Suzuki bandit 400

Gestart door march.be, 03 mei 2015, 18:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

march.be

Ik had dewe al een tijdje terug gekocht, maarheb er nooit aangedacht hier iets te posten. Maarnu de zomer eraan komt zal er schot in de zaak komen :)

Ik heb dus een suzuki bandit 400 cc 16 v kunnen kopen met slecht 28k op de klok. Mijn eerste motorfiets was net dezelfde maar dan in zwart / goud.



En samen met m'n vorige hobby, honda dax en monkey's verbouwen . Dit is de enige andere
Das jammer genoeg de enige foto die ik er nog van terug vind. Als je dicht kijkt kun je zien dat ik de velgranden en voetbedieningen gepolijst had en zo. Das ook het plan met de huidige .


Ik kocht hem zo:

Ik kreeg er de topcase , een radiale remhendel en achterveer van een gsxr bij.
Nu staat hij er zo bij :


De motor startte en reed goed , maar wilde niet biven de 4000 tr/ m gaan. Na wat standaard onderhoud merkte ik op dat de luchfilter verzadigd was met olie. Na deze eens goed te wassen in benzine , gaat ie nu toch al vlot naar de 12000 tr/m . Een van de redenen waarom ik zo graag met deze motoren rijd. Gaat als een gek voor 400cc , het is  namelijk een 4 cilinder 16 klepper met om en bij de 60 pk.
Veranderingen die ik aan het doen ben:
Kleine pinkers en led plaatverlichting
Kader herspuiten of dippen.
Velgen en andere alu onderdelen polijsten
Spruitstuk heatwrappen.
Stalen remleidingen.
Mogelijks nog wat kleine dress up .  Maar blijft grotendeels "normaal" , geen street fighter gedoe :p

Grtz, Jonathan

Milo

Vind het hele mooie fietsen, heb er zelf ook voor gekeken tijdens mijn zoektocht.
Echter kon ik er geen (in nette staat verkerende) vinden binnen het budget wat ik had (wat niet veel was).

Ga het zeker volgen :)
Hopelijk kan ik binnenkort ook aan die van mij beginnen :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

march.be

Voor de liefhebbers van mini 4stroke, mijn creaties  ;D
Dragger :


Minimono:


Monkeys:










En nog vele andere waar ik geen foto's meer van heb .

march.be

Ik was ook niet echt op zoek maar ik kon deze niet laten. Ze is meegenomen uit Italie door een dame die terug naar België vrhuisde met haar man. Deze kostte me 700 , mijn eerste 650 :)

Milo

So wee, dat is een mooi prijsje geweest dan. Dat was dan weer wel binnen m'n budget haha, mijn Kawa kostte evenveel :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

march.be

Ja voor de aankoopprijs moet je het laten.
De kosten die ik heb gedaan zijn dusver :
Spiegeltje rechts
Nieuwe remblokken , vloeistof en leidingen.
Nieuwe banden , omdat de oude uitgedroogd waren. (Deze heb ik donderdag terug)

Ondertussen heb ik ook alles die demonteerbaar en van alu was , geschuurd en opgeblonken met belgom . Dus velgen en zo zijn nog niet gepolijst, maar ze blinken wel al mooi :) .
Ook de demper terug helemaal blank geschuurd en met blanke lak overgespoten. Jammer genoeg is er een grote vleg van water op door in de regen te rijden.
Dit is dus het voorlopige resultaat:



Mvg , Jonathan

Milo

Mooi ding, altijd al een zwak gehad voor de Bandits!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

march.be

Niet echt een update aan het voertuig, maar toch leuk
Nieuwe botsmuts:




Kunnen kopen aan minder dan de helft van de originele 500 euries , dus  O0

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Gaaf hoor, Shark heeft altijd héle gave helmen!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

march.be

Ja vond ik ook :) én deze stond halve prijs hehe.

Dit weekend besloten de koelvloeistof te controleren, 't is een oude motor en het is warm , dus kan je wel eens problemen krijgen . Dit kwam er uit ( ja dit is echt koelvloeistof )