[Dienst aangeboden] Afstellen, voorfront, detaillen, koppeling, motorswaps etc.

Gestart door Beske, 30 juli 2014, 13:47:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beske

Vele van jullie weten Chris en mij wel te vinden, maar we vonden het tijd om toch een "Dienst aangeboden" topic te maken.

Zoals jullie misschien al gelezen hebben, huren Chris en ik samen met nog 2 vrienden een schuur waar we aan auto's klussen.





Chris zijn 2.0 ombouw hebben we hier grotendeels gedaan, en nu zijn we er bezig aan Thieme zijn 1.6 ombouw. Ook werken we er vaak aan mijn BMW E30 en aan auto's van vrienden en bekenden.

Even wat achtergrond informatie:
Chris en ik hebben beiden een hbo opleiding automotive engineering gevolgd aan de fontys pth in Eindhoven, daar kennen we elkaar ook van. Samen sleutelen we sindsdien dan ook vaak aan onze auto's. Eerst deden we dat op straat en op de oprit, maar sinds begin dit jaar besloten dat we maar een schuur moesten gaan huren om dit wat serieuzer aan te kunnen pakken  :) Zowel op het werk als in onze vrije tijd zijn we regelmatig aan het sleutelen, en dankzij chris zijn SR20 project en de micra waar mijn vriendin een paar jaar in heeft gereden hebben we aardig wat kennis over deze auto's vergaard. We hebben dus ook voldoende vertrouwen erin om deze diensten aan jullie aan te kunnen bieden  :)

Afstellen/uitlezen

We hebben aardig wat gereedschappen verzameld de afgelopen jaren, waaronder ook uitlees en afstel spullen (Nissan datascan, OBD scanner, timinggun). Hiermee kunnen we je Nissan uitlezen en controleren of er geen foutcodes zijn en controleren we de werking van alle sensoren. Ook kunnen we de ECU in timing mode zetten om de ontsteking af te stellen, deze wijkt na een aantal jaar hoogstwaarschijnlijk wel wat af van de fabriekswaarde, waardoor de motor minder soepel draait en vermogen mist. Ook je stationaire toerental zetten we netjes op de waarde wat het moet zijn. Voor deze dienst vragen we €40.

Voorfront vervangen

Het voorfront van een K11 wil nogal eens door roesten, wij vervangen het hele front voor je, inclusief anti-roest behandeling aan binnen en buitenzijde zodat het ook niet meer terug komt.

Voor:

Tijdens:

Na:


Hier vragen we €275 voor.

Auto detaillen

Ook voor het poetsen en polijsten van je auto kun je bij ons terecht, ik denk niet dat ik hier veel woorden aan vuil moet maken, de plaatjes spreken voor zich:

Voor, poetskrassen/swirls:



Na:



Voor, verweerde spoiler:



Na:



Voor:



Na:



Voor, dof zwart:



Na, diepe glans:



Hiervoor is de prijs erg afhankelijk van hoe erg je auto er aan toe is, maar reken ergens rond de €100 voor de buitenkant van een auto van micra-formaat. De krassen worden dan volledig uit je auto gepolijst en er komt een beschermende waxlaag overheen. Ook velgen kunnen we in speciale Wheelwax zetten, deze is wat beter bestand tegen de hitte en heeft als voordeel dat remstof zich minder snel hecht aan je velgen waardoor ze gemakkelijker schoon te houden zijn!

Koppeling vervangen

Een koppeling van een Micra vervangen wij voor €250 exclusief materialen (koppelingsset en versnellingbakolie). Materialen kunnen we in overleg wel leveren voor je!

Overige werkzaamheden

Voor de rest zijn er nog een hoop werkzaamheden die we voor je kunnen doen, van kleine dingen als een kachelweerstand repareren, een nieuw interieur, kleine en grote beurt tot complete onderstel, remmen en motorswaps kunnen we voor je doen.

Zo'n beetje alles wat er aan een micra kan gebeuren doen we dus eigenlijk wel. Hiervoor kun je ons altijd een pb sturen! Dingen als motorswaps zullen wel een beetje vooruit gepland moeten worden, en ook de prijs daarvan zal in overleg moeten gaan dus het beste is om ons even een pb te sturen zodat we kunnen overleggen.

