Hallo iedereen! ('99 Micra K11 1.3i 16V)

Gestart door AlexRoijers, 18 mei 2017, 11:46:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AlexRoijers

Hallo! :mfc:

Mijn naam is Alex en ben sinds afgelopen week de trotse bezitter van een 1.3i K11 Micra uit 1999! Hij heeft nu bijna 244.000km gelopen en loopt nog mooi! het is wel tijd voor een grote beurt ;D  Heb de micra van een maatje over kunnen kopen voor de hele mooie prijs van 125 euro! Kreeg er zelfs nog een set winterbanden met velg bij! :cheer: De auto is voor mijn moeder maar heb mezelf hier toch even aangemeld omdat ik alles aan de auto doe kwa onderhoud enz.. Ik rijd nu even in de micra en ben na 1 week er al zeer over te spreken! Autootjes rijden heerlijk en liggen een stuk beter op de weg als ik had verwacht (Moeders vorige auto was een Twingo en dat is echt een dweil op de weg ;D )



De auto zou al langer weg moeten maar kwam er steeds niet van, vandaar dat de micra ontzettend smerig was en geen onderhoud meer gedaan is (maat is automonteur) de stoelen waren net als zijn werkbroek haha, was zeker al meer dan een jaar niet meer gepoetst. meteen na aanschaf het interieur deels gedemonteerd en alles gereinigd met een tapijtreiniger. Helaas geen foto van voor het poetsen!





Heb ook al een aantal kleine onderdelen vervangen en bij mijn lokalen sloop gehaald zoals het expansievat waar ik de eerste dag per ongeluk me vinger al doorheen had  :furious3: maar schijnbaar drogen die allemaal uit of zo  ::) Ook meteen een asbak achterin en een sigaretten plug erin gemaakt , wat verloren kapjes vervangen van de stoelen en de binnenverlichting knopjes in de b stijl vervangen! Z.S.M. een grote beurt en de remblokjes voor en hij kan er weer tegenaan!

Heb nog meerdere plannen, zoals wat originelen opties erbij bouwen (elektrische ramen, Mistlampen voor, kofferbak verlichting, Tellerbak met toerenteller ) en weet niet of t mogelijk is maar zat te denken aan klapraampjes achter? Jullie zien de updates/vragen hier wel voorbijkomen :)

Groetjes Alex  :)


Nu zoek ik nog wel een hoedenplank met 3de remlicht uitsparing!! & een ventilatieroostertje middenrechts ( De kleine! ) voor een facelift liefst in licht grijze kleur!!
En weet iemand of dat ik dan het hele dashboard eraf moeten halen om bij die roosters te kunnen? die erin zit is kapot en kon ik wel eruit krijgen maar een nieuwe niet terug denk ik haha ::)







'99 Micra K11 1.3i 16V

--->  https://www.facebook.com/AlexRoijersPhotography  <---

Black_Shadow

Welkom op het forum Alex!
Je hebt een goed en mooi wagentje voor je moeder gehaald!

Ik weet niet of het lastig is een ventilatierooster te vervangen. Maar daar zul je snel antwoord op krijgen van de andere forumleden! 😉

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Herkieeee

 Welkom! Ik heb misschien nog wel een hoedenplank voor je liggen, evt met originele speakerroosters!

AlexRoijers

Citaat van: Black_Shadow op 18 mei 2017, 12:03:32
Welkom op het forum Alex!
Je hebt een goed en mooi wagentje voor je moeder gehaald!

Ik weet niet of het lastig is een ventilatierooster te vervangen. Maar daar zul je snel antwoord op krijgen van de andere forumleden! 😉

Sent from my SM-G935F using Tapatalk



Thanx man! :D ben er ook echt blij, mijn beste koop ooit voor dat geld  :D

Citaat van: Herkieeee op 18 mei 2017, 12:03:47
Welkom! Ik heb misschien nog wel een hoedenplank voor je liggen, evt met originele speakerroosters!

Bedankt! dat is super! als je dat voor me zou wille kijken hoor ik het graag van je! :cheer:
'99 Micra K11 1.3i 16V

--->  https://www.facebook.com/AlexRoijersPhotography  <---

Jeroen330

Het ventilatie roostertje zit in je middenconcole.. deze kun je voorzichtig naar voren halen als je de asbak eruit haalt, bakje onder de console verwijdert (2 boutjes aan de zijkanten), en de midden console los haalt (2 boutjes boven radio, 2 achter je asbak).

Pak voor het gemak je radio er even uit, dat werkt veel eenvoudiger.
Het nieuwe rooster klikt eenvoudig op zijn plek

Paapz0r

Welkom op het forum, veel plezier met de micra 👍

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

AlexRoijers

Citaat van: Jeroen330 op 18 mei 2017, 12:34:11
Het ventilatie roostertje zit in je middenconcole.. deze kun je voorzichtig naar voren halen als je de asbak eruit haalt, bakje onder de console verwijdert (2 boutjes aan de zijkanten), en de midden console los haalt (2 boutjes boven radio, 2 achter je asbak).

Pak voor het gemak je radio er even uit, dat werkt veel eenvoudiger.
Het nieuwe rooster klikt eenvoudig op zijn plek

Bedankt jeroen! dat scheelt gelukkig haha, dacht even dat heel het dashboard eraf moest  ::)

Citaat van: Paapz0r op 18 mei 2017, 12:37:52
Welkom op het forum, veel plezier met de micra 👍

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Thanx  8)
'99 Micra K11 1.3i 16V

--->  https://www.facebook.com/AlexRoijersPhotography  <---

AlexRoijers

#7



Heb ook al spatlappen voor de achterzijden gevonden & gekocht!  O0
Nu nog een setje voor aan de voorzijde.
'99 Micra K11 1.3i 16V

--->  https://www.facebook.com/AlexRoijersPhotography  <---

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

sander76

Welkom op het forum Alex!

Mooie Micra voor een heel erg mooie prijs!

Dino


micraSR


nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

AlexRoijers

Mooi die reacties! ;D Bedankt iedereen!  O0 :cheer:

Heb nog geprobeerd om dat ventilatie roostertje te vervangen maar ik zie er geen mogelijkheid in om het zonder het dashboard eraf te halen te doen.. heb onder de roostertjes alles weg gehaald maar dan is er nog steeds geen mogelijkheid om er bij te kunnen. ( Het is een facelift dus facelift dashboard btw !! ) het nieuwe roostertje 'klikt niet eenvoudig op zijn plek' :P want je kan er gewoon niet zomaar tussen, heel de kachelradiateur en blaas ding zit vast tegen t dashboard aan. je ziet een los stukje buis zitten maar dat zit er tussen geklemd daar is echt geen mogelijkheid toe om dat zo ''even'' te vervangen :'(
'99 Micra K11 1.3i 16V

--->  https://www.facebook.com/AlexRoijersPhotography  <---

sander76

Ik lees graag hoe je het uiteindelijk oplost, want precies dat roostertje is bij mij ook kapot.