Mijn boodschappenwagentje PLUS aka Beessie

Gestart door MicraPat, 13 februari 2017, 08:51:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MicraPat

Afgelopen week heb ik een Micra SE 1.3 16V uit 2000 gekocht als 2e autootje. Het beessie het er al 258k op zitten maar loopt nog erg mooi!
Hij bevalt me erg goed, hij is lekker rap en hij heeft karakter. Vandaar dat ik me ook heb aangemeld op dit forum.

Ik heb nog wel het e.e.a. eraan te doen.    8)

Ik heb al vervangen:
Luchtfilter
Bougies
LMM doorgesoldeer
en de grille zwart gespoten aangezien het chrome afshuwelijk is  ;D


Olie en filter zijn besteld
Spatbord rechtsvoor is doorgerot en moet vervangen worden
en nog een hele waslijst aan andere kleinigheden die met de tijd worden opgeknapt.

Helaas heb ik na het vervangen van de bougies en het doorsolderen van de luchtmassameter wel het probleem dat 's ochtends mijn engine check lampje knippert. En als ik dan even de stekker van de luchtmassameter losmaak en weer vast maakt brand hij gewoon en kan ik weer starten






Paapz0r

Ziet er goed uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

Milo

Hey daar, welkom hier op het forum!
Altijd leuk om enthousiastelingen te verwelkomen op het forum O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

MicraPat

Het stomme was dat ik er eigenlijk niks aan wilde doen en hem gewoon op rijden. Maar ik vind hem veel te leuk om dat te doen. Het is dat er al 258K op staat anders had ik hem helemaal opgeknapt :D

Conodihno

Welkom op het forum. Zo begon ik ook ooit met het idee er niets meer aan te doen...

MicraPat

en na een troetelbeurtje ziet hij er zo uit  ;)
Van zijn beste kant!


Leo

welkom, als het check engine lampje brand dan is er toch iets niet helemaal goed met de LMM.

denk dat je die tzt beter kunt vervangen
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

dat oprijden zal nog niet meevallen... :D

Zolang roest onder controle blijft, blijven ze rijden. Zelfs met een kapotte LMM. Alhoewel je daar toch echt even wat aan moet doen denk ik.

Welkom trouwens. ;)

thieme

Welkom! Hoop dat je nog veel plezier van het wagentje mag hebben

MicraPat

Dank jullie wel!

Ik heb al contact met Jeroen om een afspraak te maken ;)

jop

knipperend check engine lampje + niet willen starten = sleutel niet herkend.
check engine lampje brand kan wel meer zijn dan alleen het gasklephuis.

inderdaad even door jeroen de boel laten uitlezen dat werkt het beste  O0

MicraPat

Gisteren de lhm en de lmm stekker behandeld met hydrofuge en vanochtend starte hij zonder problemen.
Had voor de zekerheid maar m'n reserve sleutel meegenomen maar die was dus niet nodig  O0

MicraPat

Ik heb vandaag een hele(!) koelvloeistof reservoir en een 2e luchtfilter op de sloop kunnen scoren om eens lekker te gaan hobbyen.

Omdat ik nog twijfel of een open luchtfilter mij niet te lawaaiig wordt maar wel de inlaat wilde aanpakken heb ik naar goed voorbeeld wat aangepast:

Ik wilde de CAI vergroten maar wel op dezelfde positie houden dus een 70mm gat geboord in de donor filterbox en 70mm kachelpijpbuizen pas gemaakt en afgekit. Deze auto wordt namelijk op ''low-to-no-budget'' opgeknapt.

Ook heb ik de doorgerotte plek op het rechter voorscherm maar met 2K polyester opgevuld aangezien het een APK puntje zou kunnen zijn (scherpe delen aan de buitenkant van de auto)
Ik ben nog op zoek naar een vervangend  spatbord , eveneens low budget die ik dan eventueel zelf ga spuiten.
Ik zit nu te wachten op de bezorger tot hij de olie en filter komt afleveren :D

Hieronder het resultaat:









Psydan

Dit koelvloeistof reservoir begeeft het ookal bijna...
Do not underestimate what you will never understand.

MicraPat

Nou laat dat bijna maar weg  ;D
Toen ik de koelvloeistof weg veegde na montage zat mijn duim er al in  >:D Hahaha

De test met de dikkere luchtaanvoerbuis was wel positief. Ik denk dat een open luchtfilter wel zijn plek gaat vinden in dit bakkie  :mfc: