Mijn boodschappenwagentje PLUS aka Beessie

Gestart door MicraPat, 13 februari 2017, 08:51:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

.maarten

volgwns mij zit er niks in behalve een balletje. Hij hoort in ieder geval maar naar 1 kant lucht door te laten.

Maar ik ben niet zeker.

Jeroen330

Citaat van: MicraPat op 21 februari 2017, 13:03:33
Weet er iemand of in het pcv klepje een Veertje hoort te zitten Of wordt hij door lucht terug gedrukt?


Dit wordt geregeld door je carterdruk.. geen veertje in het klepje dus

MicraPat


MicraPat

#33
N.a.v. het topic van Jeroen vandaag ook aan de gang gegaan met een karamelschijf op het ouwe beessie.
Helaas blijven er wel lijntjes ''over'' die niet weg willen. Iemand een idee wat het is en hoe je het weg krijgt? (even niet lettend op de ongewassen staat ;) )




K11-1.4

Zijn dat niet precies de lijntjes waar stootstrips hebben gezeten....?

MicraPat


Luuukske





Jeroen330

Polijsten.... of je moet wat detailer spray en klei gebruiken.. dan komt het ook los..

Karamelschijf gaat dit laatste niet weg krijgen.. eer dat dit los laat brandt je lak al weg door de wrijving.


Leo

kleinen en daarna polijsten dan is het zeker wegkrijgen :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MicraPat

Polijsten  ;D
'T beessie schrikt zich rot als ik dat ga doen. Misschien spuit ik ze wel in kleur en plak ik ze terug O0

MicraPat

Zondag bij Jeroen geweest voor en tune up en vandaag heb ik het opgevolgd door een iets dunnere aanzuigpijp te gebruiken (van 71mm inwendig naar 67mm inwendig)

Ik had namelijk het gevoel dat de aanzuigbuis iets teveel van het goede was. Na wat leeswerk las ik ook dat een dunnere en/of langer aanzuigbuis wat meer koppel onderin zou geven en wat minder vermogen in de top. 
Zeker na het bezoek bij Jeroen voelde meer koppel onderin goed aan. Nadat hij de ontsteking had vervroegd had ik ook wat meer porrie onderin.
Dus komende tijd ga ik wat met buisdiameters experimenteren.
De huidige buis is netjes met armaflex buisisolatie geisoleerd om warmte overdracht tegen te gaan.  ^-^

Plaatje bij het praatje:


thieme

de diameter van je standaard gasklep is maar 45mm in vergelijking is 67 dan toch nog erg veel ;)
Ik heb zelf een ga15 gasklephuis (50mm dia) en ben gegaan voor een 57 buis. Heb verder niet veel eraan getest want 61 kan bijv. ook nog als het goed is maar het verschil tussen 70 en 57 merkte ik in ieder geval wel!
Ik ben destijds voor 57 gegaan omdat er ook een flink aanbod filters is die aansluiting 57 hebben. Hierdoor hoefte ik niet te klooien met 2 verlopen

MicraPat

De binnenkant van de bovenkant van het gasklephuis is 67mm bij mij. Welke diameter bedoel jij Thieme?

Kwarkieboy

Wat je ook kunt proberen is een verloop er op zetten. Deze buis gebruiken en een stukje buis een slag kleiner maken, dan op je gasklephuis. Hierdoor breng je meer snelheid in de aanzuigende lucht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
K11 '95
K11 Aztek '00

MicraPat

Naar aanleiding van jou tip heb ik 2 extra lengtes PVC op maat gezaagd en in de lengte doorgezaagd (aan één kant ;) )waarbij ik bij de één een reep van 1cm breed heb uitgezaagd en van de ander 2cm breedt. Deze heb ik beide in de huidige buis geschoven en heb de diameter naar 59mm kunnen brengen.

Mocht het niet naar mijn zin zijn kan ik ze één voor één er weer uit halen  O0
Leuk! Ik ben benieuwd!