De Mazda Miata 1.6 NA Blue Mariner van Psydan

Gestart door Psydan, 04 februari 2015, 11:15:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Psydan

Rijd nu ook heerlijk hoor Riesh. Het liefst ga ik naar 8j maar wil wel zelfde et houden, misschien +10.
Do not underestimate what you will never understand.

tienus13

Mooie kleur ook trouwens! .nu lekker door Heerhugowaard knallen .
Als ik je zie rijden zijn ik wel ff .

TeSprouT

Gefeliciteerd met je aankoop! Gave wagen is dit ook, velgen staan erg gaaf maar idd wel wat aan de brede kant. Veel plezier er van! O0
Love the potiential

Roadrunner

Leuk ding! Dat felle blauw is echt een geweldige kleur op bepaalde auto's.

Ik zou de volgende velgen niet te breed nemen. Lekker lichtvoetig scheurijzer. Ben benieuwd wat je ermee gaat doen.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Jeroen330

Grappige wagen alleen de wielen vind ik te overdreven.. Succes ermee!!

ReSp4wN

Hele tijd geleden reed ik met een maat ook rond toen werden we ook aangehouden  zijn wielen staken net geen 3cm buiten zijn wielkasten, dus was gewoon goed..

Psydan

Citaat van: ReSp4wN op 10 februari 2015, 10:53:57
Hele tijd geleden reed ik met een maat ook rond toen werden we ook aangehouden  zijn wielen staken net geen 3cm buiten zijn wielkasten, dus was gewoon goed..
Ik ben nooit gebeld, ze hebben ook niks gemeten, dus ik rij er nog steeds mee rond
Do not underestimate what you will never understand.

Milo

Maar jij moest je toch melden bij het politiebureau? Of was dat nádat ze je gebeld zouden hebben?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Psydan

Citaat van: Milo op 10 februari 2015, 12:43:39
Maar jij moest je toch melden bij het politiebureau? Of was dat nádat ze je gebeld zouden hebben?
Ze zouden me bellen voor een afspraak
Do not underestimate what you will never understand.

Milo

Aha, ja als ze die afspraak niet nakomen hoef jij hem ook niet na te komen natuurlijk... :P
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Psydan

Gisteren de Varrstoen velgen onder de Miata vandaan gehaald en vervangen voor originele Mazda velgen.



De Varrstoens staan nu te koop en ik ga rustig kijken naar een mooie vervanger.


Ook sportstuurtje gemonteerd:




Alleen de snap off is niks, het stuur wiebelt, en helaas bleek het een neppe Nardi te zijn (2de hands).

Vandaag auto voor APK. Helaas afgekeurd op de volgende punten:

-Speling in het stuur (die snap-off)
-Binnenste aandrijfashoezen L+R lek
-Oranje stadslichten
-Sidemarker lampje stuk
-Koplampen te laag afgesteld
-Beide katalysator pakkingen lek
-Pedaalrubbers (koppeling+rem) versleten

Gelukkig heb ik nog tot eind April om deze dingen op te lossen. Alleen weet ik het niet van die aandrijfashoezen, ik denk dat ik die laat doen door de garage, de rest doe ik zelf.
Do not underestimate what you will never understand.

thom-micra

Aandrijfassen werkt t zelfde als bij bv micra, alleen ipv dat je de as uit de bak plopt, draai je nu gewoon 4 bouten los. Dan komt hij los van de naaf die in t diff blijft. Dan kun je grwoon centrale moer los en trek je ze zo vanaf binnen eruit. Hoef je ook geen veerpoten oid los



MaStErTuNeR Q

Klopt wat thom zegt,  en dan kan je op je gemak die as in de.bankschroef steken,  maak je de kleine en grote hoesklem los,  knip je de hoes doormidden,  sla je met een hamer op de buitenkant van homokineet zodat die los komt.

Dan nieuwe hoes erop en alvast vast zetten dmv de kleine horsklem,  vet erin spuiten homokineet erop,  groten hoesklem erop en de zooi weer terug steken.

ReSp4wN


Psydan

Vorig weekend dus bij een maatje beland om de aandrijfashoezen en de katalysator pakkingen te vervangen.

Dag 1: Eén as los gemaakt van de diff. Centrale moer bekeken, geprobeerd los te krijgen. Nog meer naar gekeken. Boterbloempje tegenaan gegooid. Nog wat gekeken en toen naar het bier gegrepen.

Nadat ik Mastertuner Q om advies had gevraagd kwam hij zelfs nog langs om te kijken en proberen. Meteen even een ritje mee gedaan in de SR20 Micra!

Dag 2: As weer vastgezet. Uitlaatpakkingen dan maar. 1 kunnen vervangen, andere vastgerot. Klaar...





Toen maar een echte monteur gebericht, die kon het wel ff in zn vrije tijd doen. Middagje bezig geweest, €70,-. Het kon dus wel :P

De auto even verwend op een mooie ritje. Nu nog even afspraak maken om APK af te melden en kan ik weer jaartje tuffen :)

UP

DOWN


P.S. Quincy, je bent mijn held!
Do not underestimate what you will never understand.