Herkieeee's rode showboat

Gestart door Herkieeee, 13 januari 2015, 22:48:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo

Top man, ziet er fantastisch uit!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

ReSp4wN


Herkieeee

Stand van zaken: het rijd een stuk beter, een heel stuk stugger. Merk nu wel dat de micra wat licht is aan de achterkant. Gisteren laten uitlijnen en daaruit bleek dat mijn achteras scheef zit en daardoor naar links trekt. Morgen in de pauze dus maar even op de brug zetten en kijken of het recht te krijgen is... Verder rijd het top en ziet het er top uit!

Milo

#48
Citaat van: Herkieeee op 10 maart 2015, 13:08:17
Stand van zaken: het rijd een stuk beter, een heel stuk stugger. Merk nu wel dat de micra wat licht is aan de achterkant. Gisteren laten uitlijnen en daaruit bleek dat mijn achteras scheef zit en daardoor naar links trekt. Morgen in de pauze dus maar even op de brug zetten en kijken of het recht te krijgen is... Verder rijd het top en ziet het er top uit!

Bespaar jezelf de moeite door hem op de burg te zetten: Is niet recht te krijgen mits je een verstelbare panhard rod eronder legt.

Die lange witte die je hieronder op de foto ziet. Piet Speed (PW Performance) maakt deze
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

PW-performance

Ja even een verstelbare panhard eronder dan zet je de achteras perfect in de midden.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Herkieeee


Citaat van: PW-performance op 10 maart 2015, 13:36:54
Ja even een verstelbare panhard eronder dan zet je de achteras perfect in de midden.

Wat kost ie bij jou piet (te lui om je verkooptopic te zoeken)

PW-performance

www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Herkieeee

Ga het toch proberen om as los te halen en iets te draaien.  Kan hem daarna nog een keer voor nop uit laten lijnen. Als ik nu wacht op die panhard ben ik zo twee weken verder en kost het me weer 50 piek.... Als ik het niet beter krijg laat ik het wel ff zo,  ik rijd er toch vrij weinig mee.

Luuukske

Verlaging is 35/35 met mijn oude vogtland veren! Kan tot 40/40 zakken




Jeroen330

Gewoon wisselen die hap... is echt belangrijk voor het besparen van je banden

Bunny

Hoe staat de achteras scheef? Staan de wielen meer gedraaid, dus toe in aan de ene kant en toe out aan de andere kant of valt het linker wiel meer binnen de wielkas dan de rechter?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Herkieeee


Citaat van: Bunny op 10 maart 2015, 17:00:45
Hoe staat de achteras scheef? Staan de wielen meer gedraaid, dus toe in aan de ene kant en toe out aan de andere kant of valt het linker wiel meer binnen de wielkas dan de rechter?

Toe in toe out, waardoor je dus als het ware een 'heftruck' effect krijgt, dus hij stuurt met de achterwielen naar links. Net ook gemerkt met rijden dat hij wat naar links trekt. Erg onhandig en weet ook niet hoe dit zo komt. Nooit raar mee gereden of schade gehad dus met moet wel dat dit door het verlagen komt... Erg vervelend allemaal

Leo

gewoon panhard van piet eronder dan is je probleem zo opgelost :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Citaat van: Leo op 10 maart 2015, 19:10:50
gewoon panhard van piet eronder dan is je probleem zo opgelost :)

+1 en dat komt gewoon door het verlagen. Heb ik ook gehad samen met menig lid hier op het forum.
Verstelbare panhard stang verhelpt dit.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Herkieeee

met het monteren van zo'n panhard rod, is het probleem dan meteen opgelost of moet hij dan weeer uitgelijnd worden?