[Dienst aanbeboden] Frontbalk/voorfront wisselen

Gestart door Jeroen330, 02 januari 2014, 16:39:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

De Micra K11 heeft als zwakke punt de voorbalk. Deze wil behoorlijk roesten.
Nieuwe stukken inlassen is een optie, maar niet de mooiste gezien het feit dat de ongelaste delen van de voorbalk vaak ook doorroesten.

Wij vervangen het hele front/voorbalk in een keer en behandelen het nieuwe direct tegen nieuwe invloedden van binnen en buiten!

In de laatste jaren hebben wij al talloze voorbalken vervangen en daarmee een hoop afgekeurde Micra's weer op de weg gezet. Onze dienst is ook bedoeld om als liefhebbers van deze auto en deze club vakwerk te leveren waarmee jouw auto er weer jaren tegenaan kan!!


De dienst:

- (de)montage van de neus en voorschermen
- Vervangen van de hele voorbalk of zo nodig heel front
- Behandelen tegen toekomstige roest
- Montage en afwerking


Door het vervangen van enkel de voorbalk bespaar je de carrosserie onnodig laswerk waardoor hij minder kwetsbaar wordt voor nieuwe roest. Alle naden tussen motorkap, bumper, voorschermen en koplampen worden strak gezet! Mocht de roest zich onverhoopt toch uitgebreid hebben, dan vervangen we een heel front.



Foto's van losse balk vervangen:

Tijdens het boren en slijpen komt er altijd een hoop onverwachte roest naar voren





Balk eruit





En er blijft een nagenoeg roestvrije basis over voor de nieuwe balk! Voor het plaatsen van de nieuwe balk wordt alles preventief behandeld en na het plaatsen wordt het geheel nogmaals behandeld tegen toekomstige roest





Foto na plaatsen van voorbalk (auto van Woudam)





Prijs Inclusief alle materialen en behandeling
€375,-

thieme

Hoe lang doen jullie op zo iets Jeroen?
Van de prijs valt namelijk niks te zeggen maar als ik apart mijn auto weg moet brengen naar jou is de afstand een beetje groot dan kan ik beter hier in de buurt nog maar eens wat rondkijken.

Jeroen330

Klaar terwijl je wacht! Een goede middag werken met twee man..

thieme


Jeroen330

Geregeld wordt er al gebruik gemaakt van onze dienst. Via Facebook, de club, mond op mond reclame en aanbevelingen van eerdere klanten komen mensen bij ons terecht, of komen ze zelfs terug voor nieuwe klussen.

Zo nu en dan worden wij ook voor een verassing gesteld, zoals bij deze blauwe Micra met airco, die per ongeluk de dag voor het brengen met de voorbalk achter een bussluis was blijven hangen. Onhandig voorval, en extra werk voor ons want niet alleen de balk had een kleuzing, ook de motordrager bleek na verdere inspectie niet meer veilig




Vervangen was de enige optie. Gelukkig hebben we een hoop reserve gereedschap liggen! Door de schade was ook de bumper scheef komen te staan. De balk had de bumpersteunen mee krom getrokken. Met wat extra tijd en aandacht hebben de balk er recht voor weten te krijgen! Na laswerk netjes afgewerkt met primer en roestwerende coating.





Ook kan de verassing zijn dat er eerder aan een balk gelast is. Nieuwe delen in een originele voorbalk lassen levert niets dan nieuwe problemen op. Zoals je op de foto's kunt zien vallen de gaten direct naast de opgelaste platen. Delen inlassen is dus GEEN blijvende oplossing. Alleen het geheel verwijderen van de balk en daarmee de roest geeft de Micra weer toekomst!

Oud vs Nieuw, schrik niet!






De locatie van deze werkzaamheden ligt tegenwoordig in Zwolle. Op aanvraag kan het ook nog steeds gedaan worden in Drachten.

Tot snel!

Jeroen330

Intussen alweer heel wat frontbalken gedaan..

Mensen, de winter komt er aan, zorg voor een goede behandeling van de balk, want behandelen is beter dan volgend jaar vervangen!

Jeroen330

Gisteren was de Micra van Woudam aan de beurt..

Voorbalk had zijn beste tijd gehad.. Daarom direct maar een wissel!




Het oude front lijkt recht maar de auto heeft in het verleden wel een klein tikje op de zijkant van de neus gehad.. hierdoor stond het oude front uit het lood.. Een hoop hamer en trekwerk kreeg de boel weer recht om de nieuwe balk strak op zijn plek te krijgen




Lassen en afwerken met carrosseriekit, verf en tectyl:




Klaar!



Smoeltje weer recht ervoor!

nismo

Kan dit eventueel ook voor een sunny worden gedaan?

Anti autostyle!!

Jeroen330

#8
Citaat van: nismo op 18 december 2014, 10:02:42
Kan dit eventueel ook voor een sunny worden gedaan?

Nog nooit gedaan bij een sunny maar het zal allicht hetzelfde werk zijn..
Is het voor de witte of de rode...

*Edit* heb even snel gekeken maar kan zo geen losse voorbalk voor de Sunny vinden

nismo

Het zou voor de rode zijn, meer uit voorzorg.

Anti autostyle!!


Jeroen330

Citaat van: nismo op 18 december 2014, 10:15:02
Het zou voor de rode zijn, meer uit voorzorg.

Mocht het nodig zijn kan het altijd... is de balk al bbehandeld momenteel?

nismo

Nee, als ik het goed onthouden heb is het vooral wat vliegroest (kon volgens mij met een staalborstel en nieuwe bescherming er weer even tegen). Kan even kijken of ik een foto kan maken straks.

Anti autostyle!!

Jeroen330

Citaat van: nismo op 18 december 2014, 10:33:03
Nee, als ik het goed onthouden heb is het vooral wat vliegroest (kon volgens mij met een staalborstel en nieuwe bescherming er weer even tegen). Kan even kijken of ik een foto kan maken straks.

Ik wil de boel anders ook wel demonteren en behandelen voor je... ben je komende jaren van alle roest problemen af.. Geen probleem!

PW-performance

Weer goed bezig Jeroen. Ziet er weer top uit.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods