Joep (micra 1.4)

Gestart door Remy, 23 april 2017, 12:30:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remy

Hallo micra-rijders!

Ik ben Remy. In het dagelijks leven ben ik vrachtwagenchauffeur, autoliefhebber en trotse bezitter van een Ford Focus ST.



Maar om deze auto gaat het hier natuurlijk niet. Vorige week heeft mijn vriendin namelijk een Nissan Micra 1.4 gekocht! Mooi vrolijk kleurtje, ziet er best nog netjes uit en blijkt ook best praktisch. Hij heet Joep, dat wilde mijn vriendin graag. Joep heeft helaas wel wat problemen, die bij de proefrit natuurlijk niet te vinden waren. Maar goed, we zijn al druk bezig om het op te lossen, en wie weet hebben jullie nog tips.
Modificaties staan voorlopig niet in de planning, eerst maar zorgen dat ie het blijft doen.


De volgende dingen moeten we aan werken:
- winterbanden vervangen voor zomerbanden
- airco vullen, evt repareren.
- kofferklep gaat uit zichzelf open.
- motorstoring verhelpen. Tot nu toe krijgen we bij uitlezen een lambdasonde te zien, dus die gaan we komende week vervangen. Hopelijk helpt dat, nu slaat ie soms af tijdens het rijden, zodra je gas los laat.
- lekstroom opsporen en verhelpen (kan kofferbak zijn)
- oorzaak piep uit dashboard opsporen. Gaat om onduidelijke reden een piep af, en gaat uit met unlock knop naast de handrem. Mogelijk een deurslot of zo.

Zijn er hier nog speciale topics voor vragen over onderhoud?

Black_Shadow

Welkom Remy!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Kwarkieboy

Heey !
Welkom op het forum

Er staat een How-To voor het vervangen van de kofferbak schakelaar. Mocht je hier nog naar willen kijken.

|How To| Achterklep ontgrendel schakelaar K12

https://r.tapatalk.com/shareLink?share_fid=61521&share_tid=15412&url=http%3A%2F%2Fwww%2Emicrafanclub%2Enl%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D15412&share_type=t

Voor de vragen over onderhoud kun je hier in je topic gewoon kwijt.
Ik hoop dat er mensen hier op het forum zijn die je kunnen helpen met de problemen !



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
K11 '95
K11 Aztek '00

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Milo

Hey hallo daar, welkom op het forum :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

welkom remy,

mooie st zeg, dat vinden wij helemaal niet erg (we hebben een appart gedeelte op het forum voor niet micra's)

volgens mij had je al een paar vragen gesteld op facebook dus dat gaat zeker goedkomen :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Roadrunner

Welkom hier Remy.

Die ST is iets om trots op te zijn. Dat kunnen we hier ook zeker wel waarderen.

Leuk om weer een K12 Micra te kunnen verwelkomen.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Paapz0r

Welkom op het forum, mooie autos 👌😁

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

Remy

Thanks allemaal! Ik zal de ST in het betreffende topic verder voorstellen.

Even een update over Joep de Micra: m'n broer (automonteur) heeft er het nodige aan gedaan. Olie ververst, ruitenwissers vervangen, lambdasonde vervangen (die storing is nu weg), koplampen gepolijst, bedrading kofferklep geïnspecteerd en zo nog wat zaken. Ook was de peilstok los geraakt van het carter! Die dus weer vastgezet, maar blijkt dat die dingen af fabriek al niet zo goed vast zitten. Gaan we ook wat aan doen.

Verder zijn we een andere storing tegengekomen, die van een snelheidsmeter op de versnellingsbak. Deze is nu vervangen maar de storing is er nog. Gaan we later verder mee aan de gang, maar tips zijn altijd welkom!

We kunnen ook wel zeggen dat Joep niet alleen achterstallig onderhoud heeft, maar datgene dat ie wel kreeg is uitgevoerd door beun de haas... maar goed, hij lijkt nu wel een stuk beter. We gaan een paar dagen proefrijden en kijken of hij nu niet meer afslaat.

De grote problemen die we nog moeten oplossen:
- storing snelheidssensor
- storing achterklep
- lekstroom

De achterklep lijkt er nu helemaal mee te zijn opgehouden. M'n broer heeft berichten gelezen dat dit symptomen zijn van een module die moet worden vervangen. Die module zou dan de sloten aansturen. Dit zou ook het probleem van de lekstroom kunnen zijn. Heeft er misschien iemand ideeen of tips hoe we kunnen controleren of die module die problemen veroorzaakt? En heeft er iemand misschien bedradingsschema's, of adressen daarvoor?

Ik zal trouwens eerdaags wat meer foto's van Joep plaatsen.

Leo

van de achterklepschakelaar hebben we alleen dit topic

http://www.micrafanclub.nl/index.php/topic,15412.0.html

misschien kun je er iets mee
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Remy

Vind ik wel interessant! Ik had al gezien dat een nieuwe schakelaar best geld kost dus dan is dit een mooie optie. Maar ik zoek nog wel nog steeds bedradingsschema's voor die keyless entry afdeling en voor de motorische afdeling. We kijken verder... 8)

Remy

Ik heb de storingcodes! P1147, p1706 en p0139p.

Ik ga ze eens googelen. Kijken wat daar uit komt.

Remy

Hallo, bij deze nog een laatste bericht over de micra. Behalve alle gekke storingen, ontdekten we dat het olieverbruik erg hoog was (1l op 300km). Alles bij elkaar opgeteld was de micra rijp voor de sloop... Na een hele discussie hebben we hem terug kunnen brengen en een andere auto daar gekocht dmv coulance. (Dit is een Ford focus mk1 geworden). Voor ons is het hoofdstuk 'Micra' dus over.

Ik wil alleen nog even vermeld hebben dat hetzelfde bedrijf hem weer te koop heeft staan. Ik kan vanaf hier alleen niet bepalen of het is opgelost, ik weet alleen dat we 2,5 week geleden de micra met een heleboel problemen hebben ingeleverd. Misschien heeft dat bedrijf alles opgelost, misschien ook niet. Maar als iemand geïnteresseerd is, loop alles wel exra goed na ;)

Nissan Micra 1.4 Acenta
http://link.marktplaats.nl/m1192803427?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Ad

Het gaat dus om de 30-lj-gb.

Bedankt voor jullie hulp, en wie weet zien we elkaar nog op een meeting!

K11-1.4

Wat balen van de Micra! Helaas zie je het vaker voorbij komen dat ze duurder op olie dan benzine lopen.... Ik hoop dat de Focus wel bevalt en dat je hier actief blijft :)