algemeen poets topic

Gestart door Leo, 20 juni 2014, 18:56:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nismo

Ik kan uit ervaring vertellen dat handmatig zwaar werken is (doe al jaren niet anders). Voordeel is dat je makkelijk op vrijwel alle plekken kan komen, maar machinaal geeft toch beter resultaat (als je echt nieuwstaat wil is machinaal dus aan te raden).

Toch vind ik zelf dat over het algemeen handmatig ook al een super resultaat geeft.

Anti autostyle!!

Leo

#46
belangrijkste is eigenlijk om krassen te verwijderen

micra naast tankklepje


micra motorkap (ja mijn motorkap moet eigenlijk gespoten worden maar dat is me momenteel te duur)


rechterkant van mn moeders focus (langs een struik afgereden)


ik moet nog steeds pads doeken en meer polijst en wax spullen aanschaffen.
zag deze set bij carclean staan.

http://www.carclean.nl/product/Polishing_Power/DAP500_V3_Raffini_Starterskit_Power_Pack_102773

en daar zit alles in.

zal eerst eens even alles op een rijtje zetten wat ik zowiezo nodig heb :)

EDIT: wat kan ik het beste voor wax middel gebruiken want de prijzen van wax lopen erg uiteen :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Beske

Ooh we hebben hier ook een poetstopic zie ik!  :) Ik heb zaterdag weer eens een auto gepolijst.

Algemene staat was niet echt slecht, alleen wat swirls en een aantal krassen die waarschijnlijk door de wasstraat veroorzaakt zijn. Het stukje tape zit er op om de camera op de lak te laten focussen ipv op de reflectie ervan.







En de bekende deurgreep krasjes



Auto was vrijdag nog door de wastraat geweest, dus niet veel vuil erop zitten, maar uiteraard toch even gewassen en gekleid.



Plastic delen afgeplakt en klaar om te polijsten



Ik heb het grofste polijstmiddel en pad erbij moeten pakken, maar de wasstraat krassen zijn voor 99% weg!



Deze was te diep helaas



Ook de velgen nog gedaan, voor:



Na het wassen IronX gebruikt, dit reageert met ijzerdeeltjes (remstof!) en verkleurd mooi paars terwijl het de ijzerdeeltjes uit je lak haalt.



Daarna de velg nog in de velgenwax gezet zodat remstof minder goed blijft plakken en de banden weer netjes zwart gemaakt.



Motorruimte ook aangepakt





En klaar!





Ik keur hem goed!




Het lijkt nu net alsof het in een uurtje gebeurd was, maar dit is een samenvatting van 8 uur werk!

En wat heb je daar voor nodig?



Citaat van: xleonl op 06 augustus 2014, 14:13:00

EDIT: wat kan ik het beste voor wax middel gebruiken want de prijzen van wax lopen erg uiteen :(

Ik vind deze twee erg fijn:

http://www.carclean.nl/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO_845_101219

http://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Natty_s_Liquid_Blue_473ml_PB_NLB16_101862

Collinite heeft een wat langere standtijd en goede bescherming, Poorboys heeft een wat betere glans, werkt gemakkelijker (ook in de volle zon te gebruiken) en ruikt een stuk beter!

De krassen op je micra krijg je waarschijnlijk wel een heel eind weg, maar die op de focus lijken echt door de lak heen te zijn  :(

Milo

#48
Ik ga ook eens 1 van die 2 bestellen. Denk dat ik eerst de Collinite eens doe.
Kun je dit ook op de velgen gebruiken of dat niet?
Zo niet, welke is dan goed voor de velgen (wax)? Mn voorste velgen worden zo idioot snel smerig...
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

Poorboys wax ga ik eens proberen
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Beske

Citaat van: Milo op 07 augustus 2014, 10:23:59
Ik ga ook eens 1 van die 2 bestellen. Denk dat ik eerst de Collinite eens doe.
Kun je dit ook op de velgen gebruiken of dat niet?
Zo niet, welke is dan goed voor de velgen (wax)? Mn voorste velgen worden zo idioot snel smerig...

Velgen kun je gewoon mee waxen, alleen zal speciale velgenwax beter bestand zijn tegen warmte en remstof.
Maar ik heb ze ook wel eens in de Collinite gezet voordat ik velgenwax had en dat werkt ook prima!


ex streetlegal micra

Vraagje

Ik heb afgelopen winter de velgrand gepolijst en op aanraden van polijstweb gebruik ik rim-wax voor bescherming

Als ik de rim-wax erop smeer moet ik het even laten intrekken en dan uit poetsen

Als dit gedaan is vind ik de glans wat gelig en de aluminium vlekkerig
Het valt voor de rest niemand op maar ik zie het wel

Ik heb contact opgenomen met polijst-web maar de reactie was wel behulpzaam maar het kwam erop neer dat ik iets niet goed doe met ..... blablabla .....

