Jeroen330's Audi TT Quattro

Gestart door Jeroen330, 18 mei 2014, 19:49:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Gelukkig is er verschil in smaak! Anders zouden we allemaal.met hetzelfde rondrijden!

Vandaag de Eibach Pro kit veren besteld.
25/25 verlaging, maar volgens meerdere fora wel de veren die je wil hebben als het om prestaties VS comfort gaat!

Dino


Jeroen330

APK vervaldatum was 01-06-2016

Maar omdat de TT tot 25 augustus geschorst stond was dit geen probleem.
Vanmorgen heb ik de TT achtergelaten bij een paar kennissen (broers) die een garagebedrijf runnen.

- APK
- Nieuwe 5w30 fullsynthetic olie
- Nieuw oliefilter
- Nieuwe carterplug met magneet


Niet dat ik de olie zelf niet kan, maar als aanvulling op de al bestaande onderhoudshistorie vind ik het prettig om zaken als oliewissel enzo aan te kunnen tonen met een garage bon. Dit houdt de onderhoudshistorie up to date en alles blijft aantoonbaar.

Eind van de ochtend stond de TT weer klaar.
In een keer door de APK zonder aandachtspunten of reparaties! en dat alweer voor het tweede jaar op rij.

Happy me, happy car!!






Nu kan de aandacht weer naar El Cheapo uit gaan!

RubinvdLinde

Gefeliciteerd met de APK, altijd fijn als je inspanningen weer beloond worden!

Heb je trouwens nog plannen op het gebied van vermogen? Als ik het mij goed herrinner van een maatje die ook de 1.8T quattro had, was dat blok vrij gemakkelijk over de 300 paarden te tillen.

Jeroen330

Hij heeft momenteel 270pk. Dit is met een k&n inleg en een andere chip.

Daarbij wil ik de motor nog wat optimaliseren met een ander uit en inlaat systeem en een Forge Diverter valve. Dit geeft weinig directe PK's maar zorgt er wel voor dat de motor heel fel en sportief reageert.

270pk met Quattro is zat! Meer vermogen is echt niet nodig

Leo

een diverter valve is een betere dump valve zonder de lucht de motorruimte in te blazen ?

ivm de ecu of om het psst geluid te beperken ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Zo, Hier ook maar eens een update..

De TT staat nu al een jaartje schoon en droog binnen. Ik heb afgelopen tijd mijn aandacht op andere zaken gehad, dus de TT staat lekker even in de ijskast totdat ik ermee verder ga.

Er staan voor het voorjaar een aantal zaken op de planning, want in op 13 juli 2018 ga ik trouwen en dan dient de TT uiteraard als trouw auto.

Planning voorjaar:
- Grote beurt & APK
- Nieuwe Airco radiator en aircopomp + afvullen
- Eibach verlaging monteren + 1cm spacers achter

Ook heb ik al het een en ander aan spullen aangeschaft afgelopen maand:




Een originele Audi TT 8n V6 voorbumper!!
Ultra zeldzaam en tweedehands duurder dan een hele strakke K11, maar absoluut de moeite waard! Komt uit GB en het heeft me een moeite gekost dit in Nederland te krijgen... pfff





En als de bumper toch gewisseld wordt kan ik direct bij de aircodelen en intercooler..
Dat geeft mij de kans dit direct te upgraden met een dikke FMIC..!!



Deze is ook al binnen!

Buiten dat alles heb ik nog een nieuwe set 19" velgen klaarliggen waar nieuwe Dunlop Sport MAXX RT2 banden op komen! Dus dat wordt weer een feestje!

Luuukske

Netjes jeroen! Wat is nou precies het verschil tussen een normale bumper en deze?




Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Citaat van: Luuukske op 21 december 2017, 17:40:02
Netjes jeroen! Wat is nou precies het verschil tussen een normale bumper en deze?

Dit dus, ik zat ook al eventjes snel te kijken. Ben benieuwd.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Jeroen330

Citaat van: Milo op 21 december 2017, 21:24:14
Citaat van: Luuukske op 21 december 2017, 17:40:02
Netjes jeroen! Wat is nou precies het verschil tussen een normale bumper en deze?

Dit dus, ik zat ook al eventjes snel te kijken. Ben benieuwd.


Dit zijn mooie opmerkingen, want de verschillen zijn niet direct herkenbaar maar het geheel laat wel een andere look zien EN het is origineel Audi!



De V6 bumper:
- Heeft een open grill (facelift)
- matchende ondergrill
- is lager dan de Quattro 225 bumper
- heeft grotere openingen in de ondergrill
- heeft 'haaien kieuwen' aan de zijkanten

Ter vergelijking mijn bumper:



Op de auto ziet de V6 bumper er zo uit..



Om de originaliteit te behouden wil ik zoveel mogelijk met Audi spullen werken en geen aftermarket bumpers monteren..

Ook de grotere V6 kofferbak spoiler komt er op. De auto heeft al de V6 diffuser achter..


Milo

Ja oke, nu zie je duidelijk het verschil. Subtiel, maar zeker aanwezig. Ziet er goed uit O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

micraSR


Arjan

Van harte met jullie voorgenomen huwelijk! ;)

Paapz0r

Gaaf, het totaalplaatje doet het hem altijd

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst