Jeroen330's Aztek 72/180 [Gaat eruit]

Gestart door Jeroen330, 07 maart 2016, 12:39:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Zoals velen al gelezen hadden heb ik vorige maand de Aztek van Didi en Dinky (intussen in bezit van Kwarkieboy) gekocht en opgehaald bij Kwarkieboy.






Helaas na aankoop vrij direct motorische problemen ondervonden en de motor moest gewisseld worden. Na wat over en weer gemail met Mark over het probleem heb ik voor een schappelijke prijs een motor kunnen vinden met weinig kilometers. Deze heb ik zelf gewisseld met de kapotte motor om de kosten zo laag mogelijk te houden.

Mark heeft ook netjes op de situatie gereageerd en we het probleem samen op een goede manier kunnen oplossen. Mark, bedankt hiervoor  :mac:
Daarvoor zit je immers ook bij een club.


Waarom nou deze Micra?!

Eigenlijk om meerdere redenen:
- Ik heb eerder een Aztek gehad (3/180) en dat was qua uiterlijk toch de mooiste Micra die ik had. Dit wilde ik eigenlijk wel weer hebben..
- Mijn vriendin zat al een tijd te zeggen hoe leuk ze die kleur wel niet vond en dat ik er weer een moest kopen
- De auto is betreft roest in de beste staat waar in hij kan zijn. Dorpels, bodem, deuren, voorbalk en alle zaken waar vocht komt staat dubbel dik in de ML. hierdoor is de roest zeer beperkt!!
- Het cabriodak is geweldig en ook in hele goede staat! geen scheuren oid.
- Kilometerstand is laag (zeker nu weer met de nieuwe motor). Carrosserie heeft 122.000 gelopen


De lak van de Aztek is gruwelijk duur. dat heb ik zelf ondervonden met mijn vorige Aztek toen er schade bovenaan de a stijl was ontstaan. Een klein deukje zorgde toen voor 1800 euro aan reparatie en spuit kosten. Hier ben ik destijds misselijk van geweest.

Ik kreeg van Mark een goede tip: Taxeer de auto en verzeker hem all risk.. Maar natuurlijk! Zodoende is de Aztek nu All risk met geen eigen risico verzekerd en als hij getaxeerd is dan zal hij ook naar die waarde verzekerd worden. Voordelen zijn dat ALS er schade mocht komen ik altijd gedekt ben. Dit gaf mij de doorslag toch nog eens een Aztek te kopen.


Wat zijn dan de plannen?

Nou, best wel veel, maar laten we beginnen bij het begin: onderstel.
Ik heb nog een heel compleet nieuw onderstel liggen. Alles is vers gecoat. De achteras wordt vervangen voor een met schijfremmen.

Deze spullen komen onder de Aztek in combinatie met een complete anti-roest behandeling van de bodem.



Dit komt in samen met nieuwe wiellagers, nieuwe remmen, stuurkogels, fuseekogels, Cusco swaybars, PW braces, en de hele reutemeteut onder de auto.




Alle rubbers worden vervangen voor PU rubbers:




En on het af te maken komt de D2 racing schroefset onder deze Micra..





Naast al deze spullen zijn er in de tussentijd ook nieuwe velgen binnen gekomen.
16" ET37 4x100... Ik heb ze nog nooit eerder gezien!! Deze worden aangevuld met nieuwe Falken ZE914 banden in de maat 195/40/16. Ook deze zijn al in huis.






Het onderstel is plan 1... als deze er onder zit dan volgen de volgende plannen waarvoor ik al druk aan het hamsteren ben.

Tot zo ver voor nu, ik zal van de ontwikkelingen die ik momenteel doe spoedig wat fotos plaatsen!

Kwarkieboy

Zijn beste plannen !
Die velgen zijn wel vet :D
K11 '95
K11 Aztek '00

chiba_kun

Dat zijn mooie plannen Jeroen!

Leo

Prachtige auto.

fijn dat jullie samen tot een oplossing zijn gekomen.

Luuk weet wel raad met dit kleurtje :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Luuk gaat ook zeker langs komen... Ik wil de Aztek straks een ful detail geven, de Audi TT ook direct en beiden gaan CanCoaten...

Roadrunner

Leuk spul Jeroen. Gaat goed komen.
Ben benieuwd hoe die velgen staan straks.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

PW-performance

Zeer mooie plannen Jeroen. Wordt een dikke micra... 8)
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Luuukske





Dinky

Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

RubinvdLinde

Een hoop mooi spul! Ben benieuwd. Waren deze spullen niet onder andere voor de darth bedoeld?

Jeroen330

Citaat van: RubinvdLinde op 09 maart 2016, 20:10:40
Een hoop mooi spul! Ben benieuwd. Waren deze spullen niet onder andere voor de darth bedoeld?

Nee.. ik heb voor Darth hetzelfde liggen en nog een hele berg meer..

Jeroen330

Vandaag een blije auto gewassen met de speciale was spulletjes van Luuukske!
Werkt super zeg!







Ook ben ik eindelijk dan begonnen met onderstel preparaties...








Leo

Nou hup snel alles eronder schroeven

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Citaat van: Leo op 23 april 2016, 13:41:14
Nou hup snel alles eronder schroeven

Das helaas nog ik minder makkelijk dan het lijkt zonder rubbers en bussen 😜

En even Leo, ik had verwacht dat het jou wel zou opvallen dat er witte knipperlichten op zitten :P

Leo

Witte knippers dat is toch het eerste wat je aanschaft bij een k11 facelift

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2