De velgranden wil ik straks met belgom wat oppoetsen maar wat kan ik dan het beste als bescherming gebruiken ?
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

nismo

Ik gebruik voor chroom altijd gewoon Meguiars NXT wax en werkt prima. Maar écht beschermen gaat je niet lukken. Dat is gewoon lekker blijven schoonmaken...

Anti autostyle!!

Joery-Joery

Voor langdurige bescherming zou je aan een coating kunnen denken : http://www.carclean.nl/product/Gyeon/Q%c2%b2_Rim_30ml_Q2_Rim_30kit_102612

Als je dat te prijzig vind dan zou je eigenlijk een andere wax moeten proberen, ik heb binnenkort de wheelsealent van poorboys in huis. Je woont toch in de omgeving van den haag? Mag je van mij best uitproberen op je velgen  ;)

ex streetlegal micra

Citaat van: Joery-Joery op 10 augustus 2014, 16:17:16
Voor langdurige bescherming zou je aan een coating kunnen denken : http://www.carclean.nl/product/Gyeon/Q%c2%b2_Rim_30ml_Q2_Rim_30kit_102612

Als je dat te prijzig vind dan zou je eigenlijk een andere wax moeten proberen, ik heb binnenkort de wheelsealent van poorboys in huis. Je woont toch in de omgeving van den haag? Mag je van mij best uitproberen op je velgen  ;)

Idd omgeving den haag
Als dat zou kunnen om te proberen graag
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Leo

Vandaag mijn nieuwe poetsspullen eens kunnen uitproberen.



Allereest mijn csf washmitt en drying towel. De washmitt neemt veel water op en ligt lekker in de hand.
Vooral het drogen met deze doek gaat een stuk sneller.

Daarna aan de slag gegaan met de monello clay kit.



Moest ff wennen aan het kleien zelf maar het geeft een mooi resultaat.
Van de klei zelf heb ik maar weinig hoeven te gebruiken maar de detailer spray ging er wel erg snel doorheen :(

Is voor deze spray een goedkoper alternatief mogelijk ?
De monello spray is volgens mij gewoon een alles reiniger

Na het kleien begonnen met polijsten. Ik had nog wat turtle wax polisch staan maar deze bleek nadat ik het op het dak had aangebracht niet meer bruikbaar :(



Het zorgde voor gele vlekken die ik er met poorboys cleaner weer afkreeg.

Die kon dus in de prullenbak en opnieuw begonnen met wat perfect polisch. Daar het dak de motorkap en de voorbumper mee gedaan.
Het spul trok nogal veel in de pads en werd erg snel droog.




Verder ben ik niet gekomen.
Maar heb genoeg kunnen uitproberen en geleerd :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Leo

#56
.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

nismo

Voor de spray, koop een gallon Meguiars last touch. Kost een flinke duit, maar kan je zeker 1:1 (dus bv. 0,5 liter LT op 0,5 liter water) verdunnen, maar ik doe zelfs nog meer water bij de last touch dus bij 0,5 liter LT op 1 liter water ofzo, voor het kleien bedoel ik dan!

Heb het afgelopen weekend ook wat gespeeld met wat gekocht spul, waaronder met de vandaag binnen gekregen wax.

Ben begonnen met wassen met de washmitt en de Poorboys shampoo. Vervolgens gaan kleien met de Dodo Juice medium klei en dus de last touch van meguiars. Vervolgens de polijstmachine erbij gepakt om met een oranje Monello pad met de Monello Finale licht te polijsten (meer was niet nodig). Daarna een zwarte Monello pad met de Poorboys White Diamond Glaze. Vervolgens een rode Monello pad met de Wolfgang Sealant. Die laatste 2 uur in laten trekken. In die tijd de bandjes ingesmeerd met de Meguiars Tireshine Dressing. Vervolgens de sealant uitgepoetst en alle afplaktape (complete rol gebruikt...) eraf gehaald en alle zwarte delen met de Meguiars Trim Restorer behandeld (eindelijk weer een meguiars trim detailer, want die is er even uit geweest en gelukkig weer terug!!!).

De ramen had ik ook gekleid en gepolijst en die behandeld met een apart regengoedje. En vandaag eindelijk de Wolfgang Fuzion wax binnen gekregen en die gelijk aangebracht. Is heel raar, er paneel inpoetsen en gelijk uitpoetsen. Maar het resultaat is ook zo mooi. Glimt echt als een natte tiet in de maneschijn. Alleen jammer dat het zo moeilijk op de gevoelige plaat vast te leggen is.

Overigens, ook de motorruimte netjes gemaakt en alle randjes enzo bij de deuren, motorkap, achterklep etc. goed schoongemaakt en gepoetst met de Color X van Meguiars.

Plaatjes!!


De Wolfgang Fuzion:



Het resultaat:











Anti autostyle!!

nismo

Oh en tipje voor het opdrogen van de pad/polijstmiddel, ook hier een teugje spray van bijv. de verdunde Last Touchop de pad doen  ;)

Anti autostyle!!

Milo

Sodeknetter zeg, alsof ie zo de fabriek uit komt rollen :o
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)