Citroën C4 Picasso 2007 met wasstraat schade

Gestart door Beske, 12 maart 2015, 09:21:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beske

Vorige zomer heb ik de auto van mijn schoonpa eens grondig aangepakt, een C4 picasso uit 2007.
De auto is over het algemeen best netjes, alleen wat swirls, wat deurgreep krasjes en wat hologrammen op de motorkap (waarschijnlijk snel gepolijst door de verkoper vorig jaar). De swirls heb ik helaas niet duidelijk op de foto gekregen i.v.m. het gebrek aan zon en een Brinkmann.





Maar helaas ook wat schade waarvan ik vermoed dat deze door de wasstraat veroorzaakt is, deze vegen lopen van boven naar onder en zaten over de gehele lengte van de auto!









Maar goed, bij het begin beginnen. Eerst de auto gewassen ondanks dat deze vrijdag nog (voor het laatst) door de krasstraat geweest was. Daarna gekleid met Autofinesse klei, waar toch wel weer wat vanaf kwam.



Plastic delen afgeplakt en de DAP900 met de Monello polijstmiddelen erbij gepakt om te polijsten.



Eerste een poging gedaan met Mezzo op Oranje maar dat haalde weinig uit, toen de Veloce en de gele pad maar erbij gepakt.
Het had 2 hits met Veloce op geel, 1 hit mezzo op Oranje en een keer Finale op wit nodig maar de wasstraat krassen zijn voor 99% weg!





Deze waren te diep helaas





Voor de rest van de auto was Mezzo op oranje en Finale op Wit een mooie combinatie om alle swirls eruit te krijgen. Alleen bij de deurgrepen heb ik een oude gele pad (= nu handpad) met Veloce nodig gehad. Daarna kreeg de auto een laagje Collinte 845 wax om ervoor te zorgen dat het resultaat ook zo blijft voorlopig.

Ook de velgen nog gedaan, voor:



IronX aan het werk gezet na het wassen.



Daarna de velg nog in de Rimwax gezet en de banden weer netjes zwart gemaakt met Mothers tyre dressing.



Motorruimte ook aangepakt



Eigenlijk alleen schoongemaakt met APC 1:10



En klaar!









Ik keur hem goed!



Schoonpa was ook blij, ik heb hem gelijk maar wat Poorboys shampoo gegeven en ik zal zorgen dat er ook een washandschoen komt, want in de carwash komt hij niet meer!  ;)


Milo

Waanzinnig wat dit met een auto kan doen, mooi zeg!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)