1.3lx 4deurs '94 & 3deurs 1.3 slx

Gestart door march.be, 22 november 2013, 19:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

die bumper heb je netjes onder handen genomen O0

je velgen verhaal kan ik alleen niet zo goed volgen, maar ik wacht wel een foto af tot dat ze er weer onder zitten :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

march.be

#77
hah ja juist . daar sta ik nog niet veel verder mee . bovendien gaat ie met die velgen om een of ander reden keihard trillen als ik zon 120 rij. dat was dan nog maar enkel met de voorste. degene die de doppen zou maken om die ene velg in 4*108 te pluggen en te herboren hoor ik ook niet meer.. mocht iemand zich geroepen voelen , wordt die natuurlijk vergoedt *kuck kuch  hint hint ::)*

edit: die zwarte velgen zijn de 14" opknappers , niet de allycats.

lurtz

bumpert ziet en netjes uit wat is de kleurcode die je hebt gebruikt ?

march.be

kleurcode stond op het typeplaatje en in de winkel lag een lijst met kleurcodes van de merken en code van de spuitbussen . voor de mijne was het nr. 41510 van motip . maar lijkt in het echt net iets lichter feller dan het origineel. maar die is dan ook 18 jaar oud  :P

thom-micra

oudere rode lak is indd een van de meest kloten kleur. verkleurd altijd, vandaar ook het lichte verschil in hoe fel



Roadrunner

Citaat van: thom-micra op 10 februari 2014, 18:06:41
oudere rode lak is indd een van de meest kloten kleur. verkleurd altijd, vandaar ook het lichte verschil in hoe fel

Sorry, noem jij mijn lak nou klote? Het lef ^-^

Maare, goed bezig hier. Ziet er mooi uit zo. Eens over nadenken voor mijn achterbumper. Die is ook niet nieuw meer.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

march.be

#82
ja da's durven. iedereen weet trouwens dat rood het snelste kleur is  ;D

ik twijfelde ook om zelf zo'n grote vlakken aan te pakken, maar met wat geduld lukt dat wel netjes hoor .
een tip: gebruik een lampje om je spuitwerk te controleren op gelijke lagen. dus je schijnt op het stuk die je net spoot en controleert met het lampje of alles wel mooi gedekt  is . de weerspiegelijng moet zo recht mogelijk zijn . goede verlichting is zowieso aangeraden bij spuitwerk .

dan een fotootje :


hier ,komt de kleur precies mooier overeen. alhoewel de wagen , behalve de bumper, stoffig en vuil is . ik denk wel dat ik voor een mat zwart roostertje achter de opening in de bumper ga kijken. zal netter staan. ik spoot opzettelijk de binnenkant daar mee . kan nooit kwaad , ivm roest en zo .
nu maar vlug een alu staaf zoeken zodat ik de wielen kan pas maken  :-\

thom-micra

TL werkt voor het controleren van lak altijd nog het beste, die hebben namenlijk een heel egaal licht



Leo

wel netjes gedaan overigens :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

march.be

natuurlijk, zoals in de cabine. maar we hebben het hier over ghetto garage tuning  , dan werkt een LED-zaklamp ook wel best  ;)
dank je , maar het blijven natuurlijk maar spuitbussen he. het is mooi , maar natuurlijk geen showkwaliteit. ik denk ook ,desondanks het aantal lagen , dat polijsten hier ook een erder negatief effect zou hebben. dat de lak niet dik genoeg is

march.be

#86
vandaag wezen wassen en luchtfilter vervangen. de rest van het onderhoud doe ik dit weekend dan. het was iig wel nodig..



terwijl we bezig waren dan maar eindelijk eens wat interieurfoto's gemaakt. ze was wel nog niet gekuist binnenin. Ook zijn het iphone foto's zoals jullie vast al merkten.
lijstje wat ik deed:
- ander stuur.
- deurkaarten overtrekken in suede.
- arm steunen en bakjes zwart gespoten
- dashbord onderdelen zwart gespoten
- los toerentellertje
- led lampje als interieurlicht
- bekerhouder !!!  O0 Dat miste ik echt in een micra .





en een paar foto's van bumpers/carosserie kleurvergelijking.
de grille vooraan is erg zwaar verbleekt . ik denk dat het volgende item op de lijst van aanpassingen een nismoof JDM -stijl grille zal worden (zelf gemaakt uiteraard).
vooraan:


achteraan:



spoiler: ziet er ook nogal mat uit  in vergelijking met de bumpers.


Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Wauw wat gaaf die deurpanelen zeg! Dat suede stof is tog niet standaard??
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

march.be

nee , heb ik zelf gekocht (na lang zoeken) en geplakt. ik wou zo wat een racewagen effect , zoals die "geflockte" dasboards etc. de stof rekt wel niet , dus het dashboard zelf zal niet lukken denk ik..