Mijn micra k11 1.4 2002 :)

Gestart door K11-1.4, 23 november 2015, 17:41:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

K11-1.4

Hoi! Ik ben kjeld, 21 jaar en na een alfa romeo 146 1.6 twin spark en een lancia delta hpe 1.6 heb ik nu sinds 2 weken een nissan micra 1.4 uit 2002 gekocht :) heb de lancia er op ingeruild, de reden, de parkeervakken op schiphol (waar mijn vriendin werkt) zijn zo achterlijk smal dat je niet zonder kleine auto kan, vandaar.
De micra staat op 121000 kilometer en is volgens mij niet heel netjes behandeld door de vorige eigenaar, vol met deuken, beschadigingen en volgens mij nog nooit het interieur schoongemaakt. Wat was dat smerig zeg, pfff. Maar nu langzaam de auto opknappen en naar mijn zin maken :) heb de olie al ververst en een nieuw filtertje en nieuwe ruitenwissers gemonteerd, die waren op. Ook de radio vervangen, daar zat een cassettespeler in. Paste wel bij de rest van de wagen, daar zitten volgens mij helemaal geen opties op, haha maar dat heeft ook zijn charmes vind ik en kan er ook weinig stukgaan. Verder andere speakers geplaatst in de deuren, sub met versterker achterin en speakers in de hoedenplank gemaakt, die moet ik nog aansluiten. Foto's volgen nog! Ik ben in ieder geval superblij met mijn micra :cheer:

Groeten, kjeld

jasperdut

don't need a big car to have fun driving it!!
micra 1.0 '97. geel metallic.

Psydan

Do not underestimate what you will never understand.

RubinvdLinde


Jeroen330


nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

MaStErTuNeR Q


jasperdut

don't need a big car to have fun driving it!!
micra 1.0 '97. geel metallic.

Leo

Citaat van: jasperdut op 23 november 2015, 19:32:14
Citaat van: MaStErTuNeR Q op 23 november 2015, 19:12:54
Toch geen zilvere hè??
die had toch meer km's???

en die is uit 2001 :P

welkom kjeld, dr zijn genoeg spulletjes voor de 1.4 te vinden in het te koop gedeelte :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

jasperdut

don't need a big car to have fun driving it!!
micra 1.0 '97. geel metallic.

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)


K11-1.4

Citaat van: jasperdut op 23 november 2015, 19:32:14
Citaat van: MaStErTuNeR Q op 23 november 2015, 19:12:54
Toch geen zilvere hè??
die had toch meer km's???

Haha, wel degelijk een zilvere, gaat lekker op in de massa, haha hopen dat de kmstand goed is dan :p


Wat onderdelen betreft, wil m opleuken met velgen, liefste origineel nissan. Vind de almera velgen wel mooi staan, heb er ook een op note velgen gezien (misschien van dit forum) en dat zag er ook blits uit.
Een einddempertje is misschien ook wel leuk, gaat dan ook om de looks he, ziet er nu ook zo lullig uit.
En dan misschien de nissan almera airbox, maar weet niet of dat veel scheelt en of die auto dat wel aankan, heb veel gelezen over dat de 1.4 gauw de neiging heeft om te arm te lopen? Of heeft een andere setup meer zin?

Wil er een beeje een sportuitvoering van maken, een nismo :p

Ohja en wie weet misschien het stationaire toerental iets omhoog, is ie misschien iets makkelijker op de koppeling te manouvreren. En de pook komt niet meer terug naar t midden van links, dus kijken of ik zo'n veer kan scoren :D
Allemaal leuk dus!

Dino


Leo

Dr zijn genoeg einddempers voor de 1.4 nu te koop.
Dempers van een 1.3 passen niet omdat de bumper lager is.

Omdat er een sport uitvoering van te maken is verlagen zeker een aanrader.

Het toerental verhogen is lastig voor de 1.4. Jeroen330 heeft er een appart topic over.

En het veertje van je pook is overgebroken daarom gaat hij niet meer terug (kun je zien als je onder de auto ligt)
Kun je bestellen bij de dealer of de grotere automateriaal zaken
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2