Locatie

Onze schuur ligt in de buurt van Veldhoven, detailwerkzaamheden kunnen eventueel ook in Stein (Limburg) uitgevoerd worden. Als er grotere werkzaamheden verricht moeten worden kun je in de schuur blijven wachten, of als je dat niet wilt zetten we je even in Eindhoven af, daar is wat meer te doen  ;)





Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Leo

Heel handig dit. Ik heb nog wat soldeerwerk. 1 Koplamp en 1 mistlamp connector. Kun je dat ook in stein doen ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Beske

Geen probleem, hebben wel gekkere dingen in elkaar gesleuteld in Stein  ;D
Maar dan moet ik het wel even van tevoren weten, want het soldeergereedschap ligt in Veldhoven  ;)

Pb maar over wanneer je langs wilt komen!

thieme

Top jongens dit is toch wat makkelijker voor de mensen die wat meer naar het zuiden wonen en voor wie Jeroen te ver weg is.

Pluis

Ik ben tot nu toe zeer te spreken over het werk wat ze leveren . :)

Beske


Beske

Zaterdag weer een auto gepolijst

Algemene staat was niet echt slecht, alleen wat swirls en een aantal krassen die waarschijnlijk door de wasstraat veroorzaakt zijn. Het stukje tape zit er op om de camera op de lak te laten focussen ipv op de reflectie ervan.







En de bekende deurgreep krasjes



Auto was vrijdag nog door de wastraat geweest, dus niet veel vuil erop zitten, maar uiteraard toch even gewassen en gekleid.



Plastic delen afgeplakt en klaar om te polijsten



Ik heb het grofste polijstmiddel en pad erbij moeten pakken, maar de wasstraat krassen zijn voor 99% weg!



Deze was te diep helaas



Ook de velgen nog gedaan, voor:



Na het wassen IronX gebruikt, dit reageert met ijzerdeeltjes (remstof!) en verkleurd mooi paars terwijl het de ijzerdeeltjes uit je lak haalt.



Daarna de velg nog in de velgenwax gezet zodat remstof minder goed blijft plakken en de banden weer netjes zwart gemaakt.



Motorruimte ook aangepakt





En klaar!





Ik keur hem goed!




Het lijkt nu net alsof het in een uurtje gebeurd was, maar dit is een samenvatting van 8 uur werk!

Fin San

Dat is inderdaad een mooie ruimte.
Doen jullie ook laswerk (anders dan voorfront vervangen)?
En zo ja, ook plaatwerk?
Heb je voorbeeldfoto's van een lasklus?

ParaChris

Plaatwerk dat in het zicht zit nog niet, daarvoor wil ik eerst meer oefenen aan mijn eigen auto's ;)

Dorpels kunnen we wel, maar wil ik pas gaan doen voor anderen als we een brug hebben aangezien het een kutwerk is op de grond!!

Voor kleine dorpel reparaties kan je wel altijd een fotootje sturen, dan kan ik kijken of het te doen is!!

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

VerlindenSLX

They say speed kills. But if you aren't speeding, you aren't living.


Leo

Gister naar bas en chris geweest voor wat onderhoud.

Bas heeft mijn mist en koplamp connectors gerepareed en mijn remmen na gekeken.

Samen met chris heb ik gewerkt aan mijn kuipstoelen.

Chris heeft mijn rails aan elkaar gelast ipv mijn bevestiging met boutjes.
Daarnaast zit de gordel klikker nu ook bevestigd zoals het hoort en zijn de rails opnieuw zwart gespoten.

Top werk heren O0
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Beske

We waren weer hard aan het werk de afgelopen week, eerst hebben we vrijdag VerlindenSLX zijn micra afgesteld en de modderkuipen en de plastic platen onder de motor weer terug gehangen. Vervolgens vrijdagavond en zaterdag nog verder gegaan aan Thieme zijn 1.6 ombouw en gisteren dan aan de auto van Leo:



Leo zijn 1.6 remmen ombouw was niet zo netjes gedaan, te dikke ringen gebruikt waardoor de klauw niet netjes recht boven de remschijf zat en de bout er ook niet ver genoeg in ging. Dus de remmen hebben we even nagekeken en weer gemonteerd met de juiste ringetjes. De verlichting is ook weer helemaal in orde en de gordelbevestiging zit nu netjes op de rails gelast waardoor de auto weer helemaal veilig en apk-proof is  O0