De Micra van Arjan

Gestart door Arjan, 13 juli 2017, 00:03:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjan

Vanmorgen werdt een fietser op mijn voorruit gegooid door de wind. Alleen WA, dus ruit kost bijna €600, dus Total loss, aangezien de hele motorkap ontzet is.

Probeer mevrouw aansprakelijk te stellen, maar of dat lukt...

Welke kleur voorruit zit er in een Micra, voor het geval ik toch besluit er een te bestellen?



K11-1.4

Ai dat is klote! Ik heb geen ervaring met dit soort dingen, ik hoop dat jij kostenloos gesteld wordt!

Jeroen330

Zeer vervelend Arjan,

Mocht je het niet kunnen verhalen, ik heb nog een voorruit liggen die uit een sloper komt. Ruit is in 'prima' staat om nog eens gemonteerd te worden.. Je hebt verder een ruit frame nodig en iemand die hem kan plaatsen voor je....

chiba_kun

Dat is balen!

Maar je kan wel een beetje 'winkelen' hoor. Ik denk dat die 600 euro zeker goedkoper kan.

Zoiets heb ik weleens op Kassa gezien. De hoge bedragen worden altijd natuurlijk gewoon doorberekend aan de verzekeringen en dan zijn Carglass en consorten het duurst, maar weet zeker dat het goedkoper kan.

http://www.autoruitenonline.nl/

(dit is een willekeurige, maar zoek maar eens op Google)

Dat is het gedeelte voor wat betreft de voorruit... De motorkap is natuurlijk daarmee nog niet gemaakt.

Arjan

Dank jullie wel. Ik kan er nu ook niet mee rijden, en Carglass heeft morgen tijd, lastig...

Fin San

Een ruit wisselen bij een onafhankelijke ruitenmonteur (dus niet iemand van een bekende keten) kost ongeveer 100 a 150 Euro.
Daar komen dan nog de kosten van de ruit zelf bovenop.
Als je die dus zelf weet te regelen (bv via Jeroen of van de sloop) en goed schoonmaakt, ben je in ieder geval een stuk goedkoper uit dan 600 Euro.

Jeroen330

Mijn ruit mag je voor 3 tientjes..

Arjan

Bedankt voor jullie hulp!

Ik heb geen tijd om het allemaal te regelen, kan geen minuut zonder auto eigenlijk. Dus ik moet zo snel mogelijk een nieuwe ruit. Ik heb nu een garage gevonden die het doet voor €332. Morgenochtend kan ik terecht.

Jeroen330


Arjan

Zeker! En nog bedankt Jeroen ;)

Arjan

Foto van binnenuit nog even.


Adrenaline

Vervelend voor je Arjan maar kon je de verzekering van die vrouw niet aansprakelijk hiervoor stellen? Ook al was ze op de fiets en ze kwam op je voorruit terecht dan hoort haar verzekering jou te vergoeden.

nismic

Voetgangers en fietsers zijn beschermd in Nederland omdat ze kwetsbare verkeersdeelnemers zijn. Bij een ongeval hebben ze bijna nooit schuld, ook niet als het stormt. Als automobilist moet je rekening houden dat fietsers door storm ineens van richting veranderen.

Ik vindt het onrechtvaardig dat deze wet jaren geleden in Nederland ia ingevoerd.
Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Bramk11

Aii das vervelend! Misschien wa+ verzekeren met storm en ruitschade, in sommige gevallen betaal je dan alleen de eigen risico. Bij Centraal beheer heb je keuze om geen eigen risico te hebben

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk


Arjan

Bedankt iedereen voor het medeleven O0

Ben helaas alleen WA verzekerd. Fietsers onder de 14 jaar zijn altijd 100% vrij van schuld. Boven de 14 jaar, kan bij onmacht bestuurder auto door de rechter tot max 50% schadevrij gesteld worden. (Heb ik gelezen op het internet).

Van het weekend in het Pools, het schadeformier eerst maar eens invullen...