Herkieeee's rode showboat

Gestart door Herkieeee, 13 januari 2015, 22:48:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herkieeee

Voor de duidelijkheid: mijn as staat er scheef onder. Dus: mijn linker achterwiel staat verder naar achter en rechts meer naar voren

ReSp4wN

Heb je op de brug gekeken naar de latheral/controlarms/4 stangen aan je achteras naar je chassis of die mischien krom waren ?

Herkieeee


ReSp4wN

Ik kan me namelijk weinig anders bedenken wat er voor kan zorgen dat je as er zo onderzit dat hij gedraaid is. mischien de rubbers van die stangen als er 2 helemaal gaar zijn denk ik dat het ook wel zou kunnen gebeuren maar weet niet of dat vaak voorkomt..

Ik heb het over deze


http://www.euro-autoparts.nl/artikel_info.php?artikelnr=1608825&kiesmerk=NISSAN&kiesmodel=3941&kiesgroep=&zoekwoord=&sorteren=produktgroep,%20omschrijving,%20cadeon_nr&weergave=thumb


http://www.euro-autoparts.nl/artikel_info.php?artikelnr=1608821&kiesmerk=NISSAN&kiesmodel=3941&kiesgroep=&zoekwoord=&sorteren=produktgroep,%20omschrijving,%20cadeon_nr&weergave=thumb

Zitten er allebei 2 van op

Leo

als de as echt scheef staan dat moet er wel iets krom zijn :o
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Herkieeee


Citaat van: Leo op 12 maart 2015, 10:59:06
als de as echt scheef staan dat moet er wel iets krom zijn :o

Maar wat?

Bunny

Daar kom je achter als je een verstelbare panhardrod geplaatst hebt. Het kan ook zo zijn dat dan alle problemen opgelost zijn. Feit is dat de panhardrod te lang is en de as wegdruk, kan me best voorstellen dat dit hele vreemde hoeken gaat opleveren voor die stangen die ReSp4wN postte. 17, 23, 25/26 op het volgende plaatje.


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Herkieeee

Ik heb het net even in de groep gegooid hier in de werkplaats, en ik ga het volgende doen: oude veren achter eronder, naar uitlijner brengen en kijken wat dan de stand van zaken is. Als het verholpen is weet ik dat het niet aan die as of andere zaken ligt. Als hij nog steeds scheef is is er toch een ander probleem waar dan een oplossing voor gezocht moet worden.

Herkieeee

#83
Kleine update van de stand van zaken op dit moment: oude veren er weer onder gezet: geen effect, nog steeds scheef. Links staat het wiel verder naar voren dan de rechterkant. (Hij staat wel in het midden van de auto) Ik heb dus eigenlijk ook alle hoop verloren op het nut van een aanpasbare panhard rod. Suggesties die ik tot nu toe heb gekregen:

- rechttrekken bij schadebedrijf
- bevestigingspunten ovaal maken zodat hij iets geschoven kan worden

Alle tips zijn welkom, ik wil namelijk heel graag dat die auto gewoon goed is...

Leo

Ai dat is dus wel een groot probleen.
Die 4 achteras stangen zijn ook verkrijgbaar met verstelling maar denk niet dat de oplossing is.
Er moet dan toch iets verbogen zijn lijkt mij
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Herkieeee


Citaat van: Leo op 29 maart 2015, 18:50:16
Ai dat is dus wel een groot probleen.
Die 4 achteras stangen zijn ook verkrijgbaar met verstelling maar denk niet dat de oplossing is.
Er moet dan toch iets verbogen zijn lijkt mij

Gisteren alles nagekeken maar niets geks kunnen vinden. Ik heb wat foto's gemaakt:








PW-performance

Als de auto op de wielen staat kan je ook even van voor naar achteren meten op de velgen.
Even hart op hart velg meten dan weet je het verschil...
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Jeroen330

#87
Wat Piet zegt: meet je wielbasis aan beide zijden even.

Meet vervolgens alle draagarmen achter op (korte draagarmen 29 cm van hart tot hart, grote 42.5 cm hart tot hart). Als de draagarmen juiste lengtes hebben dan heb je verschil in de carrosserie zitten. Denk aan schade in het verleden ofzo.

Enige oplossing dan: auto naar Piet brengen, draagarmen doorslijpen en net als met de panhard rod een links/rechts draaiend tapeind erin zodat de as instelbaar wordt.

Dit idee (ik heb deze instelbare draagarmen van hardrace thuis liggen alleen kosten 300 euro nieuw)



Dit geen oplossing voor je probleem? Piet kan dat wel

Herkieeee

Wat betreft de schade wat de oorzaak zou kunnen zijn is uitgesloten Jeroen, ik ken de geschiedenis van de auto 100%.

Aanpasbare draagarmen had ik ook al doorgestuurd gekregen van Resp4wn en lijken mij de beste en mooiste oplossing. Dat lijkt me een betere oplossing dat bevestigingspunten ovaal maken. Volgens mij zitten deze aanpasbare draagarmen op dit moment nog niet in het assortiment van Piet? Ik zal hem eens een PM sturen.

Ik zal eerst alles eens op gaan meten, en daarna beslissen wat het beste is.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2