Bmw 320i '90

Gestart door Beske, 12 mei 2015, 10:04:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beske

Ik kreeg laatst via een bmw forum de vraag of ik iemand wou leren met een DAP om te gaan. Dus afgelopen zaterdag hebben we samen zijn auto aangepakt. Ik was de camera vergeten, dus jullie moeten het met telefoonfoto's doen.

Waar we mee begonnen, een hele hoop swirls en andere vegen waardoor de lak een grote waas was geworden:





De eigenaar had de auto al gewassen en gekleid, dus na het afnemen van het vuil wat hij onderweg weer had verzameld konden we meteen beginnen met polijsten.
Na wat testen kwamen we er achter dat we op de vlakke delen toch wel met een gele pad en Monello Veloce aan de slag konden, om vervolgens af te bouwen met Mezzo op oranje en Finale op wit. De eigenaar keek ondertussen geduldig toe hoe ik het deed en ik gaf hem wat uitleg. Maar zo leer het natuurlijk niet, dus toen heb ik hem na wat instructie ook aan het werk gezet:



En dat leverde aardig wat resultaat op:





Het dak was er net zo slecht aan toe, dus ook hier in 3 stappen gepolijst:



De eigenaar kreeg de smaak ook wel aardig te pakken:





Na de auto rondom gepolijst te hebben is de auto afgenomen met Gyeon Q2M Prep en in de was gezet met Poorboys Nattys liquid blue. Eindresultaat:









De auto is er in ieder geval erg van opgeknapt, en de eigenaar heeft er ook het een en ander van opgestoken. Al met al een geslaagde dag dus!  O0

Luuukske

Wauw! Netjes hoor! Nu vraag ik me af of jij van backingplate wisselt of dat je een 2e dap hebt




Beske

Nope, ik wissel de backingplate gewoon. Eerst alle grote vlakken doen, dan de kleine backingplate erop en de kleinere stukken meenemen.

Leo

Citaat van: Beske op 12 mei 2015, 10:42:46
Nope, ik wissel de backingplate gewoon. Eerst alle grote vlakken doen, dan de kleine backingplate erop en de kleinere stukken meenemen.

die ziet er weer top uit, en dat is wel n goeie tip :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2