen velgen wat vaak onder parelmoer micra zit.

Adrenaline

Citaat van: .maarten op 14 juli 2019, 09:59:31
Ziet er goed uit! Heb je nog plannen voor andere velgen of verlagen?

Dankje wel maarten. Het is maar goed dat ik alle spullen van me vorige micra heb bewaard want die konden nu mooi hier op en staat top :cheer: En verlagen weet ik niet maar er komen zeker nog wel lichtmetalen velgen op. Liefst wat normaal vaak onder parelmoer micra's zitten.

zwolly

#116
Adrenaline,

Dat de aandrijving dan zwaarder zal worden begrijp ik niet helemaal, als de rol omtrek van de band dezelfde maat is zal dit geen verandering teweeg mogen/kunnen brengen, misschien zie ik iets over het hoofd, zit hierover al enkele dagen zo nu en dan eventjes te piekeren :)

Kleinere banden met kleine velgen, de rol omtrek kleiner maken, jah dan zou die harder kunnen 'trekken' , wel zal hierdoor de snelheidsmeter dan meer aangeven dan dat je daadwerkelijk zal rijden, rijdt je bv dan 100 echte km's per uur dan kan de teller dan bv 140km/h aangeven terwijl je daadwerkelijk 100km/h rijdt , pak de GPS er dan eens naast.

Dit verschilt natuurlijk per band/velgmaat, bv 12 inch velgen met hele platte bandjes zal meer trekkracht geven, dan 13ich met enorme ballonbanden banden, 70/80 hoog??




Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

Adrenaline

Citaat van: zwolly op 21 juli 2019, 09:09:38
Adrenaline,

Dat de aandrijving dan zwaarder zal worden begrijp ik niet helemaal, als de rol omtrek van de band dezelfde maat is zal dit geen verandering teweeg mogen/kunnen brengen, misschien zie ik iets over het hoofd, zit hierover al enkele dagen zo nu en dan eventjes te piekeren :)

Kleinere banden met kleine velgen, de rol omtrek kleiner maken, jah dan zou die harder kunnen 'trekken' , wel zal hierdoor de snelheidsmeter dan meer aangeven dan dat je daadwerkelijk zal rijden, rijdt je bv dan 100 echte km's per uur dan kan de teller dan bv 140km/h aangeven terwijl je daadwerkelijk 100km/h rijdt , pak de GPS er dan eens naast.

Dit verschilt natuurlijk per band/velgmaat, bv 12 inch velgen met hele platte bandjes zal meer trekkracht geven, dan 13ich met enorme ballonbanden banden, 70/80 hoog??

Het liefst hou ik het aan de originele velgen en banden maat zoals 60/14. Anders ook wel 55/15. Door dat 70 wat ik heb schud mn auto tijdens bochten nemen is soort ballon geval. En met hoogte 80 zal alleen maar meer schudden :o

julianvdh

Citaat van: zwolly op 21 juli 2019, 09:09:38
Adrenaline,

Dat de aandrijving dan zwaarder zal worden begrijp ik niet helemaal, als de rol omtrek van de band dezelfde maat is zal dit geen verandering teweeg mogen/kunnen brengen, misschien zie ik iets over het hoofd, zit hierover al enkele dagen zo nu en dan eventjes te piekeren :)

Kleinere banden met kleine velgen, de rol omtrek kleiner maken, jah dan zou die harder kunnen 'trekken' , wel zal hierdoor de snelheidsmeter dan meer aangeven dan dat je daadwerkelijk zal rijden, rijdt je bv dan 100 echte km's per uur dan kan de teller dan bv 140km/h aangeven terwijl je daadwerkelijk 100km/h rijdt , pak de GPS er dan eens naast.

Dit verschilt natuurlijk per band/velgmaat, bv 12 inch velgen met hele platte bandjes zal meer trekkracht geven, dan 13ich met enorme ballonbanden banden, 70/80 hoog??
Had ik idd ook toen ik naar grotere velgen ging, wat ik gewoon heb gedaan is die snelheids naald eraf gehaald en net op een ander punt er weer opgezet, nu klopt het weer met de gps.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Nissan Micra K11 1999
https://greenmicra.nl/

Adrenaline

#119
Hoi lads. Weer es met de auto bezig geweest. De spiegelkappen van me micra waren vervaagd de lak is met de tijd en wind waarschijnlijk eraf gegaan en leken grijz. Daarbij de deurhendels waren niet in de kleur van de auto gespoten. Met een zwarte spuitbus heb ik alles in zelfde kleur gebracht :) Heb eerder ook me velgen zwart gespoten en de banden letters wit gemaakt. :mfc: